Senator Wine a cultivat cea mai mare plantaţie de struguri bio din Sud-Estul Europei

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Frăţia Vinului / 13 august 2015

Senator Wine a cultivat cea mai mare plantaţie de struguri bio din Sud-Estul Europei

(Interviu cu George Neacşu, director Senator WINE)

Cea mai mare plantaţie de struguri ecologici din Sud-Estul Europei a fost înfiinţată la Însurăţei (Brăila), unde Senator WINE a cultivat 250 de hectare cu viţă de vie bio.

George Neacşu, director Senator Wine, ne-a spus că, în 2009, compania a demarat un amplu proces investiţional, în valoare de 9 milioane de euro, constând în replantări şi în retehnologizarea cramei de la Odobeşti.

"De la înfiinţarea companiei, apreciem că suma totală investită în acest business se ridică la circa 14 milioane de euro", ne-a mai spus domnia sa.

Reporter: Cum a evoluat activitatea companiei, în ultima perioadă?

George Neacşu: În primele şase luni din 2015 am reuşit să vindem cu 40% mai multe sticle de vin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut.

Reporter: Care a fost strategia abordată ca să traversaţi perioada de criză?

George Neacşu: Am încercat să ne concentrăm foarte mult pe producţie şi replantări. De la înfiinţarea companiei, apreciem că suma totală investită în acest business se ridică la circa 14 milioane de euro. În 2009, am demarat un amplu proces investiţional, în valoare de 9 milioane de euro, constând în replantări şi în retehnologizarea cramei de la Odobeşti. De asemenea, am reuşit o performanţă deosebită pentru ţara noastră şi anume cultivarea a 250 de hectare cu viţă de vie bio, la Însurăţei (Brăila), unde de, fapt, am dezvoltat cea mai mare plantaţie de struguri bio din Sud-Estul Europei. Nu a fost o perioada uşoară, dar iată că acum putem să ieşim cu vinurile noastre fără niciun fel de emoţie în afara ţării, mai ales în China, care este o piaţă de desfacere foarte pretenţioasă. Aici am reuşit să dezvoltăm parteneriate foarte puternice cu o serie de distribuitori, dar exportăm şi în Rusia, SUA şi alte ţări din Europa. Pentru anul viitor, vizăm o dezvoltare mai accentuată a vânzărilor şi în ţări ca Polonia, Marea Britanie şi SUA.

Reporter: Ce soiuri de vie aveţi cultivate la Însurăţei şi în ce constă tratamentele bio ale acestei plantaţii?

George Neacşu: În prezent, avem plantate aproximativ 20 de soiuri de struguri, dacă le luăm în considerare şi pe cele în regim bio. Acestea din urmă sunt Feteasca Albă, Băbeasca Neagră, Feteasca Neagră, reunite în gama de vinuri ecologice OMNIA. De asemenea, la Însurăţei mai cultivăm Cabernet Sauvignon, Shiraz, Chardonnay şi Pinot Gri, pentru game premium de vin, care merg în general la export.

Zona este protejată de o lizieră de pădure, iar solul este nisipos, ceea ce generează un climat ideal pentru strugurii de acest tip. Aici nu se folosesc decât fertilizanţi naturali, iar via este stropită împotriva dăunătorilor doar cu substanţe 100% organice. Acest tratament 100% natural implică şi o serie de riscuri, în sensul că producţia se poate altera şi poţi ajunge ca, într-un an, să rămâi foarte uşor fără struguri. Însă, este un risc pe care trebuie să ni-l asumăm ca producător de struguri bio.

Reporter: Cum caracterizaţi cererea pentru acest segment de vin?

George Neacşu: În România, piaţa este mică. Dar, aşa cum am mai spus-o, piaţa se dezvoltă timid, dar sigur. Şi aici, un rol important în creşterea pieţei îl au marile lanţuri de magazine, care au dezvoltat, în ultima perioadă, rafturi specializate pe produsele bio. Este clar că tendinţa este de creştere, iar noi am văzut acest lucru în vânzările din acest an, care, până în prezent, au crescut cu 20% faţă de anul trecut.

Reporter: Cât de mare este concurenţa pe segmentul vinului bio?

George Neacşu: Pe o piaţă încă mică, nu putem vorbi despre o concurenţă foarte mare. Mai ales că acest sector implică riscuri foarte mari în ceea ce priveşte producţia. Sunt puţini aceia care îşi permit "luxul" acestei "nebunii" de a cultiva struguri bio la nivel industrial, aşa cum o facem noi, cu cele 250 de hectare. La nivelul întregii Europe, cred că suntem printre primii şase producători cu acest profil.

Reporter: Câte hectare de viţă de vie aveţi, în prezent?

George Neacşu: În prezent exploatăm peste 800 de hectare de vie, în podgoriile de la Însurăţei, Odobeşti, Panciu, Huşi şi Tirol.

Reporter: Ce planuri de investiţii aveţi pentru acest an şi ce buget aţi alocat în acest sens?

George Neacşu: Considerăm că am ajuns la o maturitate investiţională, ca producător român de vin. Este timpul să culegem roadele investiţiilor realizate până în prezent. Din acest motiv, în acest an nu avem planificate investiţii majore locale. Ne concentrăm resursele investiţionale în poziţionarea mărcilor Senator WINE pe pieţele externe, în special în China.

Reporter: Ce cifră de afaceri aţi avut anul trecut şi care sunt estimările pentru anul în curs?

George Neacşu: Anul trecut am atins o cifră de afaceri de aproximativ 13 milioane de lei, iar în acest an aşteptăm o creştere de 60%.

Reporter: Care este capacitatea de producţie a cramei?

George Neacşu: Capacitatea totală de îmbuteliere este de 5.500 de sticle pe oră, dar în acest moment nu producem la capacitate maximă. Ne dorim ca în următorii 3-4 ani să producem la capacitate maximă.

Reporter: Căror segmente se adresează vinurile produse de Senator WINE?

George Neacşu: Avem atât game de retail, cât şi game adresate sectorului HoReCa, dar cea mai mare concentrare este în zona retailului. În portofoliul companiei Senator WINE se află şapte game de vin. MONŞER este cea mai extinsă gamă prin care am încercat să promovăm soiurile 100% româneşti, multe dintre ele foarte rare, cum ar fi Sârba, Băbeasca Gri, Zghihara sau Băbeasca Neagră. De asemenea, în gama MONŞER avem Tămâioasa Românească, Feteasca Neagră, Feteasca Regală şi Feteasca Albă sau Busuioaca de Bohotin.

Tot zonei de retail îi este dedicată şi gama OMNIA de vinuri ecologice cu soiurile Fetească Albă, Băbească Neagră şi Fetească Neagră. În plus, ne-am gândit şi la doamne şi am realizat o gamă dedicată numită SUAV, cu vinuri dulci ca Busuioacă de Bohotin, Tămâioasă Românescă şi Muscat Ottonel.

Pentru HoReCa avem dezvoltate gamele VARIUS, GLIA şi două cupaje grupate în Senator Private Collection. Aici ne-am concentrat pe vinurile clasice, cum ar fi Cabernet Sauvignon, Merlot, Sauvignon Blanc, Riesling sau Aligote. Tot pentru acest sector avem gama bio HEREDITAS, care conţine Fetească Albă şi Băbească Neagră.

Reporter: Ce vinuri noi aţi lansat pe piaţă şi ce alte licori urmează să lansaţi?

George Neacşu: Pe sectorul de vin BIO, avem în pregătire Secolul 13, un Cabernet Sauvignon special premium, pe care piaţa îl va aprecia.

Reporter: Cât din producţie merge la export?

George Neacşu: Anul acesta ne-am propus să trimitem la export peste 1,2 milioane de sticle de vin, ceea ce înseamnă aproximativ 40%-50% din producţia noastră.

Reporter: Aţi accesat fonduri europene pentru investiţiile făcute?

George Neacşu: Au fost accesat fonduri europene pentru retehnologizare şi pentru reconstrucţia cramei de la Odobeşti. Valoarea totală a investiţiilor de aici, care a presupus şi împrumuturi bancare, s-a ridicat la aproximativ 4 milioane de euro. De asemenea, tot fonduri europene şi credite bancare au fost folosite pentru replantarea viţei de vie BIO de la Însurăţei, în valoare de aproximativ 5 milioane de euro.

Reporter: Cum a evoluat piaţa pe care activaţi în ultima vreme şi ce perspective are această?

George Neacşu: Piaţa are o evoluţie constantă pe sectorul pe care activăm, din păcate prea mică pentru aşteptările producătorilor. Există în continuare o concentrare pe preţ, însă consumatorii trebuie să înţeleagă că nu ai cum să produci ieftin un vin de calitate.

Reporter: Ce estimări aveţi legate de sectorul vitivinicol?

George Neacşu: În ceea ce priveşte creşterea consumului intern, aşteptările nu sunt foarte ridicate. Din acest motiv, ne-am concentrat către alte pieţe, care apreciază mai mult vinurile cu valoare adăugată mare. Şi am fost chiar surprinşi să vedem că, de exemplu, chinezii au apreciat foarte mult soiurile 100% româneşti din gama MONŞER.

Reporter: Ce lipsuri are domeniul în care activaţi şi care sunt soluţiile pe care le propuneţi?

George Neacşu: Problema cea mai mare pe care o întâmpinăm pe pieţele externe este că ţara noastră încă nu este aşezată pe harta mondială a vinului. Ca producători, facem eforturi uriaşe să promovăm vinul românesc, iar calitatea lui ne ajută enorm. Dar aceste eforturi ar trebui susţinute şi de alte entităţi, în special de stat, pentru că se caută promovarea unui brand de ţară. La acest capitol mai este mult de lucrat. În afară ne batem cu ţări care au zeci sau sute de ani de tradiţie în vinificaţie. Chiar şi aşa, atunci când străinii degustă vinurile noastre, rămân profund impresionaţi. Deci, testul calităţii îl trecem uşor. Mai avem de lucrat la promovare.

Reporter: Mulţumesc!

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

19 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9749
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7790
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3324
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0430
Gram de aur (XAU)Gram de aur402.9466

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb