FINANCIAL TIMES
• S&P a plasat Grecia în faliment selectiv
Grecia a fost retrogradată la "faliment selectiv", ieri, de către agenţia de rating Standard & Poor's, ca urmare a lansării programului de restructurare a datoriilor ţării prin preschimbarea obligaţiunilor deţinute de creditorii privaţi.
• Yahoo: Facebook ne încalcă brevetele
Compania americană Yahoo ameninţă să ducă societatea Facebook într-o dispută pe marginea brevetelor, pretinzând că Yahoo deţine dreptul de proprietate intelectuală aflat la baza reţelei de socializare Facebook.
• Santander preia controlul la Kredyt Polonia
Banca spaniolă Santander va prelua controlul la Kredyt Bank din Polonia, de la KBC Belgia. Bank Zachodni WBK, deţinută de Santander, îşi va uni operaţiunile cu cele ale Kredyt, printr-un schimb de acţiuni de 700 de milioane de euro.
WALL STREET JOURNAL
• Germania aprobă sprijinul pentru Grecia
Parlamentarii Germaniei au aprobat luni, cu 496 de voturi "pentru", cel de-al doilea pachet de sprijin destinat Greciei, în sumă de 130 miliarde euro. În cadrul votului din Bundestag, 90 de parlamentari s-au împotrivit acestui pachet.
• Serbia va obţine statutul de candidat la UE
Uniunea Europeană va oferi Serbiei, în această săptămână, statutul de candidat, ceea ce înseamnă că ţara poate lansa negocierile de aderare, anunţă ministrul francez al Afacerilor Externe, Alain Juppé.
NEW YORK TIMES
• Panasonic îşi schimbă preşedintele
Compania japoneză Panasonic Corp. anunţă că îl înlocuieşte pe preşedintele Fumio Ohtsubo cu directorul general Kazuhiro Tsuga, ca urmare a pierderilor pe care estimează să le înregistreze producătorul de electronice.
• RBS îşi închide un birou din Australia
Royal Bank of Scotland (RBS) a decis să-şi închidă biroul australian care oferă produse cu venituri fixe şi tranzacţii cu materii prime şi valute, respectiv să transfere la birourile din Singapore şi Londra 80 de salariaţi afectaţi de această măsură.
• McDonald's se extinde în China
Compania americană McDonald's Corp., cel mai mare lanţ de restaurante fast-food din lume, îşi sporeşte numărul de unităţi francizate în China, urmărind să se extindă pe una dintre pieţele cu cel mai rapid ritm de creştere al consumului, la nivel mondial.