Producătorul auto franco-italo-american Stellantis NV a confirmat, la finele săptămânii trecute, că directorul general Carlos Tavares se va pensiona la finalul contractului său, adică la începutul anului 2026, anunţând totodată schimbări semnificative în conducere, ca urmare a faptului că nu a reuşit redresarea operaţiunilor din America de Nord, transmit DPA şi Reuters.
În acest context, acţiunile Stellantis au consemnat scăderi importante vineri.
Confirmarea pensionării lui Tavares vine la câteva săptămâni după ce Stellantis a anunţat că îi caută un succesor, deşi la acel moment se vehicula posibilitatea rămânerii sale în funcţie după expirarea contractului. Al patrulea producător auto mondial în funcţie de vânzări vrea acum să-l numească pe succesorul lui Tavares până în trimestrul patru din 2025, notează Agerpres.
Stellantis l-a numit pe Doug Ostermann, fost directorul operaţional al subsidiarei din China, în funcţia de director financiar, înlocuind-o pe Natalie Knight, care părăseşte compania. De asemenea, Antonio Filosa va fi directorul operaţional al diviziei din America de Nord, în plus faţă de atribuţiile sale de şef al mărcii Jeep.
Tavares, apreciat în ultimii ani pentru că a făcut din Stellantis unul dintre cei mai profitabili producători auto, a condus compania de la crearea sa, în 2021, în urma fuziunii dintre Fiat-Chrysler şi PSA, unde fusese preşedintele board-ului din 2014.
Luna trecută, Stellantis şi-a înrăutăţit previziunile anuale, pe fondul costurilor mai ridicate pentru revizuirea afacerii sale din SUA şi al concurenţei din China pe segmentul vehiculelor electrice (EV).
În septembrie, Stellantis a informat că se opune oricărei decizii din partea Uniunii Europene de a amâna obiectivele privind emisiile automobilelor, care urmează să intre în vigoare în 2025. "Ar fi suprarealist să schimbăm acum reglementările", spunea, într-un interviu acordat AFP, directorul general al Stellantis, Carlos Tavares.
Un purtător de cuvânt al Stellantis a confirmat declaraţia şi a prezentat un comunicat al companiei în care se exprimă sprijinul pentru menţinerea actualelor reguli. Stellantis a cerut continuarea acordării subvenţiilor guvernamentale pentru consumatorii care achiziţionează vehicule electrice.
"Toţi ştiau de mult timp de aceste reglementări şi au avut timp să se pregătească, aşadar acum e momentul să avem o competiţie", a declarat Tavares, adăugând că Stellantis este pregătit de tranziţia EV şi a adoptat măsuri pentru a stimula vânzările.
Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) a pregătit o propunere ce vizează adoptarea de către UE de măsuri de urgenţă pentru a amâna cu doi ani obiectivele privind emisiile automobilelor, care urmează să intre în vigoare în 2025. Şeful ACEA, Luca de Meo (care este directorul general al Renault SA), a afirmat că ar vrea să vadă mai multă flexibilitate din partea UE privind reglementările.
Propunerea ACEA, consultată de Bloomberg, estimează că pentru îndeplinirea obiectivelor producătorii auto fie vor opri producţia a aproximativ două milioane de maşini, fie se vor confrunta cu amenzi care ar putea ajunge la 13 miliarde de euro pentru automobile.