CFR Infrastructură a prevăzut, pentru acest an, un buget de investiţii de 99,4 milioane lei pentru Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR), 2,38 miliarde lei penrtu Fondul de Coeziune (FC) şi 2,5 milioane lei pentru Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), după cum ne-au transmis reprezentaţii companiei de stat.
Proiectele de investiţii aflate în implementare sunt:
- Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului Pan European IV, pentru a asigura circulaţia trenurilor cu o viteză de 160 km/h, tronsonul Coşlariu - Sighişoara - faza II;
- Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului IV Pan European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h - tronsonul Simeria - Coşlariu - faza II;
- Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră - Curtici - Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan - European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2: Km 614 - Gurasada şi Tronsonul 3: Gurasada- Simeria (141 km);
- Sistemul de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite şi a frânelor strânse;
- Lucrările de reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - SRCF Timişoara, SRCF Cluj, SRCF Bucureşti, SRCF Craiova;
- Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti;
- Studiul de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei CF Caransebeş - Drobeta Turnu Severin - Craiova;
- Studiul de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei CF Craiova - Calafat;
- Reabilitare linie CF secţiunea Braşov - Sighişoara: subsecţiunea 1 Braşov - Apaţa şi 3 Caţa - Sighişoara;
- Reabilitarea liniei CF Braşov - Sighişoara, subsecţiunea 2 Apaţa - Caţa;
- Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea secţiunii feroviare Predeal - Braşov;
- Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa.
Sursele de finanţare sunt asigurate prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM), Mecanismul pentru Interconectarea Europei/Connecting Europe Facility (MIE/CEF) şi Bugetul de Stat, conform reprezentanţilor CFR SA.
Aceştia subliniază că toate finanţările pentru CFR SA se realizează în conformitate cu Master Planul General de Transport (MPGT) al României. Acesta este un instrument strategic acceptat la toate nivelele decizionale şi va fi folosit pentru planificarea intervenţiilor majore, proiecte şi alte acţiuni, ce sunt semnificative pentru obiectivele de transport la scară naţională. MPGT oferă informaţii despre investiţiile programate de CFR SA, prioritizarea, valoarea şi eşalonarea lor până în anul 2030.
Proiectele pe termen mediu şi lung sunt cele aflate în procedură de achiziţie.
Contractele de finanţare aflate în derulare pentru proiecte POIM sunt:
- Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului Pan European IV, pentru asigurarea circulaţiei trenurilor cu o viteză de 160 km/h, tronsonul Coşlariu - Sighişoara (faza a II-a);
- Reabilitarea liniei de cale ferată Braşov - Simeria, componentă a Coridorului IV Pan European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, tronsonul Simeria - Coşlariu (faza a II-a);
- Reabilitarea liniei de cale ferată Frontieră - Curtici -Simeria, parte componentă a Coridorului IV Pan - European, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h, Tronsonul 2 - Km 614-Gurasada şi Tronsonul 3 - Gurasada-Simeria (141 km);
- Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică situate pe secţia de circulaţie Ilia-Lugoj (7 locaţii);
- Modernizarea instalaţiilor de centralizare electromecanică situate pe secţia de circulaţie Siculeni - Adjud;
- Sistemul de detectare a cutiilor de osii supraîncălzite şi a frânelor strânse;
- Lucrări de reabilitare poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - SRCF Timişoara - Lot 3, SRCF Iaşi, SRCF Bucureşti, SRCF Braşov, SRCF Cluj;
- Modernizarea staţiilor CF Sfântu Gheorghe şi Târgu Mureş;
- Centralizarea electronică în staţia CF Videle;
- Lucrările de reabilitare a podurilor de cale ferată peste Dunăre, km 152+149 şi km 165+817, SRCF Constanţa;
- Modernizarea liniei de cale ferată Bucureşti Nord - Aeroport Internaţional Henri Coandă Bucureşti;
- Reactualizarea studiului de fezabilitate pentru electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor;
- Studiul de fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul Bucureşti Nord - Jilava - Giurgiu Nord - Giurgiu Frontieră;
Contractele de finanţare aflate în derulare pentru proiecte CEF sunt:
- Studiul de Fezabilitate pentru reabilitarea liniei CF Caransebeş - Drobeta Turnu Severin - Craiova;
- Studiul de Fezabiltate pentru reabilitarea liniei CF Craiova - Calafat;
- Reabilitarea liniei CF secţiunea Braşov - Sighişoara, subsecţiunea 1 Braşov - Apaţa şi 3 Caţa - Sighişoara;
- Reabilitarea liniei CF Braşov - Sighişoara, subsecţiunea 2 Apaţa - Caţa;
- Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea secţiunii feroviare Predeal - Braşov;
- Studiul de fezabilitate pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa.
Proiecte pentru care se pregătesc cereri de finanţare:
- Lucrările de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - SRCF Craiova;
- Studiul de fezabilitate pentru modernizarea/reabilitarea a 47 de staţii CF din România;
- Studiul de fezabilitate pentru lucrări de reabilitare pentru poduri, podeţe şi tuneluri de cale ferată - etapa a II-a.
"CNCF CFR SA doreşte o absorbţie cât mai mare a fondurilor europene pentru dezvoltarea infrastructurii prin utilizarea în integralitate a fondurilor alocate anual de la bugetul de stat pentru proiectele cu finanţare externă nerambursabilă", ne-au declarat sursele citate.
Acestea au adăugat: "În MPGT se regăsesc informaţii privind stadiul actual şi ţintele de dezvoltare a infrastructurii din România, dar şi despre investiţiile programate de CFR SA, prioritizarea, valoarea şi eşalonarea lor până în 2030".
Trebuie luat în considerare faptul că aducerea infrastructurii feroviare la nivel european este condiţionată de dezvoltarea întregii economii româneşti, deoarece exploatarea liniilor devine avantajoasă atunci când se transportă cantităţi importante de marfă, subliniază sursele citate, apreciind că dezvoltarea infrastructurii feroviare este dependentă de alocarea bugetară şi politica de investiţii a statului.
1. Modernizare
(mesaj trimis de Nocu în data de 11.03.2020, 06:18)
Nici macar o traversanu e montata .com vorbiti demodernizare a liniei bucuresti otopeni
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 11.03.2020, 12:17)
De ce nu e trecută și linia de cale ferată București -Giurgiu sau sunt interese la mijloc
3. fără titlu
(mesaj trimis de Porcuti în data de 11.03.2020, 12:50)
Cand aveti de gand sa reabilitati si linia Satu Mare - Baia Mare, de mai bine de 20 de ani se se circula ca melcu'. 60km se fac in aproape 2 ore. Sa va cada narile in kk de politicieni din sm si bm ca numai ciolanu' va intereseaza! Gunoaielor!