ROMÂNIA-CHINA "Jidvei" pe piaţa Chinei

IOANA POPA
Ziarul BURSA #Companii / 9 iulie 2012

"Jidvei" pe piaţa Chinei

Interesul pentru China a apărut în anul 2009, când, odată cu majorarea suprafeţelor de viţă-de-vie intrate pe rod, ne-am dat seama că trebuie să găsim şi pieţe externe, pentru că cea internă nu mai putea să absoarbă întreaga producţie, ne-a declarat doamna Ioana Anghel, PR Manager al Jidvei România. Domnia sa a adăugat: "Criza economică şi faptul că, în Europa, multe ţări au tradiţie în producerea vinului ne-au îndemnat să ne orientăm spre piaţa Chinei, care, aflată la început, prezenta cele mai mari oportunităţi de creştere. La sfârşitul anului 2009 am început şi un proiect de promovare a vinurilor DOC Jidvei în China, proiect cofinanţat de către Uniunea Europeană, Guvernul României şi compania noastră. A fost un aspect decisiv în implicarea noas-tră în această piaţă: prezenţa la târguri şi alte evenimente specializate, contactul cu persoane din lumea vinurilor (atât distribuitori şi importatori, cât şi jurnalişti, somelieri, degustători) ne-au arătat handicapul uriaş cu care orice companie producătoare de vinuri din România pleacă pe pieţele externe: lipsa promovării ţării noas-tre drept o ţară cu tradiţie în producerea vinului şi care poate susţine un nivel constant calitativ şi cantitativ de vinuri".

Din acest motiv, împreună cu un partener chinez, "Jidvei" a înfiinţat o firmă care să se ocupe de exportul vinurilor companiei româneşti în China, cu sediul în Ningbo (provincial Zhejiang), destul de aproape de Shanghai. Doamna Ioana Anghel ne-a declarat: "Am făcut astfel primul pas şi am oferit posibilitatea celor interesaţi să achiziţioneze vinuri de Jidvei în cantităţi mici pentru a testa piaţa. Din păcate, formalităţile pentru obţinerea licenţei de import şi pentru aprobarea etichetelor în China au durat destul de mult, aşa că primele 5 containere au fost gata de vânzare abia la începutul anului 2011. De atunci lucrurile au început să meargă mai bine, deja am început să înţelegem mecanismele pieţei de acolo, destul de atipice datorită mărimii Chinei, dar şi a diferenţelor uriaşe de natură economică şi culturală dintre zonele de sud, nord, vest, est.

Exportul iniţial ne-a oferit un stoc destul de mare, astfel încât în 2011 nu am trimis în China decât un nou container, cu acele sortimente care s-au dovedit a fi cele mai apreciate. Şi aici a fost o problemă, în funcţie de zonă preferinţele erau mereu altele, plus că noi suntem producatori de vinuri albe, iar în China, urmare a promovării intensive a francezilor, proporţia de vin roşu din vânzări deţine majoritatea (în jur de 80%).

Nu ne-am descurajat, însă, am încercat să păstrăm mereu ideea că, totuşi, vinul alb este în creştere, pe măsură ce piaţa devine mai educată. Am promovat vinul de Jidvei, dar, în acelaşi timp, am promovat România şi am încercat să evidenţiem ce anume face ţara noastră atât de potrivită pentru producerea vinului. Am reuşit să ne găsim anumite nişe în zona de sud-est a Chinei unde temperaturile ridicate tot timpul anului şi bucătăria bazată pe fructe de mare fac mult mai potrivit consumul de vin alb".

La începutul acestui an, "Jidvei" şi-a format o reţea de vânzări în zonele din China cele mai interesante pentru companie. Are în continuare distribuţie în Ningbo, dar firma românească a început să abordeze şi provincii ca Guangdong şi Fujian, dar şi oraşe ceva mai nordice, ca Dalian. "Jidvei" trimite în continuare vin în China, Jidvei Ningbo (compania de export) fiind, în acest moment singurul importator de vinuri Jidvei în China. Doamna Anghel ne-a mai spus: "Chiar dacă avem distribuitori ce cumpără cantităţi mari de vinuri, aceştia preferă să lase, în continuare, importul în seama noastră. Toate aces-tea înseamnă că perspectivele pentru vinurile Jidvei în China sunt din ce în ce mai mari. Ideea cu care am pornit de la început, de a face aici un business viabil pe termen lung, este încă valabilă şi capătă din ce in ce mai mult contur. România reprezintă în continuare piaţa cea mai mare pentru vinurile Jidvei, ceea ce este şi normal, deoarece Jidvei este un brand 100% românesc, dar China reprezintă o oportunitate uriaşă. Noi am urmat un drum firesc aici, la început am investit mai mult decât am câştigat, dar nu am facut niciun compromis în privinţa calităţii şi am avut ambiţia ca Jidvei să ajungă să fie cunoscut şi aici, la fel ca şi acasa, tocmai pentru această calitate. Consumatorii şi specialiştii care au intrat până acum în contact cu vinurile noastre în China ne-au confirmat aşteptările şi nu putem spera decât că, pe viitor, să li se alăture cât mai mulţi".

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb