Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ şi Federaţia Sindicatelor din Educaţie "Spiru Haret" au deschis, ieri, seria protestelor la nivel naţional, acţiuni care vor pucheta mai multe prefecturi din ţară.
"Dezinteresul actualei guvernări privind acordarea majorărilor salariale în sistemul de învăţământ conduce la producerea unui dezechilibru social şi îi împinge pe colegii noştri la imposibilitatea asigurării unui trai decent. Suntem astfel determinaţi să mergem mai departe cu planul acţiunilor sindicale, până la rezolvarea tuturor problemelor cu care salariaţii din educaţie se confruntă. Considerăm că motivarea resursei umane din învăţământ reprezintă una dintre condiţiile esenţiale pentru a avea un sistem de educaţie performant în România", arată reprezentanţii celor două federaţii sindicale, într-un comunicat de presă comun.
Angajaţii din Educaţie solicită Guvernului României să rezolve problema aplicării integrale a dispoziţiilor Legii - cadru nr. 153/2017 pentru toate categoriile de salariaţi din învăţământ, astfel încât toate categoriile de salariaţi din sistemul educaţional să beneficieze de salariul de bază prevăzut de această lege pentru anul 2022. De asemenea, ei doresc identificarea unor soluţii pentru creşterea veniturilor personalului didactic auxiliar, precum şi adoptarea, în regim de urgenţă, a normativelor pentru personalul nedidactic şi personalul didactic auxiliar, având în vedere că normativele care se aplică sunt din anul 1998.
În revendicările lor, reprezentanţii angajaţilor mai solicită aplicarea regulamentelor privind acordarea sporurilor pentru condiţii de muncă, întrucât salariaţii din învăţământ sunt singurele categorii de bugetari care nu beneficiază de acordarea acestor sporuri. Ei precizează că în noua lege de salarizare, grila propusă trebuie să poziţioneze personalul din învăţământ pe o treaptă superioară celei actuale în ierarhia funcţiilor bugetare, în raport de importanţa socială a activităţii prestate, şi arată că doresc remedierea anomaliilor actuale în ceea ce priveşte salarizarea celor care ocupă funcţii de conducere, îndrumare şi control, având în vedere că, după ce veniturile acestora au rămas nemodificate în ultimii patru ani, se constată că acestea sunt inferioare salariaţilor care ocupă funcţii de execuţie.
Printre revendicări se mai regăsesc, instituirea, prin lege, a regulii indexării anuale a salariilor personalului plătit din fonduri publice, cu rata inflaţiei, plata suplimentară a personalului din unităţile/instituţiile de învăţământ nominalizat în echipele de proiecte finanţate din fonduri europene nerambursabile, şi plata orelor suplimentare efectuate de personalul didactic auxiliar şi nedidactic.
Pentru rezolvarea acestor solicitări, sindicatele din Educaţie au declanşat seria de proteste cu pichetarea sediilor prefecturilor, acţiune ce se va derula până la finalul lunii aprilie 2023. Ieri a fost pichetat sediul Prefecturii Constanţa, astăzi va fi pichetat sediul Prefecturii Ialomiţa, iar mâine sediile prefecturilor din judeţele Argeş, Buzău, Călăraşi, Dolj şi Prahova. Protestele vor continua şi săptămâna viitoare cu pichetarea sediilor prefecturilor din alte judeţe.
În cazul în care revendicărille de mai sus nu vor fi soluţionate, reprezentanţii celor două federaţii sindicale vor organiza un marş de protest în luna mai la Bucureşti, care ar urma să fie preambulul unei greve generale ce este programată pentru sfârşitul lunii mai, exact înaintea Evaluării Naţionale şi a examenului de Bacalaureat.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 15.03.2023, 13:21)
Salarii marite pentru analfabetii functional cu diplome ? profesorii trebuie evaluati in functie de gradul de pregatire al elevilor . sint profesori care merita si mai mult , iar altii nici jumatate cat au acum .
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.03.2023, 16:40)
Sa intelegem ca tu nu ai facut scoala?
Sau doar iti place sa acuzi!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.03.2023, 17:31)
Nu prea ai trecut pe la scoala cand erai elev si nici sa inveti nu ti-a placut. Nu stiu daca ai diploma, dar dupa cum te exprimi, cu siguranta esti analfabet functional. Probabil ca profesorii sunt vinovati pentru ca nu au gasit inca metoda prin care sa vare cunostintele in cutiile craniene ale elevilor si nu elevii ca nu sunt atenti la ore si ca acasa nu lucreaza deloc pentru a -si insusi tehnicile de lucru si pentru a acumula cunostintele primite la orele de curs.
Cate carti ai citit pana acum si in cate dintre ele ai intalnit "jumatate cat au acum"? In plus, pentru ca profesorii sa merite "si mai mult" ar trebui ca in prealabil sa aiba mult, ceea ce nu este cazul. Mai nou, de
vreo 25 de ani, "sint" se scrie "sunt". In rest, daca trecem peste "analfabetii functional", esti perfect.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.03.2023, 17:42)
ca sa vezi cat de prost esti , imi dai dreptate crezand ca ma ataci .lipsa de logica tipica analfafabetilor functional . asa este corect , analfabeti functional ( probabil te-ai gandit la functionari ) degeaba ai pus ghilimele . pai daca eu sint analfabet functional , inseamna ca am dreptate despre invatamant si majoritatea profesorilor . lasa-te de analize de text , ca nu-s pentru tine .
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.03.2023, 23:48)
Salarii de zidari, rezultate de zidari.