La 25 de ani de la inaugurarea segmentului MPV, graţie unui design unic şi practic, dotat pentru prima dată cu o uşă laterală glisantă, Renault Kangoo a reuşit să se adapteze vremurilor, păstrând în acelaşi timp un ADN centrat pe inovaţie, arată un comunicat de presă transmis astăzi redacţiei.
Potrivit sursei citate, după ce a beneficiat de-a lungul anilor de o modernizare neîntreruptă şi de multiple inovaţii, Renault Kangoo este disponibil acum într-o versiune E-Tech Electric, pentru prima dată în istoria sa.
Noul Kangoo E-Tech Electric dispune de toate caracteristicile practice şi de echipamentele de siguranţă şi confort care se regăsesc şi pe versiunea termică:
-Un al doilea rând confortabil şi mai mult spaţiu decât orice alt vehicul din categoria sa: trei locuri adecvate care pot acomoda confortabil trei adulţi, precum şi o duză de aer care deserveşte toţi pasagerii din spate, pentru un confort optim
-Mai mult de 49 de litri de spaţiu de depozitare, inclusiv sertarul Easy Life
-Un portbagaj amplu de 850 de litri, cel mai bun din categoria sa, şi posibilitatea de a-l extinde la 2.500 de litri cu bancheta glisantă din al doilea rând (exclusiv pe Noul Kangoo E-Tech Electric)
-Bare de acoperiş inovatoare, pe care le puteţi regla fără a folosi unelte, astfel încât să nu rămâneţi niciodată fără spaţiu şi să puteţi transporta practic orice
-14 sisteme de asistenţă pentru şofer, inclusiv automatizare de nivel 2, pentru siguranţă sporită
În exterior, Kangoo păstrează capota cu nervuri orizontale şi partea frontală verticală accentuată, cu o grilă care găzduieşte priza de încărcare în spatele siglei.
La fel ca şi versiunea termică, interiorul include noua planşă de bord (cu finisaj din lemn închis la culoare în unele versiuni). Interiorul este confortabil, iar scaunul şoferului mai ergonomic. Singura modificare este tabloul de bord, care afişează informaţiile E-Tech.
Noua baterie litiu-ion are o capacitate totală utilizabilă de 45 kWh şi cuprinde 8 module de sine stătătoare şi uşor de reparat. Noul Kangoo E-Tech Electric poate parcurge până la 285 km (ciclu WLTP), ceea ce este suficient pentru majoritatea nevoilor de zi cu zi şi reduce costurile de proprietate şi de utilizare.
Bateriile vin cu o garanţie de 8 ani sau 160.000 km. În acest interval, Renault le va înlocui gratuit în cazul în care capacitatea lor scade sub 70% din capacitatea nominală (SoH).
Noul Kangoo E-Tech Electric vine cu un motor de 90 kW care furnizează 245 Nm de cuplu disponibil instantaneu pentru o conducere lină şi relaxată în orice circumstanţe. Modul Eco, în care se limitează viteza maximă a vehiculului (110 km/h) şi puterea (56 kW), optimizează autonomia acestuia.
-Şoferul poate alege dintre trei moduri de frânare regenerativă:
-Navigare (B1 pe display): regenerare limitată, pentru circulaţia pe autostrăzi şi drumuri rapide
-Drive (B2): regenerare implicită pentru utilizare într-o varietate de situaţii; efectul ridicării piciorului de pe acceleraţie este similar celui de pe un vehicul termic
-Frână (B3): regenerare maximă pentru utilizare în ambuteiaje sau pe drumuri de munte
Sistemul de frânare hidraulic convenţional vine cu un ARBS (Adaptative Regenerative Brake System), care maximizează regenerarea energiei.
Diferitele combinaţii de moduri de tracţiune şi frânare oferă şoferului 6 opţiuni pentru a optimiza confortul şi autonomia în funcţie de modul în care utilizează vehiculul şi de condiţiile de conducere.
Informaţiile despre modul de conducere selectat, managementul energiei electrice şi sistemele de asistenţă a şoferului sunt afişate pe un display color de 10 inchi, complet digital, care poate fi complet personalizat (disponibil ca opţiune).
Pentru a oferi cea mai mare autonomie pe tot parcursul anului, Noul Kangoo E-Tech Electric are un sistem de aer condiţionat cu două zone, alimentat de o pompă de căldură. Pompa încălzeşte aerul iarna şi îl răceşte vara, folosind acelaşi principiu precum aparatele de aer condiţionat cu invertor. Sistemul de încălzire furnizează caloriile recuperate din exterior şi le transferă în interior, în timp ce sistemul de răcire elimină caloriile din habitaclu şi le eliberează în afara acestuia.
Eficienţa pompei de căldură este optimă între -15°C şi +15°C. Pe lângă confortul termic de primă clasă, menţine autonomia vehiculului - adăugând până la 30 km mai multă autonomie WLTP!
În cele din urmă, noul Kangoo E-Tech Electric poate veni cu parbriz, volan şi scaune cu încălzire. Aceste opţiuni oferă şi mai mult confort, folosind doar o cantitate marginală din puterea bateriei.
Noul Kangoo E-Tech Electric propune 2 sisteme de încărcare a bateriei la bord:
- Un încărcător AC trifazat de 11 kW pentru uz casnic.
- Un încărcător rapid AC de 22 kW care vă permite să treceţi de la 5% la 80% în 2h30 şi un încărcător DC de 80 kW care vă permite să recuperaţi 170 km în aproximativ 30 de minute.
Această gamă completă de sisteme de încărcare este concepută pentru a acoperi nevoile tuturor utilizatorilor noilor Kangoo E-Tech Electric. O cutie de depozitare, pliabilă şi foarte practică, primeşte în portbagaj diferitele cabluri (cablu de încărcare mod 3 şi flexicharger-ul opţional care permite conectarea la o priză casnică sau greenup).
Conectată la un punct de încărcare public de 11 kW, noua baterie a lui Kangoo E-Tech Electric se va încărca de la 15% la 80% în 2 ore şi 40 de minute; pe un wall box de 7,4 kW, va face acest lucru de la 15% la 100% în mai puţin de 6 ore.
Combinată cu încărcătorul de 22 kW, bateria are un sistem de răcire cu lichid şi un sistem de încălzire cu rezistenţă care menţin temperatura la nivelul potrivit pentru a evita afectarea intervalului şi pentru a scurta timpii de încărcare.
În cele din urmă, prin aplicaţia pentru smartphone, MyRenault, sau sistemul multimedia Renault Easy Link, noul Kangoo E-Tech Electric vine cu servicii specifice, inclusiv:
-Încărcare programată a bateriei şi monitorizare de la distanţă a stării bateriei
-Preîncălzire sau prerăcire programată pentru habitaclu
-O hartă cu puncte de încărcare aflate pe traseu
-Destinaţiile la care puteţi ajunge cu autonomia disponibilă
Noul Renault Kangoo E-Tech Electric va fi disponibil în trei versiuni, concepute în funcţie de dorinţele şi nevoile exacte ale clienţilor:
-Autentic, cu echipamentele esenţiale de care au nevoie autorităţile sau pentru clienţii care doresc un vehicul pe care să îl poată folosi atât în interes profesional, cât şi personal la serviciu şi după muncă
-Equilibre, pentru comunităţile care doresc să ofere un serviciu de transport ecologic, pe care pasagerii îl găsesc confortabil şi care economiseşte bani
-Techno, pentru familii sau profesionişti independenţi care îşi doresc tot confortul şi siguranţa pe care le pot obţine, plus designul distinctiv, se precizează în comunicat.