Există şi o oportunitate, o şansă pentru schimbare şi inovare în orice criză, este de părere Serghei Bulgac, CEO Digi Communications. Domnia sa ne-a spus, în cadrul unui interviu: "Experienţele trăite în aceşti doi ani şi jumătate ne-au făcut încrezători în capacitatea companiei de a genera valoare pentru acţionari, pentru investitori, pentru clienţi şi piaţă, în ansamblu. Influenţa mediului economic şi politic, mai ales pe parcursul anilor 2018-2019, s-a reflectat în evoluţia pe bursă, nu numai în cazul nostru, ci şi pentru alţi emitenţi. Rezultatele bune obţinute la nivel operaţional nu au reuşit să atenueze impactul factorilor externi companiei şi industriei. Iar acum, asistăm la o nouă perioadă de oscilaţii, antrenată de epidemia de coronavirus şi de temerile legate de încetinirea economiei globale. Totuşi, aşa cum spun chiar chinezii, în orice criză există şi o oportunitate, o şansă pentru schimbare şi inovare".
Dincolo de aceste influenţe pasagere, Digi a dovedit că este o companie stabilă, cu un management experimentat şi echipe bine pregătite, cu o mare capacitate de concentrare asupra rezultatelor de business, a continuat domnia sa, apreciind că evoluţia din ultima parte a anului 2019 şi din primele luni ale lui 2020 şi reacţia pieţei la recenta emisiune de obligaţiuni din ianuarie 2020 constituie semnale că Digi beneficiază, în rândul investitorilor, de percepţia unei investiţii pe termen lung, cu potenţial.
Anul 2020 începe sub auspicii bune, a completat Serghei Bulgac, menţionând că 2019 a fost un an de referinţă în evoluţia grupului. Veniturile au fost de aproximativ 1,2 miliarde euro, cu o creştere robustă de 14%, faţă de 31 decembrie 2018, EBITDA s-a majorat cu peste 17% (fără impactul IFRS 16), ajungând la 380 milioane euro, ne-am dus la bun sfârşit proiectele propuse pentru 2019. Am depăşit 16 milioane de unităţi generatoare de venituri (RGU), cu evoluţii încurajatoare pe toate pieţele unde activăm, conform domniei sale.
CEO-ul Digi Communications ne-a precizat: "Vârful de lance al creşterii l-a reprezentat majorarea bazei de utilizatori şi evidenţiez aici creşterea cu 8% a numărului total de servicii oferite, în condiţiile în care principalele linii de business au înregistrat creşteri ale numărului de RGU cuprinse între 5% şi 14,5%. Alte două elemente care au contribuit la această creştere au fost diversificarea portofoliului de servicii în Spania, inclusiv introducerea ofertei de servicii fixe pe această piaţă, şi ajustarea preţurilor în România şi Ungaria, din martie 2019, după zece ani, păstrând o politică de preţuri avantajoasă pentru clienţi".
Potrivit actului constitutiv al companiei şi politicii de rezerve şi dividende, Consiliul de Administraţie poate propune distribuirea de dividende după publicarea situaţiilor financiare anuale (din care rezultă că distribuirea de profituri este permisă), ne-a explicat domnul Bulgac. Acestea ne-a menţionat că Digi a adoptat o politică de remunerare a acţionarilor care a reflectat oportunităţile de creştere disponibile pentru afacere şi investiţiile necesare pentru exploatarea acestor oportunităţi. În acelaşi timp, Grupul a acordat, anul trecut, un dividend superior celui din 2018. Reprezentantul companiei conchide că momentul şi valoarea plăţilor viitoare de dividende depind de condiţia financiară, rezultatele operaţionale finale, precum şi de alte elemente care vor fi considerate relevante, cum ar fi cheltuieli de investiţii şi condiţiile pieţei.
1. Mesaj eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 11.03.2020, 07:02)
...
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.03.2020, 18:48)
COVID-19 digitalizat vine ca o oportunitate de crestere pentru DIGI Comunications. Aici avem si baietii de la servicii interesati.
Omul asta spune adevarul peste tot problema e ca nu-l asculta nimeni.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 11.03.2020, 20:19)
care oportunitate de crestere pt DIGI? se plateste cumva in functie de trafic?