România şi Italia - ţările cu cel mai mare interes pentru maşinile electrice

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #Auto / 11 septembrie 2019

România şi Italia - ţările cu cel mai mare interes pentru maşinile electrice

Interesul faţă de maşinile electrice se situează la cotele cele mai înalte în România şi Italia, unde 36% dintre res-pondenţii chestionaţi în cadrul unui studiu realizat de E.ON şi Kantar EMNID s-au pronunţat în favoarea autovehiculelor cu propulsie electrică, arată un comunicat de presă.

În acelaşi timp, desi cunoscuţi ca fiind împătimiţi ai motoarelor şi ai tehnologiei de ultimă generaţie, doar 16% dintre germanii participanţi la sondaj - şi care au declarat că plănuiesc să cumpere o maşină - ar opta pentru una electrică.

La nivel european, cehii sunt şi mai sceptici decât nemţii, doar 13% dintre ei fiind deschişi la ideea ca următorul lor automobil să aibă propulsie electrică.

"Motivele pentru care o maşină electrică nu constituie, în toate cazurile, prima opţiune pentru următoarea achiziţie auto sunt diverse, dar cert este că pe primele locuri se situează preţul ridicat, densitatea încă redusă a staţiilor de încărcare şi problema autonomiei", mai arată sursa citată.

Aceasta subliniază că, pentru româ-ni, principala reţinere în a cumpăra o astfel de maşină o reprezintă preţul, indicat de 44% dintre cei care au participat la studiu. În schimb, în Germania, autonomia maşinii este percepută ca un factor critic, 68% dintre respondenţi menţionând-o ca fiind motivul pentru care preferă în continuare un autovehicul cu motor convenţional.

Totuşi, argumentele împotriva maşinilor electrice sunt în scădere de la an la an, pe măsură ce avantajele e-mobilităţii sunt explicate şi promovate mai intens.

Sondajul mai arată şi faptul că motoarele diesel cunosc un declin în Europa. Doar 21% dintre români mai iau în considerare autovehiculele cu această motorizare pentru o viitoare achiziţie. În Germania şi Ungaria, dieselul are un coeficient de aprobare de doar 13%, cel mai mic din toate ţările în care s-a derulat sondajul. Notă discordantă face doar Turcia, unde aproape jumătate dintre cei intervievaţi se văd conducând o maşină cu motor diesel.

Rezultatele fac parte din studiul "Trăind în Europa", realizat în prima lună a acestui an, în cadrul căruia E.ON şi Kantar EMNID au chestionat circa 10.000 de oameni din Danemarca, Franţa, Germania, Italia, Marea Britanie, Republica Cehă, România, Suedia, Turcia şi Ungaria.

Instituţiile statului ar trebui să facă mai mult pentru încurajarea achiziţiilor de automobile electrice, pentru că, altfel, partea de staţii nu se va dezvolta, este de părere Bogdan Hangu, şeful Departamentului Vânzări din cadrul Electromagnetica.

Domnia sa a menţionat, recent, că cel mai important aspect legat de introducerea maşinilor electrice în piaţă este reducerea poluării. În acelaşi timp, domnul Hangu a adus în discuţie dificultatea de a încărca o astfel de maşină în afara localităţii, precum şi lipsa de cunoaştere în ceea ce priveşte costul cu alimentarea automobilului. "Nu avem o legislaţie foarte clară, iar consumatorul nu ştie cât îl va costa încărcarea. Cât priveşte trecerea accizei de pe combustibilul convenţional pe energia utilizată la alimentarea automobilelor electrice, aceasta este o speculaţie, deocamdată", a mai precizat specialistul.

Reprezentanţii companiei au atras atenţia în mai multe ocazii asupra lipsei legislaţiei în domeniul electromobilităţii.

Eugen Sheuşan, directorul general al Electromagnetica, ne-a spus că ţara noas-tră nu are ceea ce se numeşte un program naţional de electromobilitate. În opinia domniei sale, este neapărată nevoie de crearea unui cadru pentru dezvoltarea fenomenului de electromobilitate: "Ar fi bine ca noi, în 5-6 ani, să avem această reţea, însă nu va fi posibil pentru că este nevoie de sume mari de bani şi de un plan pe zece ani. Un astfel de plan nu poate fi schimbat când se schimbă politicienii. Va apărea o dezvoltare haotică, ce va trebui reglementată la un moment dat, iar reglementatorul va trebui să reglementeze pentru unii împotriva celorlalţi".

Conform domnului Scheuşan, această problemă "cam are dimensiunea electrificării pe calea ferată", care a ţinut circa 20 de ani.

Electromobilitatea rezolvă câteva probleme, prima dintre ele fiind reducerea poluării, subliniază expertul Ovidiu Demetrescu. Domnia sa adaugă şi faptul că automobilele electrice necesită costuri mai mici de întreţinere, în condiţiile în care nu este nevoie de schimbarea uleiului în aceeaşi măsură cum necesită maşinile convenţionale. De asemenea, acest tip de autovehicule produce mult mai puţină căldură.

Şi în opinia domnului Demetrescu, încărcarea automobilelor electrice, mai ales în afara oraşelor, reprezintă, acum, un minus al sectorului. În acest context, avem nevoie de infrastructură de încărcare a maşinilor electrice, mai precizează Ovidiu Demetrescu.

Domnia sa consideră că dezvoltarea transportului urban, a celui interurban şi, respectiv, feroviar sunt complementare, costurile de racordare fiind mult mai mari decât cele aferente staţiilor de încărcare, ceea ce constituie un obstacol în calea dezvoltării infrastructurii de staţii.

Expertul în energie Ovidiu Demetrescu ne-a spus, recent, că o strategie naţională în care să punem accentul pe electromobilitate nu avem, la acest moment. Domnia sa este de părere că, înainte de realizarea unui program naţional pentru automobilul electric, trebuie să ne focusăm pe mobilitatea urbană. Ovidiu Demetrescu ne-a explicat, într-un interviu: "În acest moment avem nişte frânturi de programe. Sunt unele companii care se uită punctual la acest aspect. Vorbim de eforturi punctuale ale companiilor din diverse domenii de activitate - retaileri, companii energetice, furnizori de carburanţi, furnizori de soluţii, distribuitorii de energie electrică.

Sunt companii precum ENEL, Mol sau Siemens care au programe şi soluţii de electromobilitate. Prima întrebare care se pune aici este unde alimentăm dacă dorim să călătorim cu automobilul electric prin ţară. Jucătorii din piaţă trebuie să pregătească infrastructura de alimentare a vehiculelor cu motoare electrice.

Trebuie menţionat că bateriile sunt fixe, pe maşini, în acest moment, dar erau, la un moment dat, discuţii să fie create anumite standarde pentru aces-tea, astfel încât să putem scoate bateria descărcată şi să o înlocuim cu una încărcată".

Referitor la autonomia maşinilor, este clar că tehnologia va face progrese în următorii ani, ne-a mai spus domnul Demetrescu. Acesta subliniază că automobilele electrice au autonomie mică deocamdată, cea mai mare dis-tanţă pe care se pot deplasa cu o singură încărcare fiind de circa 400 de km, dar într-un regim de mers plan, constant, fără utilizarea altor elemente care să necesite multă energie (aer condiţionat, de exemplu).

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. Opina mea este de a se solutiona si problema de producere de energía pentru evitarea inportului la preturi foarte mari . Cand la cantidad de autos eléctricos o sa creasca, preturile la energie eléctrica o sa creasca.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb