Michael O'Leary, şeful Ryanair şi pionier al călătoriilor low-cost în Europa, a avertizat că tarifele aeriene vor creşte în următorii cinci ani, deoarece zborurile au devenit "prea ieftine" pentru a mai face profit, în timp ce costurile din industrie cresc vertiginos, scrie The Guardian, conform Economedia.
Avertismentul său a venit în contextul în care preţurile biletelor au crescut în Europa şi în SUA, deoarece pasagerii s-au întors după blocajele cauzate de coronavirus, iar unele companii aeriene au redus capacitatea din cauza lipsei de personal.
El a declarat pentru Financial Times: "A devenit prea ieftin. Mi se pare absurd ca de fiecare dată când zbor la Stansted, călătoria cu trenul în centrul Londrei să fie mai scumpă decât biletul de avion".
O'Leary a declarat că se aşteaptă ca o combinaţie de preţuri ridicate ale petrolului şi taxe de mediu să împingă tariful mediu Ryanair de la 40 de euro la 50-60 de euro pe termen mediu.
El a criticat, de asemenea, guvernul britanic şi ceea ce a numit "dezastrul" Brexit, care a împiedicat companiile aeriene să recruteze cu uşurinţă lucrători europeni, agravând astfel deficitul de personal din această vară. "Aceasta este, fără îndoială, una dintre consecinţele inevitabile ale dezastrului care a fost Brexit", a spus el.
"Retragerea de pe piaţa unică, doar pentru ca ei să poată spune: "Am făcut Brexit" a fost culmea idioţeniei. Dar atunci ei sunt idioţi", spune O'Leary.
Comentariile sale vin în contextul în care companiile aeriene se pregătesc să anunţe un nou val de anulări săptămâna viitoare.
Joi şi vineri, pasagerii de pe aeroportul Heathrow din Londra s-au plâns de cozile lungi, de zborurile anulate şi de bagajele pierdute, deoarece "intervenţiile în program" şi perturbările de pe aeroporturile britanice au fost exacerbate de grevele din Spania.
O'Leary este unul dintre primii şefi de companii aeriene care a avertizat cu privire la o creştere a tarifelor pe termen lung. Compania aeriană irlandeză îşi acoperise cea mai mare parte a necesarului viitor de combustibil pentru restul acestui an la un cost de 65 de dolari pe baril înainte ca Rusia să invadeze Ucraina, salvând-o de cel mai grav impact al creşterii bruşte a preţurilor.
Cu toate acestea, şeful Ryanair crede în continuare că tarifele vor creşte, deoarece se aşteaptă ca preţul petrolului să rămână "structural mai mare" în următorii patru sau cinci ani, "până când ne vom putea rupe de petrolul şi gazele ruseşti". El a adăugat că se aşteaptă ca anul viitor presiuni inflaţioniste mai ample să afecteze industria aeronautică, inclusiv costurile cu personalul şi taxele de control al traficului aerian, subliniind, de asemenea, creşterea taxelor de mediu.
Ryanair a fost practic singurul transportator major din Europa care a reuşit să evite întreruperile cauzate de lipsa de personal. EasyJet a dezvăluit luna trecută că a respins 8.000 de candidaţi la un loc de muncă din cauza naţionalităţii lor în acest an, majoritatea fiind din UE. Între timp, Departamentul britanic pentru Transporturi a declarat că au existat perturbări în întreaga lume din cauza lipsei de personal.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 02.07.2022, 18:37)
Boicotati firmele englezesti.. Nu mai cumparati numic de la ele... Vodafone, Ryanair , Easyjet , ford fabricate in Anglia etc...
2. fără titlu
(mesaj trimis de Ban.Cher.Vali în data de 02.07.2022, 23:05)
Green Deal si Build Back Better
cine crede ca din greseala au aparut ca la comanda blocaje de genul asta la nivel mondial ... nu il duce prea tare bibilica!
E o criza falsa, prefabricata.
3. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.07.2022, 13:20)
Low cost este cel mai mare jeg. Nu am zburat niciodata cu low cost si nu voi zbura niciodata cu low cost. Doamne fereste! Mai bine stau acasa!