Retailerul chinez de fast fashion Shein, cunoscut pentru topurile sale de 5 dolari şi rochiile de 10 dolari fabricate în China, a majorat preţurile cu peste o treime la unele produse de bază, într-o mişcare ce i-ar putea creşte veniturile înainte de oferta publică iniţială (IPO) planificată, potrivit unei analize a strategiei sale de preţ, citată de Reuters.
Creşterile medii ale preţurilor efectuate de Shein le-au depăşit pe cele ale rivalilor săi H&M şi Zara, conform datelor companiei de cercetare EDITED din Londra, care a comparat preţurile de la 1 iunie 2024 cu cele din urmă cu un an.
Shein a refuzat să comenteze informaţia publicată de Reuters.
Compania operează o piaţă online care vinde o gamă largă de mărfuri, deşi afacerea sa principală este producerea şi vânzarea mărcilor proprii Shein, în principal îmbrăcăminte pentru femei. Shein apelează la o reţea de furnizori care, în mare parte, au sediul în China, ceea ce diferă de procesele tradiţionale de fabricaţie. Majoritatea articolelor de îmbrăcăminte pe care Shein le vinde sunt fabricate în Guangzhou, China, de cei aproximativ 5.400 de furnizori ai săi.
Deşi Shein nu dezvăluie date financiare în mod public, Coresight Research estimează că veniturile companiei vor ajunge la 50 de miliarde de dolari în acest an, în creştere cu 55% faţă de cifra de anul trecut. În condiţiile în care produsele sale principale de îmbrăcăminte pentru femei vor fi mai scumpe, iar mai multe mărci externe vor vinde pe site-ul său, Shein va putea să atingă această cifră de vânzări şi să-şi sporească profiturile.
"Shein a cunoscut recent un impuls foarte puternic, care ar putea juca un rol favorabil în planurile sale de IPO", a declarat Erik Lautier, expert în comerţ electronic la firma de consultanţă AlixPartners.
În măsura în care se pregăteşte pentru oferta sa publică iniţială (IPO), Shein se confruntă cu costuri mai mari în vederea listării. De asemenea, Shein trebuie să respecte noile reglementări ale UE privind platformele online, ceea ce ar putea creşte cheltuielile sale, punând presiune pe marjele de profit.
În Statele Unite, cea mai mare piaţă a Shein după vânzări, compania a crescut preţul mediu pentru rochiile de damă cu 28% în anul încheiat la 1 iunie, acesta ajungând la 28,51 dolari, conform datelor EDITED. Deşi este încă mult sub preţul mediu al unei rochii H&M (40,97 dolari) sau al uneia cu marca Zara (79,69 dolari) în SUA, Shein a crescut preţurile cu un procent mai mare decât rivalii săi în aceeaşi perioadă, potrivit datelor citate.
Pe site-ul Shein din Marea Britanie, o rochie costă, în medie, 24,12 lire sterline (30,97 dolari), cu 15% mai mult decât acum un an, în timp ce în Franţa, Germania, Italia şi Spania o rochie este cu 36% mai scumpă.
Shein vrea să demonstreze că poate să-şi susţină creşterea recentă şi să vândă mai multe produse la preţuri mai mari înainte de listarea la bursă, spun experţii în retail.
Shein ţinteşte o evaluare de aproximativ 50 de miliarde de lire sterline într-o listare la Londra, conform Sky News. Compania a refuzat să comenteze planurile sale de IPO sau evaluarea.