Raiffeisen Touristik Group GmbH (rtk) a anunţat ieri deschiderea activităţii subsidiarei locale din ţara noastră, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută de Thomas Boesl - Director Strategy & International Business Development şi Radu Colfescu - Managing Partner rtk România (subsidiara rtk International).
Thomas Boesl a afirmat: "Grupul rtk este deja activ în multe ţări europene şi sprijină distribuţia serviciilor turistice, având un portofoliu extins de produse. Pe lângă touroperatorii consacraţi, grupul rtk are o reţea densă de parteneriate cu hoteluri, companii aeriene, destinaţii si furnizori de servicii turistice. În plus, rtk îşi va folosi expertiza sa de zeci de ani de pe alte pieţe internaţionale pentru a consolida o reţea de agenţii de turism afiliate în România, în care fiecare agenţie va rămâne independentă. În acest sens, rtk romania va avea rol de organizaţie neutră pentru agenţiile de turism afiliate şi le va oferi sprijin în domeniile: marketing, suport tehnic, training de produs şi consolidarea unui portofoliu atractiv de furnizori de servicii pentru piaţa românească".
Cu o echipă care are o experienţă vastă în industria turismului, rtk România îşi propune să aducă servicii inovatoare şi să sprijine agenţiile de turism locale în dezvoltarea parteneriatelor şi distribuţiei independente a serviciilor turistice.
rtk România a fost înfiinţată în aprilie 2024 şi deţine licenţă de agenţie de turism organizatoare, iar în curând se va afilia la ANAT. Asociaţii sunt rtk international (80%) şi Radu Colfescu (20%), un profesionist cu o experienţă în turism de peste 25 de ani. rtk nu funcţionează ca un touroperator, ci ca o asociaţie de turism care reprezintă interesele agenţiilor de turism în relaţia cu touroperatorii şi cu furnizorii internaţionali. Modelul rtk se axează pe principii solide de parteneriat, bazate pe încredere, respect reciproc şi egalitate.
În calitate de organizaţie neutră, rtk România este la dispoziţia tuturor agenţiilor de turism afiliate din ţara noastră, concentrându-se pe vânzările B2B, ceea ce înseamnă că societatea nu va acţiona ca un competitor pentru agenţiile de turism. O distribuţie a produselor pe segmentul B2C nu este planificată în viitorul apropiat. Prin susţinerea intereselor comune ale agenţiilor de turism afiliate, rtk pune accent pe distribuţia independentă a serviciilor turistice.
Radu Colfescu - Managing Partner rtk romania - a declarat: "Consider că fiecare agenţie afiliată la rtk romania se va putea dezvolta independent, beneficiind de tot suportul şi de experienţa noastră în relaţia cu furnizorii internaţionali din portofoliu. rtk va fi un jucător important pe segmentul de outgoing, punând la dispoziţia agenţiilor afiliate din România o gamă largă de servicii turistice la preţuri competitive. Alte obiective pentru viitor ar putea include înfiinţarea unui model de distribuţie tip «franciză» sau activităţi proprii de touroperare. Până la finalul anului viitor sperăm să se afilieze la rtk romania aproximativ 200 de agenţii de turism şi touroperatori din ţara noastră".
Domnia sa a precizat că, în vederea gestionării eficiente şi profesionale a relaţiei cu agenţiile afiliate, rtk romania va înfiinţa un departament de suport specializat şi va oferi training şi asistenţă la cel mai înalt nivel posibil. În plus, departamentul de marketing va oferi suport partenerilor în vederea promovării produselor din portofoliu şi a consolidării cifrei de afaceri. De asemenea, partenerii rtk romania vor beneficia de know-how-ul rtk international, dobândit prin prezenţa de mai mulţi ani pe diverse pieţe europene. Informaţiile şi condiţiile de la diverşi furnizori de servicii nu trebuie să fie obţinute sau negociate separat de fiecare agenţie în parte, ci vor fi intermediate de rtk şi puse la dispoziţia agenţiilor afiliate.
Într-o primă fază, rtk romania se va concentra pe segmentul de outgoing, pentru a putea oferi clienţilor români, prin intermediul agenţiilor afiliate, cele mai bune produse posibile, pentru orice destinaţie, cu un excelent raport calitate-preţ. Datorită unui portofoliu extins de furnizori internaţionali, gama de servicii turistice pe piaţa românească va fi îmbunătăţită constant. Într-o etapă ulterioară, este posibilă şi promovarea turismului de incoming în România, prin intermediul reţelei de peste 3.000 de agenţii de turism afiliate rtk international.
Grupul rtk international a fost înfiinţat în anul 2003 şi are o cifră de afaceri de 2,3 miliarde euro. Activitatea principală este intermedierea în domeniul leisure business în relaţia B2B şi B2C, grupul colaborând cu toţi turoperatorii importanţi de la nivel european, cu hotelierii, dar şi cu administraţiile publice locale, organizaţii de management a destinaţiei, asigurători şi furnizori de tehnologie. În Europa, rtk international are două sedii - unul în Germania şi unul în Luxemburg -, patru subsidiare locale în Belgia, Olanda, Austria şi România, organizaţii partenere în Franţa, Elveţia şi Italia şi alte agenţii de turism din Europa afiliate.