Ce este un întrerupător electric ştie aproape oricine. Un fel de mini scrînciob prins bine în perete, pe care dacă apeşi la un capăt se aprinde lumina, iar dacă apeşi la celălalt, se stinge. Un mecanism banal tip on/off care închide şi deschide un circuit electric. Ce este şcoala, ar putea să ne ia ceva mai multă vreme să lămurim, mai ales că atît părerile specialiştilor, cît şi cele ale omului de pe stradă sunt departe de a ajunge repede şi uşor la un numitor comun. Pe de altă parte, numitorul comun, chiar şi atunci cînd există, sună mai degrabă ciudat: ceva, undeva, o clădire, o instituţie unde cineva ar trebui să înveţe ceva. Cît, cum, ce, după ce metodă şi calapod rămîn probleme deschise, în dezbatere. La fel ca şi răspunsul la întrebarea cine să înveţe: doar elevii, doar profesorii, şi unii şi alţii, nici unii nici alţii...mă rog, fiecare după cum crede şi după cum îl duce mintea. Ca să completăm tabloul, mai trebuie spus că încă există o sectă de rătăciţi în post-modernitate care, anacronic, susţin că şcoala ar trebui să fie nu doar "o instalaţie" de transmitere a cunoştinţelor, ci şi un laborator/focar de educaţie în varii domenii, de la educaţia sanitară, la cea socială şi de la educaţia fizică la cea ştiinţifică sau spirituală. Mă rog, o sectă, cine se mai uită azi în gura lor? După cum poate observa oricine, chiar şi numai cu un minim de bunăvoinţă, şcoala nu-i întrerupător, nici nu poate fi folosită ca soluţie de întrerupător, nu se pliază în nici un fel, nici conceptual, nici funcţional pe modelul întrerupătorului.
Realitatea, însă, ca de atîtea ori, bate teoria. Realitatea de la noi, din România, este campioană la sportul acesta, de aceea pe meleaguri mioritice nici o teorie nu stă prea mult în picioare, nici măcar mecanica lui Newton, cît e ea de exactă şi matematică. Ca dovadă, zicala neaoşă, bazată pe o lungă experienţă socială "unde dai şi unde crapă" care face praf şi pulbere toate ecuaţiile interacţiunii corpurilor solide, cu care s-a ostenit marele alchimist. În siajul aceleaşi îndelungate tradiţii, mai marii guvernării din România au hotărît că şcoala este şi trebuie să funcţioneze ca un întrerupător. Apeşi, deschizi porţile şi uşile instituţiei, înăuntru dau năvală cei desemnaţi legal să ocupe un loc în bancă, suni clopoţelul să intre profesorii la clasă şi.....şi după aceea nimeni nu mai ştie nimic cu privire la funcţionarea ulterioară a mecanismului.
Dacă avem trei cazuri de coronavirus sau numai unul, dacă se întîmplă să fie chiar directorul şcolii, atunci şcoala se închide, elevii pleacă acasă, profesorii la fel şi se intră în secvenţa de învăţămînt la distanţă. Nu la un metru doi distanţă, ci la tele-distanţă, comunică deci şi interacţionează pedagogic pe bază de tabletă şi internet. Mă rog, cine are, cine nu aşteaptă cuminte Guvernul, Ministerul, Inspectoratul, Primăria şi de ce nu, chiar Sfîntul Duh, să facă rost de tablete, să le dea elevilor, să-i înveţe instantaneu cum se lucrează cu ele, după care să le umple capul de ştiinţă, conform programei atît de temeinic elaborată de însuşi ministerul de resort.
Nu trec bine două săptămîni, coronavirusul s-a dus după Ucigă-l toaca, deci ne întoarcem din nou la şcoală, în bănci. Nu chiar toţi odată, pe rînd ca la moară în două trei schimburi, ca pe vremurile de aur ale erei industriale. Dacă peste alte două, trei zile, o săptămînă sau două apar alte trei cazuri de coronavirus, o luăm din nou de la capăt cu evacuarea şcolii şi întoarcerea la tablete, după care.....şi tot aşa....pînă.....pînă se termină anul şcolar. Şi cînd se termină? Cînd hotărăşte onor ministerul, desigur. Păi, şi cu învăţătura, cu educaţia cu asta....cu procesul....cu copii, cu ştiinţa....cum rămîne. Rămîne, vorba nemuritoare a ardeleanului, cum ne-am fost vorbit în trin.
Ar fi ciudat, desigur, dar ce spun eu, ridicol pur şi simplu să se întrebe cineva care vor fi rezultatele unui proces de învăţămînt derulat după acest algoritm. Ar putea să producă genii pe bandă rulantă, fără număr....fără număr... după cum ar putea să producă rebuturi în masă. Nimeni nu ştie cum să evalueze consecinţele, înainte ca ele să se producă efectiv. Acum, problema n-ar fi să mai aşteptăm cîteva luni, un an de zile, ca să adunăm ceea ce semănarăm şi să vedem cîte parale face recolta. Problema este alta. Aceea că ceea ce sămănăm acum vom culege încă vreo trei generaţii de acum înainte. Cel puţin vreo 60 de ani, zic nişte specialişti britanici spurcaţi la gură. Iar, dacă nu iese varianta cu genii, atunci am pus România pe butuci încă un secol!
I-auzi brîul! Păi, britanicii ăştia n-auziră neică d-alde Soleiman ăsta.... zi să-i zic.... Arafat, d-alde Iohannis şi România bine educată, d-alde Tătaru şi Anisie? Păi dacă n-auziră să rămînă nenicule la Newton al lor şi să ne lase pe noi cu trebile şi nevoile noastre că la noi "na-ţi-o frîntă că ţi-am dres-o" şi "unde dai şi unde crapă" sunt legi mai universale decît toate legile universale ale obscurului ăluia de Newton, care pe deasupra a dat-o în bară şi cu elucubraţiile lui pseudo-teoretice despre gravitaţie. Hai, ne laşi!!!
1. Scoala, Cenusareasa Romaniei!
(mesaj trimis de George Andrei în data de 16.09.2020, 07:07)
Scoli cu toalete in fundul curtii, in care elevii puteau sa cada si, Doamne fereste, sa isi gaseasca sfarsitul! ! Profesori cu salarii de mizerie! Guvernatori care se lauda doar cu un tronson de cativa kilometri de metrou facut in 12 ani (e drept, arata frumos)!!! Mai vor sa fie si votati, de ce, sa le suporte lumea lipsa de cultura tehnologica si generala? Romania dupa 30 de ani de bombardament ”politicianist”! In pragul mizeriei si foametei! Aveau si ei un prapadit de virus, caruia...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.09.2020, 14:25)
Calitatea invatamantului lasa deja de dorit in Europa. Copiii nu mai invata, studentii nu prea dau pe la facultate.Poate ca ar fi utile guvernantele pentru copii, ca pe vremuri.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.09.2020, 20:00)
Cursurile ar putea fi organizate si afara sub un copac, ca in India.Acolo e alta clima. Am putea crea si Ashramuri in care latura spirituala sa intareasca sistemul imunitar prin diferite practici spirituale, tehnologii alternative celor invazive. In primul rand trebuie inlaturata frca din subconstient. E o vorba de ce iti este frica nu scapi!.
2. Invatamantul, la coada interesului politicianist!
(mesaj trimis de George Andrei în data de 16.09.2020, 07:40)
Invatamantul, la coada interesului politicianist! Ce spuneau ei ca le pasa de scoala, se bateau cu pumnii in piept, dar voiau sa isi faca alegerile CA SA FURE MEREU! ROMANIA= THEFTLAND! Scoli cu toalete in fundul curtii, in care elevii puteau sa cada si, Doamne fereste, sa isi gaseasca sfarsitul! ! Profesori cu salarii de mizerie! Guvernatori care se lauda doar cu un tronson de cativa kilometri de metrou facut in 12 ani (e drept, arata frumos)!!! Mai vor sa fie si votati, de ce,...
2.1. tratament plasmatic (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.09.2020, 08:20)
Modulul plasmatic este un sistem holistic care foloseste apa plasmatica de Cu, Zn si Fe si altele pentru a procesa emotiile, creierul si corpul, emotia fiind cauza principala a tuturor bolilor. Cand se foloseste modulul, apar schimbari in tiparul emotional, dupa care urmeaza schimbari in corpul fizic. Ceea ce inseamna ca pacientul poate dobandi echilibrul emotional si fizic pe termen lung.
Plasma este cunoscută ca cea de-a 4-a stare a materiei sau Plasma este prima stare a materiei...
3. Voiau ei, mititeii,
(mesaj trimis de George Andrei în data de 16.09.2020, 07:55)
Să-si prezinte spitalele, adevarate Lagare de Concentrare Medicale, de care radea intreaga lume civilizata, unde pacientii vindecati de Covid-19, mureau apoi din cauza tratamentului administrat (ce trist!! cat de revoltator!, cazul pacientului de 51 de ani), unde cei intrati sanatosi sau pe jumatate sanatosi, de abia scapau cu viata din cauza procedeelor medicale, drept STATE OF THE ART! De aceea, aveau procedura de internare (PUSCARIE) MEDICALA FORTATA TIMP DE 48 de ORE...
3.1. tratament noninvaziv (răspuns la opinia nr. 3)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.09.2020, 08:12)
Cercetătorii conduşi de savantul iranian Mehran Tavakoli Keshe au lansat în repetate rânduri o promisiune-provocare pentru toate naţiunile lumii. Aceştia susţin că deţin o tehnologie, denumită Magrav (bazată pe sistemele antigravitaţionale şi magnetice), pe care o oferă gratuit, care permite accesul la surse nelimitate de energie. Scopul declarat al fundaţiei este acela "de a pune astfel capăt...
4. Newton nu a spus tot
(mesaj trimis de anonim în data de 16.09.2020, 11:30)
Mecanica clasica este o iluzie!
Mecanica cuantica a fost bazata pe minte.Mintea nu este numai un observator pasiv este un actor, are un rol.Tot ce in jure observator, lucrurile la fel...si sunt entanglate.Universul este experienta pura.Toate sistemele biologice au o minte, inteligenta.este Universul ca o masina sau ca o minte?
Cosmic mind, Dumnezeu e constiinta cosmica.
Einstein nu era de acord cu actiune miraculoasa la distanta a lumii cuantice..ci a mintii care diferentiaza...
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.09.2020, 11:32)
Schimbare prin puterea inimii gândului, cuvântului activ!
Dumnezeu este sursa mea infailibilă și surse mari îmi vin.
Fiecare celulă e plină de lumină,Ochii mei sunt ochii Lui,
Aud cu urechile spiritului.,Aud valuri de mare bucurie, lin.
Sunt una cu Dumnezeu. sunt sensibil numai la voința Lui
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 16.09.2020, 16:29)
Dumnezeu este conștiința. Superpozitia cauzează colapsarea.Conștiința este pusă înafara științei. Conștiința este colapsarea spontană în minte.
Care este baza biologică a conștiinței. Din ce este făcut Universul?Conștiința un câmp al nonlocalitatii, qualia.Conștiința este cauzală, totală și fundamentală, nonlocala. Spațiu și timpul sunt...
4.3. Newton nu a spus tot (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 17.09.2020, 13:49)
Arunc povara aceasta pe umerii Hristosului lăuntric și mă eliberez!
drepturi exclusive Salomeea Romanescu
Mintea flesuri de inspirație, imaginea din inimă?
Planul lui Dumnezeu pentru sănătate, o bogăție,
iubirea și expresia de sine perfectă, vis lumină!
Acționez după intuiție, o infinită vis minunăție!
Rezerva universală, întotdeauna-i la...
4.4. Teoria Totului-corelatia luminii (răspuns la opinia nr. 4.3)
(mesaj trimis de Newton reincarnat în data de 18.09.2020, 11:03)
Misterul Întregului din gaura neagră
drepturi exclusive Salomeea Romanescu
Plutesc pe marea azurie a cerului, Desfrunzite Stelele, valuri siderale.
Ancorez acum corabia sufletului,Pe țărmul gol, al lumii primordiale
Visul cu realitatea-mi-l împletesc, în fractal de lumină, nudă imensitate
Portal spre fericire, adânc pășesc, Realitatea-i vis sau visu-mi realitate?
Se-aprind îndrăgostiţi-n etern...
4.5. Newton dezvaluie acum! (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de Newton reincarnat în data de 18.09.2020, 12:05)
Intenția curcubeului creației
drepturi exclusive Salomeea Romanescu
Ființele de lumină știu că sunt lumină.Ființele lumină, minte -corp curcubeu,
Ființele lumină sunt universul lumină. Emoția un curcubeu, senzația curcubeu.
Ființele curcubeu,sentimentul curcubeu, Percepția curcubeu,imaginea-i curcubeu,
Ființele curcubeu, fiece lucru curcubeu,Gânduri lumină, energia lumină...
4.6. saltul conștiinței (răspuns la opinia nr. 4.5)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.09.2020, 12:24)
Dacă schimbăm conștiința sărăciei cu cea a abundenței
vom schimba și starea lumii.
Dacă existența noastră are sursă infinită a abundenței,
cum se face că noi suferim din cauza finanțelor.
Oamenii nu au ce mânca zilnic.
Istoria abundentei în afaceri , în cultură , în decoperiri științifice,
în megacity, în transport, în tehnologie,...
4.7. corelatia si inseparabilitatea (răspuns la opinia nr. 4.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 18.09.2020, 23:37)
Unde dai si unde crapa. Interesant!Expresie echivalenta pentru corelatie, entanglement.
Cealalata expresie este echivalentul a carui principiu din fizica?
4.8. principiu biologic (răspuns la opinia nr. 4.7)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.09.2020, 05:58)
Asa este expresiile populare romanesti contin mult adevar filozofic si stiintific...daca Adevar exista! Am inteles si cea de-a doua expresie!
Știi, iubite Om-foc
Capacitatea de regenerare e vindecare,
Ce tai crește la loc,
Pricepe, Om- morfic,
Capacitatea sistemului de organizare
ca un tot morfogenetic.
Vibrează, Om- rezonanță,
câmpurile depind de rezonanță morfică,
Fiți acum în rezonanță!
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 16.09.2020, 12:11)
Uite cum vad eu treaba asta cu invatamantul. Cine vrea sa invete invata, n-are legatura daca WC-ul este in fundul curtii sau in lux; disciplina nu are legatura cu nimic anume, ori este disciplina, ori nu; parintii nu mai au timp de copii, dar pe cei straini de ei, in cazul asta invatatorii, ii considera total responsabili de educatia copiilor lor; degeaba avansam odata cu tehnologia daca nu reusim sa ne conectam la informatia necesara cresterii noastre si a celor de care suntem responsabili....
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 17.09.2020, 09:56)
Chiar ca-mi era dor de Salomeea!.
7. HCI in Romania pandemiei
(mesaj trimis de anonim în data de 18.09.2020, 10:44)
Un copil născut astăzi în România va atinge doar aproximativ jumătate din potențialul productiv al unui adult complet educat în stare bună de sănătate, spune cea mai recentă actualizare a Indicelui capitalului uman (HCI) al Băncii Mondiale, care măsoară rezultatele pre-pandemice ale capitalului uman din întreaga lume.
Indicele capitalului uman (HCI), lansat pentru prima dată...