Numeroase schimbări în bine îi aşteaptă pe clienţii UPC România începând din luna februarie. Compania a implementat la nivel naţional un sistem IT de nouă generaţie, Derby Classic. Una dintre cele mai importante schimbări va fi resimţită de clienţii companiei o dată cu trecerea la aplicaţia care permite managementul relaţiei cu clienţii şi care este utilizată în zonele de interacţiune cu aceştia (Centre de Relatii cu Clienţii, Call Center etc). Această aplicaţie va permite o gestionare rapidă a solicitărilor clienţilor: clienţii vor fi găsiţi rapid în baza de date, echipele UPC vor putea vedea istoricul acestora şi vor putea face programările pentru echipele tehnice mai riguros.
Noul sistem IT include aplicaţii esenţiale pentru desfăşurarea operaţiunilor, care permit: consultarea bazei de date cu adresele în care UPC oferă servicii; obţinerea de cotaţii de preţ pentru serviciile furnizate clientului; tipărire facturi (facturile vor fi tipărite la nivel naţional) şi încasare facturi; managementul echipelor tehnice, pentru programarea eficientă a acestora la domiciliul clienţilor; managementul clienţilor (Customer Relationship Management); managementul echipamentelor de reţea şi al capacităţii (lăţimea de bandă).
"Practic, am înlocuit sistemele IT utilizate până în prezent şi am unificat bazele de date cu clienţii
într-un sistem unitar şi centralizat. Aceste schimbări determină noi procese de afaceri în cadrul companiei, cu impact pozitiv, pe termen mediu şi lung, asupra clienţilor UPC", a declarat Alexandru Mangu, Director Operaţiuni Clienţi în cadrul UPC România.
• Call center şi dispecerat tehnic la nivel naţional
Din 29 ianuarie, clienţii UPC, persoane fizice, din toată ţara au acces la un Call center unic naţional, care poate fi apelat, pentru sesizari, la numarul de telefon 031 1000 UPC (031 1000 872), iar pentru informaţii despre oferte şi servicii, la numărul 031 100 1000. Pentru clienţii UPC, numărul pentru sesizări este apelabil gratuit din reţeaua UPC şi poate fi format şi sub forma scurta, 872. De asemenea, în cadrul UPC s-a înfiinţat Dispeceratul tehnic naţional, pentru centralizarea şi standardizarea tuturor operaţiunilor din teritoriu. De asemenea, în cadrul UPC s-a înfiinţat Dispeceratul tehnic naţional, pentru centralizarea şi standardizarea tuturor operaţiunilor din teritoriu.
Pentru ca, pe termen scurt, clienţii UPC să nu resimtă semnificativ trecerea la noua aplicaţie care va fi utilizată în Centrele de Relaţii cu Clienţii, compania a suplimentat numărul reprezentanţilor UPC. De asemenea, pentru ca plata facturii în Centrele de Relaţii cu Clienţii să decurgă rapid, UPC recomandă clienţilor să se prezinte la plată cu ultima factură.
Trecerea la noul sistem informatic s-a făcut pe etape: la sfârşitul anului 2007, sistemul a fost implementat în partea de est a ţării, în oraşele în care UPC are operaţiuni. La sfârşitul lunii ianuarie, zona de vest şi Bucureşti au trecut la Derby Classic.