Cheltuielile consumatorilor pentru piaţa de servicii sunt în creştere de la an la an în România. Sectorul serviciilor înglobează un procent de 13% din totalul consumului privat din România, cu proiecţii relativ mari pentru următorii ani, arată Euromonitor International, potrivit unui comunicat de presă remis Redacţiei.
Conform sursei citate, OLX a lansat un raport, care arată evoluţia cererii şi a ofertei pentru sectorul serviciilor, din cadrul platformei. Potrivit raportului OLX, topul oraşelor cu cea mai mare ofertă pe baza numărului de anunţuri publicate este reflectat prin următoarele date: capitala Bucureşti domină paleta de servicii cu 18.345 de anunţuri în luna Martie, fiind urmată de Cluj-Napoca cu 4.115 de anunţuri publicate şi Ilfov cu 3.314 de anunţuri.
Întrucât rata inflaţiei rămâne ridicată, cu un procent de 14,5% în ultima lună, piaţa serviciilor rămâne un sector în creştere. Raportul OLX arată că sectorul de transport-auto a înregistrat cea mai mare creştere, cu 56.241 de răspunsuri pentru anunţurile publicate în platformă, urmat de sectorul construcţiilor cu 55.546 răspunsuri (în martie). De asemenea, sectorul de organizare evenimente a înregistrat o creştere semnificativă, românii fiind interesaţi de servicii pentru organizare nunţi cu 14.056 de răspunsuri pentru anunţuri, precum şi oferte pentru candy bar sau formaţii muzicale. Această cerere vine ca rezultat a unei perioade de doi ani în care organizarea evenimentelor, precum nunţi sau botezuri, a fost aproape imposibilă din cauza restricţiilor.
În anul 2022, cele mai populare căutări pe platforma OLX, în categoria servicii au fost în sectorul transport - auto, înfrumuseţare şi afaceri. De asemenea, sectoarele de construcţii, design interior şi fotografie au stârnit un interes aparte românilor, ajungând, şi acestea, în top 10, în clasamentul de popularitate de anul trecut, se mai arată în comunicat.
Pentru categoria servicii, OLX se numără printre primele 3 platforme, în ceea ce priveşte scorul de satisfacţie a clienţilor, cu o rată de 47% ce indică categoria -foarte satisfăcuţi, potrivit unui raport OLX din februarie 2023.
"În ciuda faptului că pandemia a impus multe restricţii pe piaţa serviciilor, OLX a fost întotdeauna o alternativă viabilă, în special pentru întreprinderile mici, reunind consumatorii şi vânzătorii online şi aducând la suprafaţă modalităţi noi de a oferi servicii. Iar noi, prin intermediul platformei, ne-am propus să contribuim activ la acest viitor mai prosper - oferind consumatorilor şi vânzătorilor ocazia să se reunească pentru schimburi benefice de ambele părţi.'' declară Julia Rizzi, Senior Category Manager pentru OLX România, Portugalia şi Bulgaria.