Transportorii rutieri au asistat în ultimul an la o creştere de peste 30% a preţului carburantului în România ceea ce a provocat un grav dezechilibru în bugetul planificat, arată un comunicat remis redacţiei.
Acest fapt a afectat permanent stabilitatea şi capacitatea planificării cheltuielilor unei industrii cu impact major, prin componenta de transport, a preţului final la consumator.
Într-o perioadă mult prelungită de criză economică, companiile de transport sunt nevoite să suporte o presiune a costurilor din carburanţi alături de alte componente de cost majorate, TVA, taxele locale, primele de asigurare, taxele de drum,etc.
Deşi toţi agenţii economici şi-au adaptat politicile de administrare unui mediu economic naţional şi european grav afectat de criză, sectorul transporturilor rutiere este nevoit să suporte în fiecare lună creşteri succesive de preţ fără a putea să-şi adapteze tarifele în acelaşi ritm şi cuantum întrucât piaţa de transport nu permite aceste corecţii repetate, inerţia sistemului producând erodarea capitalului şi în final blocarea financiară a societăţilor.
Se constată că Guvernul României, atent la politicile macroeconomice, nu ia niciun fel de poziţie în stoparea acestui fenomen care a devenit o puternică frână în mecanismul economic şi care ar putea produce chiar blocarea lui, aşa cum s-a întâmplat în Gecia.