Retailerul online multibrand Answear a înregistrat în România o creştere de 30% a vânzărilor în prima jumătate din 2022 şi de 40% în a doua parte a anului, iar pentru 2023 estimează o creştere de aproximativ 20%, conform unui comunicat remis redacţiei.
"În 2022, în perioada ianuarie - mai creşterea a fost de 30% valoric faţă de 2021. Cea mai mare creştere a fost înregistrată în perioada iunie - decembrie, unde aproape lunar am avut o creştere de peste 40% faţă de 2021.
Am înregistrat o creştere cu peste 20% a numărului de vizitatori noi pe site-ul magazinului online şi undeva în jur de 25% ca număr de comenzi. Comanda medie s-a situat în jurul valorii de 360 lei. În 2022, printre realizările notabile aş menţiona adăugarea de noi servicii pentru clienţi", spune Raluca Radu, Country Manager Answear România.
Potrivit sursei, de-a lungul anului 2022, cele mai căutate categorii de produse de pe Answear.ro au fost rochiile, pantofii cu toc, sandalele, botinele, pantofii sport, hanoracele, cămăşile, iar cele mai căutate branduri au fost Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Hugo Boss, Pinko, Patrizia Pepe, Michael Kors, Elisabetta Franchi, Medicine şi Answear.LAB.
În privinţa profilulului consumatorilor de pe Answear.ro, Raluca Radu spune că în 2022 tendinţa acestora a fost să ia mai rapid deciziile de cumpărare: "A crescut numărul cumpărătorilor din afara Bucureştiului. De asemenea, a scăzut perioada petrecută pe site, deşi rata de conversie a crescut, ceea ce înseamnă că anul trecut deciziile au fost luate mai rapid decât în anul precedent".
Obiectivele Answear pentru 2023 au în vedere dezvoltarea portofoliului de branduri premium, dar şi extinderea din punct de vedere logistic:
"Principalul obiectiv va fi creşterea numărului de branduri din portofoliu. De asemenea, ne propunem să deschidem un al doilea depozit pe lângă cel din Cracovia, în zona de sud, şi luăm în calcul România sau Bulgaria ca puncte pentru acest depozit. În ceea ce priveşte piaţa de fashion online din România, ne aşteptăm la o creştere de cel puţin 10% în acest an", spune Raluca Radu, Country Manager Answear România.