Analizând motivele care au stat la baza orientării clienţilor spre serviciile financiare alternative, observăm că cel mai important aspect de care s-a ţinut cont este încrederea - 40%, arată al treilea val al studiului cantitativ Digital Evolution: Connected Consumer Monitor (eşantion reprezentativ la nivel naţional de 1123 respondenţi, internet users, 18-65 ani), realizat de EXACT Business Solutions în noiembrie 2018, remis Redacţiei noastre.
Sunt, de asemenea, apreciate lipsa birocraţiei (37%), alimentarea foarte rapidă a cardului propriu (34%), transferurile instante către alţi deţinători de servicii financiare alternative (30%), cursul de schimb avantajos (29%), posibilitatea retragerii de bani de la orice bancomat, fără comision (28%), sistemul bine securizat (27%).
Românii care nu apelează la servicii financiare alternative îşi justifică opţiunea aducând în prim-plan lipsa de informaţii cu privire la avantajele utilizării unor astfel de servicii (32%). "Printre motivele enumerate de aceştia se mai regăsesc lipsa ocaziei de utilizare (25%), teama datorată lipsei informaţiilor de utilizare (21%) şi gradul înalt de satisfacţie în relaţia cu banca actuală (21%)", afirmă Julien Zidaru, Managing Partner Exact Business Solutions.
Telekom Banking obţine cele mai mari procentaje - 41%, fiind urmat de Orange Money (21%), iCARD (9%), Revolut (7%) şi Monese (6%).
Referindu-ne la serviciile financiare alternative utilizate, Telekom Banking înregistrează o rată de utilizare în rândul populaţiei utilizatoare de internet de 7%, fiind urmat de Orange Money - cu 3% şi Revolut, respectiv Monese - ambele cu 2%, conform comunicatului citat.
Telekom Banking reprezintă tot prima opţiune (11%) şi atunci când este analizată probabilitatea ca un român, utilizator de internet, să folosească în viitor serviciile financiare alternative. Orange Money este menţionat de 7% dintre respondenţi, iar iCARD de un procent de 3%.