Schneider Electric aniversează 25 de ani de activitate în România prin intermediul subsidiarei sale locale, conform unui comunicat remis redacţiei. Una dintre cele mai performante şi mai longevive organizaţii ale companiei globale, Schneider Electric România coordonează în prezent un grup de ţări care include Armenia şi Republica Moldova.
Potrivit sursei citate, compania şi-a început activitatea în România în 1997, cu sediul central la Bucureşti şi agenţii regionale în Constanţa, Cluj, Iasi, Braşov, Craiova şi Timişoara. La începutul anilor 2000, diviziile TAC pentru sisteme de management al clădirilor şi cea de alimentări de siguranţă, au completat portofoliul iniţial de produse şi servicii.
Din 2007, în urma fuziunii internaţionale între Schneider Electric şi APC, compania a început să comercializeze în România produsele şi soluţiile APC pentru centre de date, Edge Computing şi surse neîntreruptibile şi tot din acelaşi an, a preluat coordonarea operaţiunilor din Republica Moldova.
Cu un portofoliu de clienţi din cele mai diverse domenii economice - de la industria grea la retail, de la construcţii la IT- compania furnizează în prezent în România produse şi servicii pe patru pieţe, toate mari consumatoare de energie electrică, cu obiective de eficientizare a consumului: piaţa de clădiri comerciale şi rezidenţiale, piaţa de industrie, cea de infrastructură şi, nu în ultimul rând, piaţa de reţele şi centre de date. Conform datelor globale, aceste patru pieţe acoperă 70% din consumul energetic mondial, iar Schneider Electric furnizează pentru toate soluţii şi sisteme de automatizare şi optimizare a consumului.
"În cei 25 de ani de activitate în România, Schneider Electric a avut ca prioritate implementarea la nivel national a două dintre cele mai importante trenduri globale la ora actuală - transformarea digitală şi eficienţa energetică, trenduri care au cunoscut o ascensiune accelerată în special în ultimii ani," spune Lucian Enaru, General Manager Schneider Electric România, Republica Moldova şi Armenia. "În prezent, aproximativ jumătate din veniturile noastre provin din soluţii şi servicii asociate digitalizării: produse conectate, soluţii de tip edge, software, servicii bazate pe AI şi VR."
Subsidiara din România asigură, prin intermediul Bucharest Hub, asistenţă specializată în 16 limbi pentru clienţii Schneider Electric din 25 de ţări. Experţii săi coordonează funcţii importante la nivel European sau al regiunii SEE- South Eastern Europe, subliniază sursa citată.
"La Schneider Electric România avem posibilitatea să consolidăm loialitatea angajaţilor noştri prin oportunităţile excelente de carieră, la nivel local şi international, prin intermediul platformei noastre digitale globale, Open Talent Platform", explică Cristina Mancaş, SVP HR Schneider Electric SEE. "Echipa noastră, construită cu tenacitate şi grijă pentru oameni într-un sfert de secol, este cea care susţine acum performanţele de business ale companiei, pe o piaţă care are din ce în ce mai mare nevoie de soluţii pentru un consum energetic eficient şi pentru tranziţia către mediul digital. Iniţiativele româneşti au devenit, de multe ori, proiecte şi programe internaţionale, iar acesta este un aspect care dă sens muncii noastre şi contribuie la omogenitatea unei echipe sănătoase şi competente."
Schneider Electric colaborează cu cele mai mari companii din ţară pe proiecte de automatizare şi eficienţă energetică a clădirilor şi fluxurilor de lucru - printre clienţii tradiţionali ai companiei se numără companii din industria metalurgică, retail, sănătate, producţie alimentară, construcţii şi infrastructură. Gamele de aparataj ultraterminat comercializate de Schneider Electric, alături de soluţiile complexe pentru case inteligente sunt disponibile prin intermediul partenerilor de retail ai companiilor - mari lanţuri internaţionale de bricolaj, dar şi o reţea de retaileri specializaţi, se menţionează în comunicat.