Compania niponă "Sharp", cel mai mare producător mondial de televizoare cu ecrane LCD, raportează o scădere de 14% a cîştigurilor sale pe cel de-al treilea trimestru, din cauza preţurilor reduse de pe piaţa de profil. În perioada iulie-septembrie, profitul companiei a însumat 17,1 miliarde de yeni (149 milioane de dolari), comparativ cu 19,8 miliarde de yeni în acelaşi trimestru din anul anterior. Pentru întregul an, conducerea "Sharp" anticipează un profit de 87 miliarde de yeni, previziunea fiind neschimbată faţă de cea lansată anterior. Vînzările "Sharp" au crescut cu 9,7% în perioada analizată, la 719,2 miliarde de yeni. Profitul operaţional a scăzut cu 6,4%, la 39,5 miliarde de yeni.
În prima jumătate a anului, preţul televizoarelor cu ecrane LCD a scăzut cu aproximativ 20%, potrivit declaraţiilor conducerii companiei. Asta, în condiţiile unei concurenţe sporite făcute de modelele mai ieftine fabricate de producătorii din China, Taiwan şi alte ţări.