Pe 7 decembrie s-a lansat în România, Samplia, o aplicaţie mobilă care permite utilizatorilor să descopere şi să testeze gratis produse noi la fiecare doua săptămâni. Distribuirea de produse se face fără promoter, digitalizând astfel sampling-ul tradiţional şi răspunzând nevoii de distanţare socială în contextul pandemiei, conform unui comunicat trimis redacţiei.
Aplicaţia disponibilă gratuit atât pe Google Play cât şi în App Store este conectată la o reţea de automate amplasate în mall-uri şi centre comerciale cu un număr mare de vizitatori. Cei care doresc să testeze produsele trebuie sa urmeze trei paşi simpli:
Să descarce aplicaţia şi să se înregistreze;
Să vină lângă un automat Samplia şi să introducă codul de pe automat;
Să ridice produsul gratuit, să îl testeze şi să îşi spună părerea despre el în aplicaţie.
Pentru a ajunge la un public cât mai larg, fiecare utilizator primeşte un singur produs per campanie. Dar o dată înregistrat în aplicaţie şi după ce şi-a ridicat primul produs, utilizatorul va fi informat şi poate participa la urmatoarele campanii.
Oricine are un smartphone poate să devină utilizator Samplia deoarece produsele din automate sunt variate, de la produse alimentare, dulciuri şi băuturi până la produse de menaj şi produse cosmetice. Practic orice produs sau serviciu care încape în automat poate fi distribuit prin aplicaţie. Astfel utilizatorii încearcă produse noi fără niciun cost şi decid mai departe daca produsele respective le plac şi le sunt potrivite.
Pentru companii, Samplia reprezintă o platformă excelentă pentru lansarea de noutăţi către un public variat. Aplicaţia le permite brandurilor să îşi comunice produsul şi mesajul şi în acelaşi timp sa primească feedback real şi rapid despre produsele testate, cât şi despre gusturile şi preferinţele publicului ţintă. Samplia oferă în acelaşi timp sampling digital şi cercetare de piaţă.
Soluţia Samplia a fost dezvoltată în Spania unde funcţionează cu succes din 2016 şi unde are în prezent peste 1 milion de utilizatori. S-a extins de asemenea in ţări din America Centrală si de Sud, precum şi în Portugalia şi Norvegia.
In România există momentan trei automate în Bucureşti, în Park Lake, Sun Plaza şi Cora Lujerului, dar de la anul urmează extinderea în mai multe mall-uri atât din Bucureşti cât şi din ţară.