Reţelele de socializare se reorientează din mers, în funcţie de interesul publicului. Astfel, Facebook a lansat o secţiune dedicată în întregime jocurilor video, care va ocupa un loc important în cadrul reţelei sale sociale.
Aplicaţia de Facebook are o nouă secţiune, Facebook Gaming, care va grupa mai multe tipuri de conţinut dedicate pasionaţilor de jocuri. În primul rând, în cadrul aceste secţiuni vor exista jocuri propriu-zise. Facebook mută Instant Games din grupurile de discuţii în noua secţiune de gaming. Aici, utilizatorii îşi vor putea invita prietenii la un joc şi eventual o discuţie despre acesta, informează News.ro. În al doilea rând, Facebook Gaming va fi gazda clipurilor video înregistrate în jocuri - o nişă pe care cei mai mari "jucători" sunt Twitch şi YouTube. Facebook va recomanda aici înregistrări şi transmisiuni directe pe baza intereselor personale ale utilizatorilor săi. În fine, a treia coordonată a Facebook Gaming este reprezentată de grupurile de discuţii legate de jocuri. Facebook va încerca să organizeze aceste grupuri în funcţie de jocurile şi genurile aflate în discuţie. Ca o subliniere a importanţei pe care Facebook o acordă gaming-ului, nişă care beneficiază de un interes mai mare decât alte tipuri de conţinut din cadrul reţelei de socializare, Facebook Gaming va fi implementat direct în centrul barei de navigare, exact între Facebook Watch şi notificări. Facebook Gaming va fi implementat treptat. Noua secţiune va deveni vizibilă mai întâi celor care s-au arătat interesaţi deja de jocuri şi abia apoi va ajunge la toţi utilizatorii. Facebook spune că testează în paralel şi o aplicaţie dedicată special jocurilor, aplicaţie a cărei dezvoltare va evolua în funcţie de interesul pe care utilizatorii îl vor arăta.
Pe de altă parte, a fost depistată şi cauza problemelor pe care reţeaua a avut-o săptămâna trecută: o modificare în configurarea serverelor. Facebook şi-a cerut scuze pentru faptul că mulţi utilizatori nu au putut accesa serviciile companiei şi dă vină pe o modificare a setărilor unor servere, dar nu explică cât de complicată a fost problema şi de ce a durat totuşi atât de mult până la rezolvarea acesteia. Cel puţin 14 ore serviciile Facebook, inclusiv Instagram, Messenger şi WhatsApp, nu au fost disponibile deloc sau au fost disponibile doar parţial. Problema, care a afectat utilizatori din întreaga lume, s-a manifestat diferit în cadrul produselor Facebook. Spre exemplu, unii utilizatorii WhatsApp puteau să trimită şi să primească mesaje scrise, dar nu şi imagini. Conform serviciului de monitorizare Downdetector, indisponibilitatea din această săptămână a fost cea mai lungă şi mai amplă din istoria reţelei.
Facebook şi Instagram au fiecare peste 2 miliarde de utilizatori lunari, Facebook Messenger a depăşit şi el 1 miliard de utilizatori, în vreme ce WhatsApp este folosit de mai bine de 1,2 miliarde de utilizatori.