Salamul de Sibiu AGRICOLA IGP, cel mai vândut sortiment în acest segment de pe piaţa internă, a ajuns, în ultimele zile ale lunii martie, pe rafturile magazinelor din SUA, conform unui comuniat de presă al companiei.
Este o premieră, deoarece Salamul de Sibiu AGRICOLA IGP a devenit astfel primul aliment românesc de origine animală exportat pe piaţa americană, după o întrerupere de mai multe zeci de ani a liniei de schimbri comerciale bilaterale pe acest segment.
Drumul pentru exportul peste Ocean al acestui produs românesc de excepţie nu a fost unul tocmai simplu, însă la această dată se poate numi pe drept cuvânt O MARE REALIZARE, deoarece îşi extinde astfel parcursul său international.
"Această realizare dovedeşte încă o dată faptul că REUŞITA este întotdeauna posibilă doar dacă oamenii care o iniţiază şi o pun în operă sunt profesionişti, vizionari, temerari sau, cum se spune uneori prin regiunea Moldovei, suficient de încăpăţânaţi pentru a face realitate din ce a fost odată vis - apreciază Cristian Călin, Managerul de comunicare al Grupului Agricola. Acesta este un rezultat de palmares, deocamdată, însă PRIMUL nu poate fi decât unul! Agricola este un «pionier» în piaţa cărnii de pasăre şi a produselor din carne româneşti - în ultimii 20 de ani a inovat şi a generat multe trenduri în care s-au înscris şi alţi producători. În acest caz, Salamul de Sibiu AGRICOLA, recunoscut la nivel european, a devenit un AMBASADOR autentic pentru piaţa SUA. Pot spune astfel că Salamul de Sibiu AGRICOLA IGP este primul care scrie istorie modernă, iar acesta este meritul întregii echipe de la SALBAC, companie a Grupului de firme Agricola, care de-a lungul anilor a fost un etalon pentru toţi".
În ultimele zile ale lunii martie, prima livrare de Salam de Agricola IGP a trecut de depozitul vamal de intrare în SUA, iar astăzi este deja pe rafturile magazinelor.
"Experienţa echipei noastre în producţia acestui sortiment de excepţie a contribuit substanţial la derularea întregului demers de acreditare a salamurilor crud-uscate în SUA, care a fost unul de lunga durată, date fiind procesele legislative complexe. Începand cu 2014, AGRICOLA a înaintat o cerere de solicitare pentru acreditare SUA şi abia în septembrie 2021 am primit vizita oficială din partea Departamentului de Agricultura (USDA) - serviciul de inspecţie şi siguranţă alimentară, unde am «trecut» etapa finală specifică procesatorilor.
Ne-am aliniat în integralitate la toate condiţiile impuse pentru obţinerea certificării de export SUA, evident cu eforturi şi costuri aferente, însă acest proiect de acreditare a produselor crud-uscate nu ajungea cu succes la final, dacă nu am fi fost monitorizaţi, sprijiniţi şi ajutaţi în armonizarea legislaţiilor, pas cu pas, de către conducerea şi echipele de specialitate ale Autoriăţii Naţionale şi Judeţene Sanitar Veterinare, cărora le multumim!", declară Angelica Şmil, Director general SALBAC SA.
Exportul Salamului de Sibiu AGRICOLA în piaţa SUA reprezintă o carte de vizită importantă pentru companie şi brandul AGRICOLA, "o companie deschisă spre nou, care înţelege că lumea se schimbă şi că noi trebuie să ne schimbăm odată cu ea, să învăţăm, să inspirăm, să stimulăm creativitatea şi să ne adaptăm în permanenţă. Considerăm, odată ajunşi aici, că merităm pe deplin să fim pe mesele consumatorilor de peste Ocean. Este un vis devenit realitate, după mai mulţi ani în care am investit resurse, efort şi multă, multă consecvenţă. Felicit echipa SALBAC pentru toate acestea şi am încredere că într-un interval de timp rezonabil, în care vom face investiţii similare, vom trece de la o notorietate în creştere la rezultate pe măsură", arată Grigore Horoi, Preşedintele Grupului de firme AGRICOLA.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.04.2024, 09:43)
Ca-n vremea împușcatuli: poporul gustă salamul bun prin potentati!.
De curiozitate: cât o fi costând ruda de salam de Sibiu pe taraba americană?
Despre calitate nu comentăm.