Grupul britanic "Reuters" Plc, cel mai mare furnizor mondial lis-tat de informaţii financiare, raportează o scădere de 22% a profiturilor sale în prima jumătate a anului în curs, dat fiind că în această perioadă firma nu a mai beneficiat de veniturile din vânzarea unor active, aşa cum s-a întâmplat în primul semestru din 2005. Totodată, "Reuters" a investit într-un program menit să majoreze vânzările.
Câştigul net al companiei a fost, în primele şase luni din 2006, de 96 milioane de lire sterline (177 milioane de dolari) sau 7,1 pence/acţiune, faţă de123 milioane de lire sau 8,6 pence/titlu în primul semestru din 2005. Vânzările companiei au crescut la 1,28 miliarde de lire sterline, de la 1,14 miliarde. Analiştii aşteptau ca "Reuters" să anunţe un profit de 101 milioane de lire şi vânzări de 1,26 miliarde.
În 2005, compania a finalizat un plan de reducere a cheltuielilor - Fast Forward, care s-a derulat vreme de trei ani, şi a iniţiat un nou program strategic - Core Plus, menit să majoreze cifra de afaceri. "Reuters" a investit 35 de milioane de lire sterline în Core Plus.
În aceste condiţii, "Reuters" şi-a modificat în creştere previziunile pentru creşterea vânzărilor pe întregul an 2006. "< Reuters > aşteaptă o creştere de 5-6% a vânzărilor pe anul în curs, la un curs valutar constant", afirmă oficialii companiei. Anterior, aceştia preconizau o creştere cu 5% a vânzărilor pe 2006.
"Reuters" va acorda, pentru primul semestru din 2006, un dividend de 4,1 pence/acţiune, cu 6,5% mai mare decât în primul semestru din 2005.