Bitcoin a înregistrat o creştere semnificativă în weekend şi în această dimineaţă, după ce s-a confirmat că autorităţile de reglementare din SUA nu vor mai face apel împotriva aprobării de către instanţă a cererii de înfiinţare a ETF-ului pentru bitcoin al Grayscale.
Preţul Bitcoin a avut o tendinţă de scădere pe parcursul ultimelor şapte zile, după ce a pornit de la puţin peste 27.500 de dolari şi a coborât până la 26.300 de dolari. Dar ştirea de aseară a anulat toate pierderile, criptoactivul tranzacţionându-se din nou puţin peste 27.500 de dolari pe eToro.
Pe de altă parte, Ethereum a înregistrat o nouă scădere săptămâna trecută. După ce a pornit de la peste 1.600 de dolari, a scăzut cu 3% în decurs de şapte zile şi se tranzacţionează acum în jurul valorii de 1.560 de dolari.
Veştile din SUA cu privire la cererea de înfiinţare a ETF-ului Grayscale au consecinţe foarte importante pentru piaţa bitcoin. Povestea aprobării ETF-ului cu preţ "spot" a influenţat piaţa bitcoin timp de câteva luni.
Pe măsură ce barierele în calea aprobării pentru astfel de produse scad, continuă să crească speranţa investitorilor că le-am putea vedea pe piaţă mai devreme sau mai târziu.
Guvernul SUA deţine 5 miliarde de dolari în bitcoin
Guvernul SUA deţine bitcoin în valoare de 5 miliarde de dolari, potrivit unui raport publicat de Wall Street Journal. Acest lucru, conform raportului, îl face unul dintre cei mai mari deţinători din lume ai criptoactivului.
Ar trebui să ne îngrijoreze faptul că guvernul SUA deţine o participaţie atât de mare în bitcoin? În situaţia actuală, nu în mod deosebit. Cele mai multe dintre deţinerile sale sunt accidentale, legate de confiscări din activităţi ilicite, mai degrabă decât de o politică activă de acumulare a criptoactivului.
În plus, cu 5 miliarde de dolari, deţinerile sale reprezintă mai puţin de 1% din valoarea totală de piaţă a bitcoin, care, potrivit Coinmarketcap, este de aproximativ 543 de miliarde de dolari. Fiind o reţea descentralizată, bitcoin ar avea nevoie de o participaţie de peste 50% pentru ca un singur actor să preia controlul. Este foarte puţin probabil ca acest lucru să se întâmple. În cazul în care un actor important ar încerca să deţină o participaţie de 50%, preţul ar creşte oricum în spirală, ceea ce ar face ca acest lucru să fie din ce în ce mai greu de realizat.
Balenele Bitcoin îşi menţin deţinerile, în timp ce balenele Ethereum vând
"Balenele" ce deţin Bitcoin şi Ethereum acţionează complet diferit în acest moment, conform datelor Glassnode. "Balenele" se referă la deţinătorii de dimensiuni semnificative (de obicei peste 1000 BTC) ale unui criptoactiv. În timp ce balenele Bitcoin par să acumuleze, balenele Ethereum îşi vând deţinerile.
Această tendinţă reflectă divergenţa pe care am văzut-o în ultima vreme între cele două mari criptoactive. Bitcoin, deşi nu a avut schimbări meteorice de preţ, pare să se menţină stabil pe fondul unei volatilităţii mai mari a pieţei, în timp ce Ethereum nu a fost la fel de robust.
Ca întotdeauna, însă, este important să nu interpretăm prea mult activitatea marilor deţinători, deoarece aceştia pot avea propriile motive pentru a cumpăra sau a vinde. Este important ca investitorii să se gândească mai degrabă la argumentele pe termen lung şi la potenţialul criptoactivelor în viitor.
Ferrari acceptă criptoactive ca mijloc de plată
Brandul italian de maşini de lux Ferrari acceptă acum criptoactive ca mijloc de plată, potrivit unui raport publicat de Reuters. Acest lucru vine ca urmare a cererilor venite din partea unor clienţi bogaţi, a declarat şeful de marketing şi comercial al firmei.
Compania spune că a observat un mix de clienţi mai tineri şi investitori tradiţionali cu deţineri de criptoactive care doresc să plătească pentru vehiculele lor de lux folosind token-uri. Acest lucru plasează Ferrari în pas cu alte firme, cum ar fi Tesla, care a început să accepte bitcoin ca formă de plată în 2021.
Una dintre cele mai mari critici din ultima vreme aduse criptoactivelor a fost că acestea nu pot funcţiona ca monedă, deoarece oamenii nu le folosesc ca metodă de plată. Totuşi, acest lucru pare să fie contrazis de experienţa Ferrari şi ar putea fi un indiciu al schimbărilor care vor urma mai departe, pe măsură ce alte companii devin mai flexibile în ceea ce priveşte metodele de plată pe care le acceptă.