Rudele victimelor prăbuşirii unui avion Boeing 737 MAX cer Agenţiei pentru Siguranţa Aviaţiei din Uniunea Europeană (EASA) să amâne aprobarea revenirii în serviciu a aeronavelor, afirmând că există încă întrebări legate de siguranţă la care nu s-a răspuns, informează news.ro.
Luna trecută, Administraţia Federală pentru Aviaţie din Statele Unite a aprobat revenirea în serviciu a acestor aeronave, în urma modificărilor aduse sistemelor care au dus la două prăbuşiri, în care şi-au pierdut viaţa în total 346 de oameni, în 2018 şi 2019, într-un interval de numai cinci luni. Accidentele au dus la consemnarea la sol a avioanelor 737 MAX şi la evaluarea siguranţei acestora.
EASA a anunţat că ar putea ridica interdicţia de zbor a acestor avioane în ianuarie, în urma reacţiei publicului şi industriei de profil la condiţiile impuse pentru revenirea în serviciu a acestora.
În cadrul unei scrisori adresate directorului general al EASA şi a altor comentarii, rudele şi prietenii victimelor prăbuşirii unui avion 737 MAX al companiei Ethiopian Airlines au spus că mai întâi ar trebui finalizată o analiză a avionului modificat şi raportul referitor la siguranţă referitor la prăbuşire.
"Ar fi imposibil pentru EASA să ajungă la concluzia că avionul 737 MAX este sigur, înainte de finalizarea evaluării sale proprii", afirmă scrisoarea.
Un purtător de cuvânt al EASA a spus că agenţia nu comentează reacţiile primite în această etapă a procesului de evaluare.
Familiile au pus sub semnul întrebării şi decizia Administraţiei Federale pentru Aviaţie din SUA de a ridica interdicţia de zbor a avioanelor 737 MAX, după ce Comisia pentru comerţ din Senatul SUA a conchis că agenţia şi reprezentanţi ai Boeing s-au înţeles în timpul testării pentru recertificare a avionului, potrivit news.ro.