Previziunile optimiste şi cifrele parţiale oferite de marii producători la începutul primăverii, înainte de extinderea pandemiei, au lăsat impresia că piaţa telefoanelor inteligente nu a fost afectată de problemele sanitare care au zguduit lumea în prima jumătate a acestui an. Lucrurile stau însă diferit, în acest moment, după ce majoritatea ţărilor au fost afectate. Pandemia de COVID-19 a adus o scădere majoră a pieţei de smartphone-uri. Conform celei mai recente cercetări Gartner, piaţa smartphone-urilor a scăzut la nivel global cu 20,2%. În cea mai mare parte, pierderea este pusă pe seama măsurilor de izolare socială impuse de autorităţi din cauza pandemiei. Cu excepţia Xiaomi, toţi producătorii din top 5 au înregistrat pierderi importante, însă producătorii de smartphone-uri cu Android au scăzut mult mai mult decât Apple. Samsung şi Huawei, cei mai importanţi producători de smartphone-uri, au scăzut cel mai mult. Samsung a pierdut 22,7%, iar Huawei a scăzut cu 27,3%. În plus faţă de Samsung, Huawei s-a mai confruntat şi cu embargoul tehnologic impus de Statele Unite. Apple, care ocupă locul 3 în acest clasament, a scăzut cu 8,2% după ce a livrat 40,9 milioane în primul trimestru al acestui an, comparativ cu cele 44,5 milioane din T1 2019. Singurul producător care a reuşit să crească în această perioadă a fost Xiaomi, care a înregistrat vânzări mai mari cu 1,4% faţă de anul anterior. Xiaomi s-a concentrat mult pe vânzările online în ultima vreme, ceea ce a ajutat în contextul pandemiei. Oppo, al cincilea cel mai mare producător de smartphone-uri, a pierdut faţă de anul trecut 19,1%. De notat este apropierea Apple de Huawei la 0,5% cotă de piaţă. Huawei deţine acum 14,2%, iar Apple are 13,7% din piaţă. Producătorii speră ca ieşirea din autoizolare să se reflecte şi în vânzarea de telefoane.
Scădere consistentă pe piaţa telefoanelor inteligente
O.D.
Ziarul BURSA #Companii #IT / 3 iunie 2020