Începând cu 16 decembrie 2021, consumatorii europeni pot găsi toate răspunsurile referitoare la întrebările lor despre drepturile pe care le au în această calitate, pe noul site al Reţelei Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net), https://www.eccnet.eu/, conform unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, o echipă internaţională de specialişti ai Reţelei, din Ţările de Jos, Irlanda, Suedia, Cipru, Italia şi Germania, a colaborat pentru a realiza o sursă clară şi cuprinzătoare de informaţii şi răspunsuri la toate problemele şi dilemele relevante pe care le întâmpină consumatorii europeni, în prezent.
Această nouă platformă digitală, uşor de utilizat, reprezintă un ghid complet şi practic pentru protecţia consumatorilor, conform legislaţiei Uniunii Europene.
Reţeaua Centrelor Europene ale Consumatorilor (ECC-Net) oferă consumatorilor europeni consiliere cu privire la drepturile lor, precum şi la protecţia legală atunci când fac cumpărături şi călătoresc într-un alt stat membru al Uniunii Europene sau într-o ţară din Spaţiul Economic European.
Noul site, creat printr-un efort colectiv, de-a lungul anului trecut, oferă consumatorilor îndrumări practice despre cum să-şi exercite drepturile pe care le au în această calitate şi unde să apeleze atunci când ceva nu merge bine şi au nevoie de ajutor.
Fiecare dintre Centrele membre ale ECC-Net şi, acţionând în mod colectiv, ca Reţea, va ajuta consumatorii, încercând să găsească o soluţie amiabilă extrajudiciară pentru litigiile dintre consumatori şi comercianţi, în urma tranzacţiilor transfrontaliere.
Acolo unde este necesar, Centrele discută direct cu operatorul economic şi se asigură că, în aceste situaţii, consumatorul este informat cu privire la drepturile sale şi primeşte asistenţă de specialitate, în propria limbă.
Pe lângă o multitudine de informaţii, pe https://www.eccnet.eu/ consumatorii vor găsi datele de contact ale tuturor Centrelor Europene ale Consumatorilor din toate statele UE şi unele din ţările Spaţiului Economic European - Norvegia şi Islanda -, la care pot apela pentru a adresa o întrebare sau a trimite o reclamaţie cu privire la o tranzacţie transfrontalieră, se arată în comunicat.