În ultima perioadă, compania a constatat un fenomen contrariant, care tinde să ia amploare în continuare: înmulţirea controalelor din partea diferitelor autorităţi ale statului în magazinele Metro Group, care, în multe cazuri, îi împiedică pe angajaţii noştri să îşi desfăşoare activitatea în parametri normali. Fără a susţine vreo clipă că autorităţile de control ar trebui să facă rabat de la exigenţele legale, nu putem să nu sesizăm o diferenţă radicală de abordare din partea acestora, atât în raport cu anii anteriori, cât şi comparativ cu activitatea organismelor similare din alte state europene.
În acest sens, amintim că un magazin operat de Metro Group în România a fost supus, în medie, la 50 de controale în anul 2009, cu un maxim de 77 de controale din partea diferitelor autorităţi, pe raza lor de competenţă limitată. Mai mult, modul în care autorităţile şi-au modificat ritmul verificărilor în 2010 ne determină să credem că acesta va fi chiar şi mai alert în perioada care urmează, dacă luăm în calcul faptul că media numărului de controale în ianuarie şi februarie este de 8 controale lunar, iar numărul maxim de controale a fost deja ridicat la 15 controale lunare într-una dintre unităţile operate, potrivit unui comunicat remis redacţiei.