Vacanţa de iarnă 2022 a adus o creştere importantă a tranzacţiilor şi sumelor cheltuite de utilizatorii Revolut din România în ţările pe care le-au vizitat de Sărbători, dar şi ale celor realizate de turiştii veniţi în ţara noastră, arată un comunicat de presă remis redacţiei.
Potrivit sursei citate, datele Revolut pentru ultimul trimestru al anului 2022 şi pentru tot anul trecut indică faptul că şi românii au fost atinşi de fenomenul "travel revenge" (călătoriile de răzbunare), o tendinţă globală care se referă la creşterea fără precedent a apetitului pentru călătorii, în rândul consumatorilor, care vor astfel să recupereze timpul şi oportunităţile ratate din cauza pandemiei de COVID-19. Acest trend se menţine şi în prima lună a noului an, deoarece consumatorii fie şi-au prelungit vacanţele de iarnă, fie caută ofertele cele mai avantajoase pentru a pregăti viitoarele călătorii şi concedii.
Primul decembrie lipsit de restricţii şi limitări de mobilitate din ultimii trei ani a adus o creştere importantă a sumelor cheltuite de utilizatorii români ai Revolut în străinătate (+177%), conform datelor• agregate şi anonimizate analizate de super-aplicaţia financiară. De asemenea, în ultimul trimestru al anului, Revolut a înregistrat o majorare cu 40% a cheltuielilor turistice realizate de clienţii din România, a doua sa piaţă la nivel global după numărul de utilizatori: 2,5 milioane la finalul anului trecut.
Eliminarea totală a restricţiilor de călătorie a condus la creşteri importante ale cheltuielilor cu turismul pentru toate generaţiile de pasionaţi de călătorii, dar recordurile au fost marcate de extremele generaţionale (18-24 de ani, respectiv peste 65 de ani). Reprezentanţii Generaţiei Z şi Baby boomerii au cheltuit, în decembrie 2022, de 3 ori mai mult decât în decembrie 2020 cu Revolut pentru a achiziţia de servicii turistice (volume ajustate cu creşterea numărului de clienţi de pe piaţa locală). În acelaşi timp, cele mai mari bugete alocate turismului au fost înregistrate la nivelul segmentului 45-54 de ani, cu 285 de euro/ client, în medie, la nivelul lunii decembrie 2022, respectiv 366 de euro în medie/ client, pe parcursul ultimului trimestru. La nivelul întregului an, românii care au cheltuit cel mai mult pentru serviciile turistice au fost cei din segmentul 35-44 de ani, cu 660 de euro/ client.
Cei mai mulţi dintre clienţii Revolut au folosit, în 2022, super-aplicaţia financiară pentru a plăti cazarea în hoteluri, moteluri sau resorturi, cu peste 1,7 milioane de tranzacţii înregistrate pentru această categorie de achiziţii. De asemenea, achiziţiile de suveniruri, vizitele în muzee şi în parcuri tematice sau de distracţii au reprezentat o categorie de achiziţii pentru care turiştii români au folosit aplicaţia Revolut, cu aproape 700.000 de tranzacţii generate în 2022. Biletele de avion (358.000 de tranzacţii), închirierea de autoturisme (621.000) şi serviciile oferite de agenţiile de turism sau de companiile de croazieră (384.000) au completat lista plăţilor efectuate de români, în scopuri turistice.
În medie, în luna decembrie 2022, un utilizator Revolut a efectuat plăţi către furnizori de servicii de cazare în valoare de aproximativ 171 de euro/ client (+17% faţă de decembrie 2020), iar pentru transportul aerian, 237 de euro/ client (+12%). Cea mai mare creştere a sumei medii cheltuite/ client pentru o categorie de servicii legate de turism a fost de 52% (în decembrie 2022 vs. decembrie 2020) în cazul atracţiilor turistice, vizitelor la muzeu şi al cumpărăturilor de suveniruri. Şi operatorii de servicii turistice precum agenţiile de turism sau companiile de croazieră au încasat, în medie, 236 de euro/ utilizator prin intermediul Revolut, în timp ce numărul clienţilor care au folosit aplicaţia pentru a achita serviciile către aceste categorii de agenţi economici a crescut de 5 ori în decembrie 2022 faţă de decembrie 2020.
În ultimele trei luni ale anului, românii au cheltuit mai mult pe călătorii decât în ultimul trimestru al anului trecut. Cea mai mare creştere a fost înregistrată în categoria serviciilor oferite de agenţiile de turism şi companiile de croazieră, de 68% în trim. IV 2022 vs. trim. IV 2021. În ceea ce priveşte sumele medii cheltuite/ categorie de buget de un utilizator Revolut din România, în trim. IV 2022 faţă de trim. IV 2021, acestea au crescut cu 46% în cazul biletelor de avion, cu 25% pentru serviciile agenţiilor de turism şi cu 16% pentru cumpărăturile de suveniruri sau biletele la muzeu, parcuri de distracţie şi alte atracţii turistice.
În decembrie 2022, românii au cheltuit peste 77 de milioane de euro, cumulat, în primele 5 ţări de destinaţie - Malta, Regatul Unit, Olanda, Irlanda, Germania. Topul s-a menţinut şi în ultimul trimestru al anului trecut, iar valoarea cheltuielilor trimestriale pentru această categorie de servicii a depăşit 225 milioane de euro. Totuşi, la nivelul întregului an, clasamentul ţărilor care au atras cele mai mari sume cheltuite de turiştii români a fost Olanda, Regatul Unit, Irlanda, Malta, Statele Unite ale Americii.
De asemenea, utilizatorii români ai Revolut au fost şi unii dintre cei mai activi turişti din regiune, potrivit sumelor totale cheltuite de turişti cu super-aplicaţia Revolut, în aceste ţări, pe parcursul anului trecut. Românii s-au aflat pe a doua poziţie, între turiştii străini care au mers în Bulgaria, după britanici, în Ungaria, tot pe a doua poziţie, după britanici, în Cehia - a patra poziţie după polonezi, britanici, slovaci, în Polonia - a opta poziţie, după britanici, irlandezi, cehi, lituanieni, germani, spanioli şi olandezi.
De partea cealaltă, turiştii străini care au cheltuit cel mai mult în ţara noastră, în ultima lună a anului 2022, au fost cei din Regatul Unit, Germania, Franţa, Irlanda, Olanda. Aceştia au lăsat aproximativ 26 de milioane de euro în România. La nivelul trimestrului, topul s-a modificat sensibil, între primele cinci ţări de unde au provenit turiştii intrând Italia, în locul Olandei.
În ceea ce priveşte clasamentul la nivelul întregului an, în acesta au figurat Regatul Unit, Germania, Irlanda, Franţa şi Olanda, care au generat plăţi consolidate de aproximativ 217 milioane euro în ţara noastră pentru servicii turistice. România a fost luată în calcul nu doar ca destinaţie de city break-uri, dar şi pentru evenimentele internaţionale organizate pe parcursul anului, cum ar fi festivalurile de muzică sau de film. De asemenea, în totalul cheltuielilor turistice se regăsesc şi sumele alocate de românii stabiliţi în străinătate care vizitează familiile din ţară în timpul vacanţelor de vară sau de iarnă.
• Tendinţe şi preferinţe turistice pentru 2023
Începutul anului este un moment propice pregătirii viitoarelor vacanţe şi cei mai mulţi consumatori îşi planifică deja călătoriile din timpul anului, încercând să profite de ofertele avantajoase ale operatorilor de turism. Deoarece preferinţele şi nevoile clienţilor evoluează rapid, mai ales atunci când e vorba despre petrecerea timpului liber sau a concediilor, şi Revolut şi-a diversificat în ultimii doi ani portofoliul de produse adresate pasionaţilor de călătorii. Astfel, clienţii din România îşi pot rezerva cazarea pentru viitoarele vacanţe direct în aplicaţie, prin cele două funcţionalităţi de lifestyle şi travel: Sejururi, lansată în octombrie 2021, şi Case, disponibilă din octombrie 2022.
Cu sute de mii de case de vacanţă disponibile în aplicaţie, la nivel global, Revolut le oferă clienţilor ocazia de a recupera până la 4% din valoarea cazării rezervate prin Case, dacă închiriază apartamente sau locuinţe private, iar prin Sejururi pot beneficia de cashback de până la 10% pentru cazarea rezervată şi achitată cu acest produs, în funcţie de planul financiar deţinut.
În luna ianuarie, iubitorii de călătorii pot beneficia de un New Year Deal oferit prin Revolut Sejururi pentru cazarea în viitoarele destinaţii de vacanţă din 2023, la preţuri avantajoase atât în destinaţii din Europa, cât şi în locuri exotice din Asia sau America de Sud (Pattaya, Bangkok, Chiang Mai, Punta Cana, Honolulu, Miami, Dubai, Porto, Napoli, Lisabona, Bilbao etc.) direct în aplicaţie.
Revolut va continua să adauge periodic noi funcţionalităţi care să le facă iubitorilor de călătorii experienţele mai plăcute şi mai la îndemână (rezervarea cazării la preţuri avantajoase, asigurare de călătorie, schimb valutar în cât mai multe monede şi la rate de schimb avantajoase), se precizează în comunicat.