Constructorul sud-coreean de nave "Samsung Heavy Industries" Co. a respins invitaţia de a depune o ofertă pentru preluarea rivalului "Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering" Co., potrivit "Korea Development Bank" (KDB), acţionar al "Daewoo".
Conform Reuters, "Korea Development Bank", care deţine 56% din "Daewoo", a informat că vrea să încheie un acord pentru vânzarea constructorului de nave către singurul ofertant "Hyundai Heavy Industries" Co., odată ce boardul său va aproba tranzacţia, la începutul lunii martie.
KDB a precizat că "Samsung Heavy" a înştiinţat că nu intenţionează să se alăture procesului de depunere a ofertelor.
Luna trecută, "Hyundai Heavy Industries" a informat că va prelua rivalul mai mic "Daewoo Heavy Industries", într-o tranzacţie care va crea un gigant global ce va controla peste 20% din piaţa de profil. Tranzacţia presupune un schimb de acţiuni şi valorează 2,1 trilioane de woni (1,98 miliarde de dolari).
Atunci, "Korea Development Bank" a precizat că intenţionează să vândă participaţia la "Daewoo", respectiv să consolideze cei trei constructori de nave din ţară - "Hyundai Heavy Industries", "Daewoo Heavy Industries" şi "Samsung Heavy Industries" - în două grupuri.
Şantierele navale "Hyundai" şi "Daewoo" deţin, împreună, o cotă de piaţă de 21,2% la nivel mondial, fiind urmate de "Imabari Shipbuilding" din Japonia, cu 6,6%, arată datele Clarksons Research.
KDB estimează că este nevoie de câteva luni pentru ca tranzacţia să obţină aprobarea autorităţilor de reglementare antitrust, iar amploarea entităţii nou-create nu va afecta interesele clienţilor.
"Daewoo" va primi lichidităţi cu titlu de sprijin în sumă de 2,5 trilioane de woni (2,25 miliarde de dolari) de la KDB şi "Hyundai", potrivit anunţului făcut de "Hyundai".
La finalizarea afacerii, şantierul "Daewoo" va fi privatizat după 20 de ani de când guvernul a injectat primele fonduri în acesta, ca urmare a crizei financiare din Asia.