Renault vrea să atragă noi investitori în divizia sa de vehicule electrice Ampere şi brandul de maşini premium sport Alpine, a declarat ieri directorul general Luca de Meo, transmite Reuters.
În timp ce industria auto caută dincolo de motoarele de combustie şi cererea este în creştere pentru vehicule conectate, ambele necesitând investiţii masive, Renault construieşte parteneriate tehnologice şi financiare, dincolo de alianţa istorică cu Nissan.
"Explorăm posibilitatea implicării altor investitori strategici în Ampere, dincolo de Qualcomm (Technologies)", a declarat Luca de Meo.
Nissan şi Mitsubishi au indicat că ar putea investi în divizia Renault de vehicule electrice. Producătorul auto francez vrea să listeze spre finalul anului Ampere.
Subsidiara este evaluată la aproximativ zece 10 miliarde de euro, iar printre băncile de investiţii care lucrează la planificată listare se află BNP Paribas, Goldman Sachs şi JPMorgan.
Între timp, Renault lucrează la două modele Alpine pentru piaţa din SUA şi posibil pentru piaţa din China, a adăugat Luca de Meo.
Veniturile Alpine au crescut cu o treime anul trecut, fiind vândute uşor peste 3.500 unităţi.
Şi Alpine ar putea fi listată, a anunţat şeful Renault, dar o Ofertă Publică Iniţială (IPO) nu este acum pe agendă.