Piaţa românească a pieselor de schimb contrafăcute nu depăşeşte 2% din total, pe o piaţă extrem de concurenţială, unde există, însă, monopoluri create de către anumite companii, a declarat, Haralambie Stanciu, preşedintele Asociaţiei Distribuitorilor de Piese Auto din România (ADPAR), citat de Agerpres. "În ceea ce priveşte piaţa pieselor contrafăcute, considerăm că în momentul de faţă aceasta nu depăşeşte 1-2%, însă poate să crească (...) dat fiind că proprietarul de autoturism nu are acces la o piaţă concurenţială, ci la preţurile prohibitive ale uneia de monopol", a afirmat Stanciu.
Potrivit şefului ADPAR, deşi piaţa pieselor de schimb este concurenţială, există monopoluri create de către anumite companii pe segmentul de piese vizibile, cum ar fi: geamuri, caroserie sau faruri. "Chiar dacă piaţa pieselor de schimb este una extrem de concurenţială şi poate oferi opţiuni pentru aceşti consumatori captivi, există din păcate anumite monopoluri create de anumite companii asupra pieselor vizibile (caroserie, faruri, geamuri). Un exemplu este cel al maşinii naţionale, care prin impunerea acestor monopoluri prin intermediul legii designului industrial creează o presiune imensă pe preţurile pieselor de schimb, nepermiţând exercitarea concurenţei pe această piaţă", a spus Haralambie Stanciu. La jumătatea anului trecut, ADPAR estima că valoarea pieţei româneşti a pieselor auto de schimb va depăşi, în 2011, un miliard de euro, în creştere cu aproape 5% faţă de cuantumul înregistrat la acel moment.
Membri fondatori ai ADPAR sunt: Auto Total, Autonet Import şi Augsburg International.
Din luna februarie 2011, noua Asociaţie a fost cooptată în cadrul Federaţiei Internaţionale a Distribuitorilor de Piese Auto Aftermarket (FIGIEFA), organizaţie care apără drepturile şi interesele jucătorilor din toată Europa pe segmentul vânzărilor de piese auto.
Potrivit ADPAR, cifra de afaceri a celor 23 de membri înscrişi în organizaţie a atins, în 2009, valoarea de 325 milioane euro.