Grupul auto francez Renault şi-a îmbunătăţit joi estimările privind rezultatele financiare pe care le va înregistra în 2023, după lansarea cu succes a noilor modele, în special SUV-ul Austral şi Dacia Jogger, transmite Reuters, conform agerpres.ro.
Proprietarul Dacia, care de mai mulţi ani a demarat un amplu proces de restructurare şi repoziţionare strategică, se aşteaptă acum să înregistreze o marjă operaţională cuprinsă între 7% şi 8% pentru 2023, în creştere faţă de obiectivul anterior care viza o marjă operaţională de peste 6%. De asemenea, fluxul liber de numerar ar urma să fie mai mare de 2,5 miliarde de euro pentru anul 2023, comparativ cu unul de două miliarde de euro, cât estima anterior.
"Renault Group şi-a îmbunătăţit prognozele financiare anuale, graţie eforturilor continue de reducere a costurilor şi unei ofensive de produs fără precedent în istoria grupului", a declarat directorul general Luca di Meo într-un comunicat de presă.
Renault a decis să îşi îmbunătăţească estimările într-un moment în care cumpărătorii, în special în Europa, principala piaţă a grupului auto francez, se luptă cu o inflaţie ridicată.
Chiar dacă vânzările peste aşteptări ale noilor modele, precum SUV-ul Austral şi Dacia Jogger, sunt o veste bună pentru Renault, investitorii se concentrează pe performanţele noului model electric Megane E-Tech, care va fi crucial pentru viitoarea ofertă publică iniţială a diviziei de vehicule electrice a grupului.
Renault şi alţi producători auto europeni au fost supuşi la presiuni în acest an după ce rivalul american Tesla Inc. a redus agresiv preţurile, punând modelul Megane E-Tech în competiţie directă cu Model Y, cel mai vândut autoturism din Europa în primul trimestru.
În primele trei luni ale acestui an, grupul Renault a înregistrat venituri totale de 11,5 miliarde de euro, în creştere cu 29,9% comparativ cu perioada similară a anului trecut, în condiţiile în care a livrat 535.000 de automobile, în urcare cu 14,1% în ritm anual, după patru ani consecutivi de scădere.
În cazul mărcii Dacia, vânzările au crescut cu 41%, până la aproape 150.000 de unităţi în Europa, graţie noii identităţi a brandului, potrivit agerpres.ro.