RUMYANA TRENCHEVA, SAP:  "Transformarea digitală în România este un proces cu o dezvoltare exponenţială"

A consemnat ANDREI MURGULEŢ
Ziarul BURSA #Companii #IT / 3 noiembrie 2016

"Transformarea digitală în România este un proces cu o dezvoltare exponenţială"

"Cândva, dura ani până când tehnologia să se integreze perfect pe piaţă, acum durează luni"

"În România, avem angajaţi oameni cu un nivel înalt de pregătire în ceea ce priveşte consultanţa şi dezvoltarea de soluţii"

Cheltuieli pentru cercetare şi dezvoltare de peste 11 miliarde de euro (IFRS), în ultimii 5 ani

Compania de dezvoltare software SAP îşi propune înregistrarea unui profit în creştere, în ţara noastră, în 2016, în condiţiile în care transformarea digitală în România este un proces cu o dezvoltare exponenţială, ne-a declarat Rumyana Trencheva, managing director al companiei pentru Europa de Sud-Est, în cadrul unui interviu acordat Ziarului BURSA.

Domnia sa apreciază că vremurile s-au schimbat, iar clienţii cer, pe lângă o calitate mai bună a soluţiilor şi serviciilor, rezultate mai rapide.

Reporter: Ce obiective a avut SAP România pe parcursul acestui an?

Rumyana Trencheva: Nu ne mai planificăm obiective şi sarcini liniare, pentru că, pe fiecare piaţă, ne dorim o creştere exponenţială, inclusiv în România. Continuarea acestui tip de ascensiune implică investiţii mari din partea noastră în mod constant.

Reporter: Ce cifră de afaceri estimează compania la sfârşitul anului acesta?

Rumyana Trencheva: Pot să vă spun că ne propunem o creştere a afacerilor, ceea ce reprezintă o evoluţie naturală, după cum arată ultimii ani. Partenerii din ecosistemul SAP ne susţin în acest demers, la care contribuie şi extinderea portofoliului de clienţi, alături de investiţiile masive în dezvoltarea continuă a soluţiilor noastre.

Avem un istoric de 44 de ani pe piaţă, timp în care am inovat în permanenţă, pentru a răspunde nevoilor clienţilor noştri, reuşind astfel să îi fidelizăm. În prezent, clienţii nu cer numai o performanţă avansată, ci şi implementări şi rezultate mai rapide. În ultimii ani, am demonstrat această agilitate în a dezvolta soluţii şi a le pune la dispoziţia clienţilor într-un timp mult mai scurt, adaptându-ne de fiecare dată la cerinţele lor în continuă schimbare.

Reporter: Care este nivelul de securitate al soluţiilor SAP?

Rumyana Trencheva: Nivelul de securitate al oricărui tip de date din sistemele SAP reprezintă o prioritate pentru noi. Avem implementate o serie de măsuri de securitate şi lucrăm în permanenţă la consolidarea lor. Atât pentru clienţi, cât şi pentru noi, intern, dar fiind faptul că la rândul nostru utilizăm propriile soluţii. Nimeni nu ştie mai bine cât de mult valorează proprietatea intelectuală decât o companie de software, pentru care aceasta reprezintă cel mai de preţ bun. Securitatea soluţiilor este un reper în toate ofertele noastre, în special acelea care sunt bazate pe servicii de hosting (găzduire) în cloud. De altfel, din ce în ce mai mulţi clienţi aleg tehnologia cloud deoarece înţeleg că nivelul de securitate este mult mai bun decât nivelul propriu de securitate.

Reporter: Câţi angajaţi are compania în momentul de faţă? Veţi mai face angajări până la sfârşitul acestui an?

Rumyana Trencheva: Avem, în România, aproximativ 400 de angajaţi şi ne propunem să ne extindem prezenţa la nivel local. Estimăm că industria va continua să se dezvolte, iar acest lucru va influenţa, de asemenea, şi numărul persoanelor pe care le vom angaja. Un lucru important de care trebuie să ţinem cont este că numărul angajaţilor nu este neapărat echivalent cu valoarea pe care o furnizăm în piaţă, foarte importantă fiind calitatea resursei umane. Suntem mândri că în România sunt angajaţi oameni cu un nivel înalt de instruire şi expertiză în dezvoltarea de soluţii şi în consultanţă.

Reporter: Cifra de afaceri a fost în creştere, începând cu anul 2009. Însă, în 2011, afacerile companiei au scăzut, fiind singurul an când afacerile au fost în declin comparativ cu anul precedent. Ce evenimente au influenţat scăderea afacerilor în acel an? Ce ne puteţi spune despre trendul ascedent al afacerilor?

Rumyana Trencheva: În 2010, strategia noastră s-a îndreptat spre promovarea tehnologiei cloud şi a platformei HANA. Era, de asemenea, perioada de apogeu a crizei financiare. Totuşi, aceşti doi factori au avut un impact redus asupra afacerilor companiei. Începând cu anul următor, nu numai că am crescut constant, în ciuda menţinerii crizei financiare o perioadă mai lungă, dar piaţa din România a început să adopte noile tehnologii inovatoare într-un ritm accelerat.

Acum avem afaceri în creştere în mod constant, am ajuns să înţelegem şi mai bine clienţii din România. Aceştia au aceleaşi cerinţe complexe precum cei din alte ţări - ei vor digitalizare pe partea de "front end" (interacţiune cu clienţii), de "core" (procese de business de bază), şi să se dezvolte rapid.

Astfel, sunt încântată să spun că piaţa din România este la fel de dezvoltată ca oricare din Europa, urmând trendul regional.

În ultimii ani, am început să investim în zone cât mai diversificate, precum soluţii "front end", de exemplu SAP Hybris (soluţii destinate vânzărilor online). De altfel, investiţiile în cercetare-dezvoltare, pentru platforma HANA, care se află în centrul soluţiilor noastre, dar şi pentru celelalte produse, reprezintă o prioritate.

În anul 2011, mulţi clienţi aveau nevoie să găseasca noi modalităţi de creştere a veniturilor din business, noi modalităţi de a atrage alţi clienţi. Astfel, platforma HANA, cât şi noile aplicaţii SAP, au oferit clienţilor noi oportunităţi de dezvoltare, prin regândirea proceselor interne şi utilizarea contextului economic extern. Aceasta este modalitatea în care aş putea explica scăderea afacerilor din acea perioadă şi apoi creşterea de la an la an.

Reporter: În ultimii cinci ani, compania a obţinut un profit din ce în ce mai mare. Pentru anul 2016 estimaţi aceeaşi traiectorie a profitului?

Rumyana Trencheva: Ne propunem ca profitul net din 2016 să fie unul în creştere. În prezent, cu cât eşti mai agil şi mai inovator, cu atât vezi mai bine tendinţele care vor urma, iar acest lucru aduce cu sine şi mai multă responsabilitate, pentru a te adapta rapid la această schimbare. Suntem mândri că ne-am setat acest trend de creştere, care se resimte şi la nivelul business-urilor clienţilor noştri. Cum am putea să îi învăţăm despre inovaţie, despre cum să fie eficienţi şi profitabili, dacă noi nu suntem deja aşa?

Reporter: Ce strategii aveţi pentru a atrage clienţii din România? Ce tipuri de strategii se pot folosi pentru a extinde portofoliul de clienţi?

Rumyana Trencheva: Este un proces complex, dar aş putea spune că acesta s-a schimbat, în ultimii ani. În multe situaţii, clienţii vin la noi, nu trebuie ca noi să îi găsim. De aceea, este important să avem evenimente de tipul celui recent, SAP Forum, unde ne întâlnim cu reprezentanţii mediului de afaceri din România, pentru ca aceştia să testeze soluţiile create de noi, în condiţiile în care trăim şi activăm într-o lume în care adoptarea tehnologiei se face mult mai rapid. Cândva, dura ani până când tehnologia să se integreze în piaţă, acum durează luni. Acesta este un lucru pe care l-aş putea numi deja o tendinţă, care face ca din ce în ce mai mulţi clienţi să vină la noi din proprie iniţiativă, sesizând nevoia pe care o au.

Mai mult, acum suntem într-o altă etapă a evoluţiei, în care, împreună cu clienţii noştri, creăm noi modele de business. De asemenea, în cele din urmă, clienţii ne devin parteneri, prin promovarea soluţiilor rezultate din colaborarea cu noi.

Reporter: Ce pondere aveţi în piaţa locală de software şi servicii? Care sunt cele mai importante servicii furnizate către clienţi?

Rumyana Trencheva: Observăm un trend pozitiv al investiţiilor efectuate în soluţii de analiză a datelor şi suntem mulţumiţi să vedem acest lucru în toate industriile.

Deja lucrăm la implementări ale suitei de aplicaţii S 4/HANA în România, ceea ce reprezintă un semn bun, deoarece alte ţări din regiune încă nu au acest tip de proiecte în implementare. În plus, clienţii sunt deschişi şi pentru proiecte de tip greenfield.

În ceea ce priveşte serviciile, de această parte se ocupă partenerii din ecosistemul SAP, noi fiind concentraţi pe dezvoltarea soluţiilor. Cred că este o abordare sănătoasă, deoarece acesta este modul în care gestionăm creşterea calităţii tehnologiilor SAP.

Mai mult, o parte importantă din cheltuielile companiei la nivel global, mai mult de 11 de miliarde euro, au fost direcţionate, în ultimii cinci ani, către zona de cercetare şi dezvoltare.

Cea mai importantă întrebare este, într-adevăr, cum pot ajunge pe piaţă toate aceste inovaţii, pentru că nu putem să le livrăm singuri. Aşadar, numai împreună cu partenerii noştri locali putem furniza soluţiile şi serviciile cele mai potrivite pentru piaţă.

Reporter: Îşi va menţine piaţa românească de software ritmul accelerat de creştere?

Rumyana Trencheva: Piaţa este în creştere şi scopul nostru este să contribuim la consolidarea aceastei tendinţe. Cum am spus până acum, transformarea digitală se resimte tot mai puternic în România, iar eforturile noastre se îndreaptă spre susţinerea clienţilor pe întreg parcursul acestui proces, care duce la simplificarea şi eficientizarea activităţii.

Accelerarea creşterii business-ului în următorii ani face parte din strategia noastră, dar acest lucru este determinat şi de cererea consumatorilor. Aceştia au nevoie de digitalizare pentru a putea fi competitivi la nivel local şi nu numai. Tehnologia poate să îi ajute să-şi reinventeze modelul de business. Nu există o altă şansă, pentru că economia României are nevoie să fie competitivă, în condiţiile în care deja are o rată de creştere stabilă, în ultimii ani.

Dacă doreşti să devii competitiv în Europa, atunci ai nevoie să foloseşti această transformare digitală ca instrument pentru creşterea economică. Nu este relevant doar pentru SAP, ci şi pentru clienţii, partenerii noştri, pentru întreg ecosistemul SAP.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

21 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9766
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7317
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3535
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9743
Gram de aur (XAU)Gram de aur405.9099

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb