Compania auto franceză Renault SA şi cea japoneză Nissan Motor Co. sunt aşteptate să prezinte în mod oficial astăzi, la Londra, acordul privind revizuirea alianţei lor, conform anunţului comun făcut la sfârşitul săptămânii trecute, conform Reuters. Anunţul indică şi participarea partenerului de alianţă Mitsubishi Motors Corp. (din Japonia) la evenimentul de la Londra.
Cei trei parteneri au informat: "La această conferinţă, membrii alianţei vor prezenta acordurile care vor defini noua bază a parteneriatului lor - admiţând că anterior deciziile sunt aprobate de Consiliile lor de Administraţie".
Săptămâna trecută, Renault şi Nissan au convenit o restructurare profundă a alianţei lor, înfiinţată în 1999, care le va pune pe picior de egalitate, iar producătorul auto nipon va investi în noua divizie de vehicule electrice a grupului francez. Conform acordului, Renault îşi reduce participaţia la Nissan la 15%, de la aproximativ 43%, transferându-şi deţinerea rămasă, de 28%, într-un trust francez, a informat Renault. Apoi, Renault va transmite instrucţiuni mandatarului să vândă acele acţiuni, evaluate la aproximativ 4,1 miliarde de dolari, în condiţii rezonabile din punct de vedere comercial pentru grupul francez, în cadrul unui proces coordonat şi ordonat, a precizat Renault, notează Agerpres.
Renault şi Nissan au anunţat, fără să ofere amănunte suplimentare, că au identificat proiecte cheie în care îşi vor extinde colaborarea în India, America Latină şi Europa.
Alianţa restructurată dintre Renault şi Nissan se va confrunta cu un test timpuriu în India, unde producătorii auto plănuiesc noi investiţii, în încercarea de a reduce decalajul faţă de rivali, conform unor surse citate de Reuters. În India, piaţa cu cel mai rapid ritm de creştere a vânzărilor, noile investiţii vor fi conduse de Nissan, iar firmele evaluează vehiculele care ar putea fi lansate din 2025, printre ele putând fi inclusă o relansare a popularului SUV Duster de la Renault, conform surselor.
De asemenea, Renault-Nissan intenţionează să revină la strategia de a fabrica în comun vehicule în India, pentru a creşte ratele de utilizare ale fabricii şi a reduce costurile. De exemplu, SUV-ul Duster este luat în considerare să fie lansat atât sub brandul Nissan, cât şi sub brandul Renault, adaugă sursele.
Reprezentanţii Nissan nu au răspuns solicitărilor de a comenta informaţia, iar cei ai Renault au refuzat să facă declaraţii în privinţa detaliilor planificatelor proiecte cu Nissan.
La finele lunii trecute, surse citate de Reuters spuneau că Renault vrea să-i ajute pe angajaţi să facă faţă creşterii costului vieţii, oferind o majorare cu 7,5% a bugetului de salarii pe 2023. Creşterea bugetului va corespunde unei majorări a salariului net de 110 euro pe lună pentru aproximativ două treimi din forţa de muncă, şi ar reprezenta cea mai mare creştere din 1992, susţin sursele. Renault Group este prezent în peste 130 de ţări şi are peste 170.000 de salariaţi. Vânzările sale au scăzut cu 5,9% anul trecut, la 2.051.174 vehicule, 2022 fiind al patrulea an de declin consecutiv, dar reculul a fost parţial compensat de performanţa brandului său low-cost Dacia, care a raportat un avans de 6,8% în 2022.
Scăderea livrărilor grupului francez a venit pe fondul constrângerilor legate de capacitatea de producţie şi de perturbările din lanţurile de aprovizionare. Dar registrul de comenzi al companiei în Europa a fost la nivelul record de 3,5 luni de vânzări.
Compania a informat că a început anul cu un portofoliu mai bun şi stocuri mai ridicate, ceea ce sporeşte încrederea în redresarea vânzărilor în 2023.