Anul 2024 aduce pentru jucătorii din retail provocări diverse, între care dificultăţile încă existente în lanţurile de aprovizionare, lipsuri de personal, inflaţie crescută şi nu numai. Faptul că provocările persistă îi convinge pe retaileri că acest lucru devine mai degrabă o normalitate decât o excepţie, conform unui comunicat remis redacţiei.
Conform comunicatului, având în vedere un astfel de context, inovaţiile tehnologice şi ale proceselor de business, dar şi îmbinarea dintre cele două vor fi cheia rezultatelor de afaceri superioare în 2024, oferind şi o perspectivă bună de creştere sustenabilă în viitor. Retailerii trebuie să înveţe cum inteligenţa artificială, cloud-ul, robotica, Internetul Tuturor Lucrurilor (IoT), realitatea augmentată şi virtuală, dar şi alte unelte îi pot ajuta pentru a solidifica loialitatea clienţilor şi a spori încrederea acestora.
Portofoliul SAP cuprinde o mulţime de companii care folosesc capacitatea soluţiilor de business bazate pe inteligenţă artificială pentru a crea relaţii de lungă durată cu clienţii acestora. Fie că este vorba de crearea unor experienţe personalizate de shopping, de planificări îmbunătăţite a cererii din piaţă sau de reducerea costurilor, soluţiile SAP pot îmbunătăţi astfel de zone de business.
Pe parcursul anului 2023, SAP a ajutat lideri din domeniul retail să depăşească obstacole majore şi să se pregătească pentru viitor. Compania de software a sprijinit aceste organizaţii pentru a oferi experienţe cât mai plăcute clienţilor finali, dar şi pentru a adopta practici mai sustenabile, urmărind totodată eficienţa şi inovaţia. Între proiectele de succes implementate de SAP în cursul anului trecut se numără:
Kaufland/ Schwarz IT. Schwarz IT este partenerul tehnologic şi providerul principal de servicii pentru Schwarz Group, unul dintre liderii din retail la nivel mondial. Kaufland, parte din Schwarz Group, are sute de hipermarket-uri în Europa, inclusiv în România, oferind o gamă largă de produse alimentare şi non-alimentare la preţuri competitive. Satisfacţia clienţilor, acţiunile sustenabile şi reducerea risipei alimentare sunt piloni importanţi ai politicilor Kaufland. Pentru a îmbunătăţi planificarea cererii şi a refacerii stocurilor, Schwarz IT şi Kaufland au ales SAP ca partener pentru implementarea unei soluţii inovatoare, care învaţă pe cont propriu, având capabilităţi AI.
ALDO. Unul dintre marii retaileri de modă de pe mapamond, ALDO Group foloseşte SAP pentru a spori loialitatea clienţilor şi pentru a se ridica la aşteptările tot mai crescute ale acestora. Mai exact, ALDO Group foloseşte SAP Commerce Cloud pentru a îmbunătăţi experienţa clienţilor - de la oferirea de selecţii personalizate de produse până la un proces de achiziţie simplificat. Compania foloseşte şi SAP Emarsys Customer Engagement, care sporeşte loialitatea, dar şi rata de retenţie a clienţilor.
Swarovski. Ca furnizor de bijuterii şi accesorii de lux, pentru Swarovski este crucială oferirea de experienţe de calitate ridicată, care se bazează pe tradiţia îndelungată a companiei în această nişă. Cel mai recent pas din parteneriatul de 40 de ani dintre cele două organizaţii îl reprezintă integrarea soluţiilor RISE with SAP şi SAP Commerce Cloud. Împreună, aceste două soluţii permit SAP să sprijine Swarovski în creşterea gradului de loialitate a clienţilor, dar şi în privinţa creării de experienţe unice de cumpărare. Acestea vin la pachet şi cu un nucleu digital pregătit pentru viitor, flexibil şi sigur, ce oferă posibilităţi continue de inovare.
e.l.f. Beauty. În ultimele două decenii, e.l.f. Beauty s-a remarcat ca un producător de cosmetice şi produse ce îngrijire a pielii de înaltă calitate, cruelty-free, vegane şi certificate Fair Trade. Pentru a-şi moderniza zona de backend şi pentru a ajuta la îndeplinirea aşteptărilor clienţilor, e.l.f. Beauty a implementat soluţii SAP. Cu ajutorul RISE with SAP, SAP Analytics Cloud şi SAP Integrated Business Planning for Supply Chain, e.l.f. Beauty se aşteaptă să îmbunătăţească prognozarea cererii, dar şi să optimizeze şi mai mult experienţa clienţilor săi.
Hunkemöller. Brandul de lenjerie cu cea mai rapidă creştere din Europa va folosi SAP pentru a oferi clienţilor săi experienţe personalizate şi pentru a ţine pasul cu cererea tot mai ridicată a produselor din gamă. Primul pas major din transformarea digitală a Hunkemöller îl reprezintă integrarea SAP S/4HANA Cloud Public Edition în procesele companiei. Brandul de lenjerie foloseşte o versiune a soluţiei optimizată pentru industria modei, având posibilitatea de a administra cu uşurinţă diverse aspecte de business, toate utilizând o singură platformă. Astfel, Hunkemöller îşi poate optimiza inventarul şi costurile, ajungând la rezultate financiare superioare.
Succesul în industria de retail necesită claritate şi încredere în ceea ce priveşte planificările de business şi adoptarea soluţiilor digitale. Companiile pot creşte în mod inteligent şi pot avea sub control viitorul dezvoltării, aducând laolaltă date enterprise şi aplicaţii cu AI, ce pot fi folosite de oricine din organizaţii.