Grupul francez Renault, proprietarul Dacia, a investit în infrastructura informatică din România peste 20 de milioane de euro, ritmul anual al investiţiilor fiind în prezent de 1,5 milioane de euro, informează un comunicat de presă.
În toate entităţile Renault din România, de la Bucureşti, Mioveni, Piteşti, Oarja şi Titu, există peste 8.500 de calculatoare, PC-uri industriale şi staţii grafice, peste 2.000 de kilometri de reţea, precum şi 10.000 de posturi telefonice mobile şi fixe, se arată într-un comunicat al grupului.
"Investim permanent pentru a ţine pasul cu schimbările de pe piaţă şi cu noile tehnologii, atât din punct de vedere hard, cât şi soft. Colegii noştri trebuie să beneficieze de cele mai bune instrumente pentru a crea, proiecta, fabrica şi vinde maşini. Astfel, am ajuns în prezent la un nivel anual de 1,5 milioane de euro investiţii în sistemele informaţionale din România", afirmă în comunicat Cornel Taşcu, directorul executiv al Direcţiei Sisteme Informaţionale Renault România (DSIRO).
Infrastructura informatică a Grupului Renault România este resursa-cheie care oferă, în prezent, suport integrat pentru toate operaţiunile industriale, logistice şi comerciale, fiind gestionată de DSIRO care, în ultimii 15 ani, s-a transformat dintr-un simplu departament de asistenţă şi suport pentru activităţile IT într-un partener de business pentru principalele activităţi ale Grupului Renault în România (design, inginerie, fabricaţie vehicule şi mecanică, comercializare şifinanţare).
"Pe lângă România gestionăm informatic 47 de ţări din America Latină, Africa, Europa şi Orientul Mijlociu şi tratăm anual peste 2.000 de cereri de suport, instruire şi parametrare a interfeţelor între sistemele constructorului şi cele ale importatorului", a spus Taşcu, care este, în acelaşi timp, managerul echipei de sisteme informaţionale a Renault din Turcia.
Direcţia Sisteme Informaţionale Renault România controlează 500 de aplicaţii şi sisteme informatice. E vorba de aplicaţiile din etapele de design şi de concepţie 3D a vehiculelor, dar şi de sistemele dedicate ingineriei şi dezvoltării unui vehicul sau de cele destinate planificării şi gestionării fluxurilor logistice şi de fabricaţie a componentelor mecanică şi vehicul.
De asemenea, mai sunt aplicaţii extrem de importante pentru gestiunea calităţii şi susţinerea activităţilor de marketing, comercializare de vehicule şi piese de schimb în România sau la export, precum şi de suport specializat al departamentelor administrative.
Instrumentele şi aplicaţiile pe care Grupul Renault le foloseşte în România sunt aceleaşi cu cele ale Grupului şi ale Alianţei Renault-Nissan la nivel mondial. Specialiştii DSIRO au cunoştinţe şi competenţe care le permit să coordoneze proiecte de optimizare a proceselor operaţionale şi de business, şi oferă cursuri de pregătire informatică pentru partenerii externi.