Majoritatea angajaţilor Companiei Naţionale pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) sunt nemulţumiţi că nu au primit măririle salariale solicitate, mai ales în contextul creşterii preţurilor la energia electrica, gaze şi combustibil, au afirmat reprezentanţii Sindicatului Drumarilor "Elie Radu", într-un comunicat de presă, transmite Agerpres.
Sindicatul Drumarilor "Elie Radu" reprezintă interesele a 4.800 de salariaţi din totalul celor 7.000 din cadrul CNAIR.
Potrivit sursei citate, reprezentanţii sindicatului susţin că au aflat intenţia conducerii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere de a înfiinţa o nouă Direcţie Regională de Drumuri şi Poduri, cu posturi de şefi bine plătite, în timp ce muncitorilor li s-a comunicat că nu există bani pentru majorările salariale pe care le merită.
"Dorim să subliniem că logica angajatorului depăşeşte posibilitatea noastră de înţelegere. La solicitarea sindicatului, în urma întâlnirii din 23 decembrie 2021, de a majora salariile pentru angajaţi cu 11%, conducerea CNAIR a argumentat că nu sunt bani. Astfel, rugăm respectuos conducerea CNAIR şi a Ministerului Transporturilor să explice oamenilor cum vor găsi bani pentru înfiinţarea DRDP Buzău, aşa cum preconizăm că se va decide în şedinţa Consiliului de Administraţie de astăzi, 30 decembrie 2021. Materialul care va fi prezentat în Consiliul de Administraţie nu are justificare, necesitate/oportunitate.", se menţionează în comunicat.
Sindicaliştii susţin că prin înfiinţarea acestei regionale "se vor înfiinţa mai multe posturi de conducere (directori, şefi de servicii, şefi de birouri etc.), adică personal TESA, plătit cu foarte mulţi bani."
"O situaţie similară a mai avut loc în anul 2019 când se dorea înfiinţarea DRDP Focşani prin ruperea DRDP Iaşi, Constanţa, Bucureşti. Aceste schimbări nu se justifică!", se mai precizează în comunicat.
Reprezentanţii sindicatului precizează că, în conformitate cu literatura de specialitate, o societate comercială, care execută lucrări în regie proprie, funcţionează eficient dacă are 30% personal TESA, raportat la numărul total de personal.
Totodată, sindicatul Drumarilor Elie Radu menţionează că a semnalat de ani de zile problema reducerii numărului muncitorilor de la districte, în condiţiile în care cel mai mic district ar trebui să aibă cel puţin opt muncitori.
"În acest sens există Normativul districtului de drumuri, aprobat de CTE - CNAIR, care prevede gradarea districtelor în funcţie de gradul de complexitate (relief, trafic, clasă tehnică a drumului, numărul kilometrilor în administrare etc.) şi în funcţie de acesta se pot clasifica districtele şi apoi se poate aloca numărul corect de muncitori. Este inadmisibil să existe trei-patru muncitori la un district, aşa cum se întâmplă acum. De ani de zile, a fost semnalată de către sindicat, politica defectuoasă de personal a CNAIR, deoarece numărul personalului TESA a depăşit nepermis de mult numărul muncitorilor", se mai spune în comunicat.
Conform sursei citate, în angajamentele în care Guvernul României, împreună cu şeful statului, le-au luat în faţa Comisiei Europene, prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, nu se specifică înfiinţarea de noi DRDP-uri, ci de eficientizarea activităţii acestei companii.
"Rugăm politicienii ce ne conduc să nu mai considere această Companie (companie de interes strategic) o sursă de muls. Ca urmare a celor menţionate, solicităm decidenţilor să întreprindă măsurile necesare în vederea deblocării activităţii companiei şi pentru eficientizarea folosirii forţei de muncă pentru îndeplinirea obiectului de activitate al companiei - întreţinerea şi administrarea drumurilor naţionale şi autostrăzilor din România. În altă ordine de idei, subliniem că majoritatea angajaţilor sunt nemulţumiţi că nu au primit măririle salariale solicitate, mai ales în contextul creşterii preţurilor la energia electrica, gaze şi combustibil", susţin reprezentanţii sindicatului.