Ca urmare a performantelor solide înregistrate în ultimii ani, S&T, furnizorul de consultanta, solutii si servicii IT cu sediul în Viena, este pregatit pentru o crestere semnificativa în urmatorii ani.
Datorita previziunilor favorabile pentru principalele noastre piete - regiunea Germania/Austria/Elvetia, Europa Centrala si de Est si China/Japonia -, ne asteptam sa mentinem ritmul de crestere anuala de peste 10% pâna în 2010," a spus Christian Rosner, CEO al S&T în cadrul unei conferinte de presa. Accentul tot mai mare pus de clientii nostri pe conducerea afacerilor bazându-se pe IT va contribui, de asemenea, la performantele S&T. Continuarea achizitiilor va fi de asemenea un punct cheie," a completat Rosner.
Primii pasi în 2008 spre obiectivele 2010
Potrivit declaratiilor lui Rosner, strategia S&T se concentreaza pe o suita de obiective clare ce vor trebui sa fie îndeplinite pâna în 2010. Acestea includ dublarea performantelor diviziilor Managed Services si Business Solutions prin crestere organica, noi servicii si achizitii, precum si asigurarea expansiunii organice si profitabile a diviziei Enterprise Systems. Oficialii companiei preconizeaza ca Managed Services si Business Solutions vor avea o pondere de peste 60 procente din venitul S&T în termen de trei ani. "Daca obiectivele stabilite vor fi atinse pâna în 2010 ne putem astepta la un volum de vânzari de peste 750 milioane Euro, la cresterea profitabilitatii noastre si la o echipa de peste 5.000 specialisti. Ne asteptam ca aceste planuri sa influenteze pozitiv si evolutia pretului actiunilor S&T," a subliniat Rosner.
În afara de cresterea economica generala pe principalele piete pe care actioneaza, S&T estimeaza ca va beneficia în urmatorii ani de tendintele de piata specifice, inclusiv de o crestere a sectorului întreprinderilor mijlocii în Europa Centrala si de Est (CEE) si de continuarea investitiilor straine directe în pietele emergente. În timp ce principalele piete pe care actionam îsi continua expansiunea într-un ritm impresionant, investitiile straine directe, finantarile Uniunii Europene si cresterea numarului întreprinderilor de dimensiuni mijlocii vor propulsa semnificativ aceasta crestere," a spus Rosner. În plus, deficitul de specialisti IT va determina companiile din aceste piete sa sporeasca gradul de automatizare a proceselor, sa creasca cererea pentru servicii si solutii IT, în special în sectoarele de productie industriala, comert si servicii financiare.
În ceea ce priveste dezvoltarea generala a pietei, analistii estimeaza pentru 2008 o crestere economica în regiunea Europei de Est care porneste de la 3,1% în Ungaria pâna la 6 procente în Ucraina. Cresteri si mai substantiale sunt preconizate pentru Turcia (6,5%) si China (10%). Analistii de la PAC (Pierre Audoin Consultants), de exemplu, se asteapta ca industria de retail sa investeasca peste medie în componenta IT, pentru a-si îmbunatati conectivitatea cu magazinele si pentru armonizarea retelelor de comunicatii care au devenit din ce în ce mai complexe în ultimii ani. De exemplu, în Germania vânzarile de software si servicii IT pentru wholesaler-i sunt estimate sa marcheze o crestere de la 600 milioane Euro în 2007 la 800 milioane Euro în 2011, pentru industria alimentara o crestere de la 600 milioane Euro pâna la 700 milioane Euro si pentru producatorii din sectorul non-food de la 1,2 miliarde Euro pâna la 1,5 miliarde Euro. În sectorul serviciilor financiare, companiile de asigurari se vor afla sub presiunea de a-si optimiza procesele pentru cresterea profitabilitatii, în timp ce producatorii si furnizorii din industria auto vor fi fortati sa îsi ajusteze lantul de furnizori si sa îsi restrânga retelele pentru a eficientiza costurile în conditiile competitiei globale în continua crestere.
China este asteptata sa joace un rol cheie în performanta pe termen mediu a Grupului S&T. În timp ce noi, cel mai probabil, ne vom putea dubla afacerile pe pietele aflate în crestere, China ne ofera oportunitatea de a creste de n ori mai mult respectiva suma," a spus Rosner. Conform companiei de cercetare de piata IDC, sectorul IT din China este estimat a avea o expansiune anuala de pâna la 20% pâna în 2010. Actualmente, S&T ofera suport companiilor europene, în special celor din regiunea DACH, dar si celor locale, din China, ce activeaza în industriile de import/export si productie. Performanta noastra în China, ca si în alte tari, se bazeaza pe puterea echipelor noastre locale," a spus Rosner. Ei cunosc clientii, pietele locale si partenerii nostri, ceea ce constituie conditia necesara pentru implementarea strategiei globale de business a S&T," a adaugat CEO-ul S&T.
Un plus dat de concentrarea business-ului
Pe lânga cresterea pietei si investitiile straine directe consistente, S&T se asteapta ca performanta sa sa fie alimentata de concentrarea companiilor pe optimizarea proceselor de afaceri folosind cele mai noi tehnologii IT. În mediul competitiv de astazi, marcat de o continua crestere, atât companiile ce activeaza deja pe piata cât si cele nou intrate doresc sa devina mai eficiente din punct de vedere al costurilor prin outsourcing, de exemplu. O alta modalitate de abordare o reprezinta implementarea standardelor globale din IT, incluzând, printre alte instrumente, arhitecturi orientate spre servicii (SOA), solutii de Business Intelligence si CRM. Potrivit IDC, de exemplu, piata pentru serviciile SOA se asteapta sa creasca de la 6,3 miliarde USD astazi pâna la 32,7 miliarde USD în 2010. Un studiu dat publicitatii de catre compania Equaterra în luna octombrie preconizeaza ca piata de outsourcing a proceselor de afaceri (BPO) în Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA) va înregistra cresteri puternice în 2008, îndeosebi datorita faptului ca în aceasta regiune este mai putin dezvoltata decât pe alte piete, cum ar fi America de Nord. Datorita acestor tendinte, S&T estimeaza ca se va mentine cererea pentru serviciile sale IT, în special pe pietele cheie cum sunt CEE si Asia.
Focus pe profitabilitatea pe termen-mediu
Desi compania creste rapid, concentrarea sa nu este numai pe expansiune. Suntem mai interesati de atingerea obiectivelor strategice pentru 2010 decât de cresterea cu orice pret a încasarilor. Avem în vedere o crestere calitativa, nu doar una cantitativa," a spus Rosner, explicând strategia companiei pe termen lung.