Volkswagen se confruntă cu o încetinire a comenzilor pentru maşinile noi, consumatorii abţinându-se să facă achiziţii, după ce producătorul auto a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, a declarat Bernd Osterloh, şeful consiliului angajaţilor VW, transmite Reuters, potrivit Agerpres.
"Cumpărătorii sunt prudenţi cu achiziţiile. Problema emisiilor de dioxid de carbon a afectat mai mult încrederea în produsele VW decât problema oxidului de azot", a declarat Bernd Osterloh.
Volkswagen a recunoscut că a falsificat rezultatele testelor de emisii poluante în SUA astfel încât maşinile cu motoare diesel apăreau cu emisii mai scăzute de oxid de azot, substanţă care provoacă boli respiratorii şi afectează mediul. Computerul maşinii funcţionează astfel încât reduce nivelul emisiilor de oxid de azot din ţeava de eşapament, în timpul testelor. Softul a fost utilizat mulţi ani pentru a permite VW să treacă testele mai stricte privind emisiile din SUA şi este posibil să fi fost utilizat şi în Europa.
În 3 noiembrie, VW a admis că a subestimat consumul de combustibil şi nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de maşini, mărcile VW, Seat, Skoda şi Audi, vândute în Europa. Aceste dezvăluiri privind economia de combustibil şi nivelul emisiilor de dioxid de carbon, care, conform VW, reprezintă un risc economic evaluat la aproximativ două miliarde de euro, au adâncit criza cu care se confruntă grupul german.
Vânzările globale ale grupului Volkswagen au scăzut cu 3,5% în octombrie dar au crescut cu 0,5% în Germania. Conducerea companiei germane a dezminţit informaţiile privind declinul comenzilor şi al vânzărilor, în urma scandalului emisiilor.
Osterloh, care este şi membru în comitetul boardului de supervizare al VW, a avertizat că angajaţii s-ar putea confrunta cu riscuri dacă declinul comenzilor va persista. 'Locurile de muncă sunt sigure numai dacă vindem maşini. Dacă nu vindem maşini, vom fi în dificultate', a adăugat şeful consiliului angajaţilor VW.
Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit în 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursieră.