Experţii SAS prezintă cele mai importante 5 tendinţe şi previziuni pentru noul an în tehnologie şi business. Răspunsurile ilustrează un an marcat în continuare de provocările asociate cu COVID-19, cu un focus mai mare pe schimbările climatice, recalibrarea e-commerce şi transformarea digitală.
Inteligenţa Artificială etică - un nou avantaj competitiv
Nu mai este o noutate faptul că AI va deveni un instrument tot mai relevant în următorii ani, însă rămâne deschisă discuţia despre utilizarea sa în limite etice. Reglementarea AI reprezintă, astfel, o oportunitate de stabilire a noilor standarde, iar companiile care vor integra sisteme AI etice în procesele lor chiar de la început vor obţine un avantaj competitiv. În 2022, operaţionalizarea AI responsabilă va deveni o parte centrală a strategiei şi inovaţiei multor companii şi cel mai important topic de discuţii cu clienţii, spun experţii SAS.
Supply chain - un segment afectat
Potrivit SAS, lipsurile din sectoarele supply chain şi achiziţii devin tot mai alarmante, iar 2022 va fi caracterizat de stocuri scăzute şi epuizate constant şi o cerere tot mai mare de produse. În general, retailerii care vor avea succes vor fi cei care vor reuşi să utilizeze eficient tehnologia analytics în supply chain şi vor analiza semnalele venite din partea clienţilor, ca mai apoi să răspundă rapid la problemele survenite sau să se adapteze din mers la preferinţele consumatorilor.
Pe de altă parte, lanţurile de aprovizionare vor suferi tot mai multe atacuri cibernetice şi încercări de fraudare, fiind o provocare majoră la nivel global în 2022, motiv pentru care businessurile trebuie să se concentreze mai mult pe întărirea sistemelor de securitate, risk management şi analytics.
Măsuri pentru schimbările climatice
Pe lângă catastrofele naturale produse de schimbările climatice, acestea au un impact major şi asupra sistemelor financiare, spun experţii SAS. Concret, schimbările climatice afectează achiziţionarea de credite şi investiţiile şi pot provoca o potenţială prăbuşire a sistemului financiar, printr-un efect de "contaminare", în cazul în care un jucător bancar important ar pica.
Astfel, experţii SAS consideră că 2022 va fi un an de acţiune în această direcţie pentru majoritatea instituţiilor financiare şi de business, care vor trebui să depună eforturi analitice considerabile precum: aprovizionarea de multe date noi, dezvoltarea de noi modele, producerea de noi rapoarte şi rularea unor simulări în cadrul unor noi scenarii viitoare.
Experienţa consumatorului la un nou nivel
Transformarea digitală rapidă din 2021 a dus la un nou model hibrid de customer engagement care schimbă modul în care brandurile gestionează aşteptările clientului. Tehnologii inteligente, experienţe captivante, încredere digitală, automatizare şi livrare - toate acestea au cunoscut o accelerare în ultimii doi ani, iar în 2022 instrumentele de advanced analytics şi luarea deciziilor automate în marketing vor fi esenţiale pentru atragerea şi retenţia clienţilor. Conform specialiştilor, orice brand care nu se va orienta spre această direcţie până în 2030 va rămâne în urmă.
Curiozitatea şi flexibilitatea, elemente esenţiale pentru mediul de lucru
Flexibilitatea modului de lucru este, cu siguranţă, una dintre principalele tendinţe pentru 2022. Pe lângă aceasta, specialiştii prezic un nou element nelipsit în mediul de lucru viitor - curiozitatea. Aceasta va fi cea mai căutată abilitate în 2022, întrucât angajaţii curioşi ajută la îmbunătăţirea retenţiei generale, chiar şi în timpul unor situaţii dificile întâmpinate, ajutând compania să abordeze provocările critice - de la îmbunătăţirea satisfacţiei la locul de muncă, până la crearea unor locuri de muncă mai inovatoare.