Parlamentul şi-a programat să voteze, marţea viitoare, noua componenţă a Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), care a preluat activitatea CNVM, CSA şi CSSPP, după ce Guvernul a redus numărul membrilor ASF de la 17 la 11.
Astfel, partidele au reluat negocierile, algoritmul de alocare pe criterii politice trebuind să rămână neschimbat.
La bursa zvonurilor, Dorina Mihăilescu şi Lorand Kralik, susţinuţi de PSD, respectiv UDMR, sunt favoriţi să îşi păstreze locurile de membri neexecutivi ai Autorităţii.
ASF şi-a început activitatea pe 29 aprilie, cu o comisie formată din 5 membri executivi şi 12 membri neexe-cutivi.
Deşi Guvernul a redus doar numărul neexecutivilor, la jumătate, informaţia că s-ar putea schimba şi echipa de membri executivi prinde tot mai mult contur. Vizat de înlocuire pare să fie Daniel Tudor, vicepreşedinte pentru piaţa asigurărilor.
Pe lista de plecări pare să fie membrul neexecutiv Doru-Claudian Frunzulică, potrivit unor surse din piaţă.
Nu se ştie însă ce schimbări mai pot aduce negocierile politice, mai ales după ce Guvernul a impus pentru membrii ASF o experienţă profesională obligatorie, de minimum zece ani.
Vechimea fusese iniţial cerută de către preşedintele Traian Băsescu pentru executivi, dar respinsă de Senat.
Parlamentul va primi candidaturi până luni la ora 14.00, iar marţi, la ora 11.00, în plenul reunit va fi supusă votului noua componenţă a ASF.
1. ASF-importanta majora, neglijata pana acum...
(mesaj trimis de Toma Necredinciosu' în data de 12.06.2013, 11:32)
Deci, ASF se doreste o autoritate a societatilor financiare non-bancare. Adica, "BNR"-ul societatilor financiare non-bancare, nu? Natural, acestea sunt cam concurente sistemului bancar comercial, insa poate fi un partener real al acestuia. Si am zis parteneri pentru ca fluxul monetar trebuie reglat in functie de ambele industrii. Daca se doreste dezvoltare, se doreste investitie straina, care aduce valuta forte in Romania. Valuta forte intra, dar si iese, cand are nevoie. Acest echilibru trebuie realizat de BNR, ca administrator al masei monetare, impreuna cu Min.de Finante (unii zic invers, dar evident, ambele institutii sunt importante). Investitiile, daca intra in economia reala direct prin piata de capital, dezvoltarea este rapida. Prin sistemul bancar nu exista dezvoltare, ci mai degraba asigurarea fondului de rulment. Acum bancile au bani dar economia nu. Deci, trebuie realizata o strategie generala de dezvoltare prin investitii directe, prin piata de capital, in asa fel incat asiguratorii sa-si indeplineasca rolul lor iar BNR sa poata supraveghea si influenta masa monetara in asa fel incat sa evite derapajele manifestate prin dobanda/preturi. Credeti ca aceste lucruri le pot planifica si realiza nespecialistii? Sau escrocii? Sau politicienii? Da, daca sunt condusi de cineva (...), care sa vrea binele public, care sa aibe in ajutor serviciile secrete si ministerul de interne, dar mai ales JUSTITIA. Justitia duce la siguranta, stabilitate, la incredere. Increderea face oamenii sa participe direct la dezvoltarea economiei, determinand venirea banilor straini in economie. Deci, Justitia si aplicarea efectiva a legilor este de fapt "the mother and the father" a tuturor intentiilor de dezvoltare a Romaniei, asa cum a fost si in Polonia. Nu vedeti modificari drastice in aplicarea justititiei, atunci inseamna ca n-o sa vedeti nici dezvoltare economica si automat si sociala in Romania. Amin.