Sindicaliştii protestează faţă de situaţia companiei Daewoo Mangalia Heavy Industries

A.A.
Ziarul BURSA #Companii / 21 martie 2018

Sindicaliştii protestează faţă de situaţia companiei Daewoo Mangalia Heavy Industries

FSLR: "Protestăm pentru că, în ultimele 6 luni, (...) am aşteptat ca Guvernul României să livreze o soluţie corectă şi sustenabilă la problemele cu care se confruntă Daewoo Mangalia Heavy Industries"

Federaţia Sindicatelor Libere din România şi Sindicatul Liber Navalistul au anunţat un protest faţă de situaţia companiei Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), joi, 22 martie 2018, în faţa Ministerului Economiei.

Sindicaliştii solicită adoptarea unei decizii cu privire la exercitarea/neexercitarea dreptului de preferinţă al Guvernului României cu privire la achiziţia pachetului de acţiuni deţinut de Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) şi avansarea unui calendar concret, cu termene precise, cu privire la procesul transferului de acţiuni, indiferent de carac­teristicile acestuia sau de părţile acestui proces.

O altă solicitare este informarea corectă, clară şi concretă a salariaţilor cu privire la intenţiile Guvernului Româ­niei referitoare la situaţia şantierului naval din Mangalia.

Sindicaliştii au lansat o acţiune de protest deşi, recent, au avut o întâlnire cu Ministrul Economiei Dănuţ An­druşcă, referitor la Şantierul Mangalia.

Ziarul "BURSA" a scris, ieri, că Ministerul Economiei a solicitat "Şantierului Naval 2 Mai" Mangalia (simbol bursier STNM) să completeze ordinea de zi a Adunării Generale din 30 martie cu un punct privind exercitarea dreptului de preferinţă cu privire la achiziţia pachetului de acţiuni deţinut de Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME) la societatea Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI).

"Şantierul Naval 2 Mai" Mangalia este compania prin care statul român are o participaţie de 49% din DMHI.

Pachetul majoritar din DMHI este scos la vânzare de coreenii de la Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering (DSME), care au anunţat, toamna trecută, că au decis să îşi vândă participaţia de 51% la Daewoo Mangalia către olandezii de la Damen Shipyards Group (acţionarii şantierului Damen Galaţi).

Până acum, reprezentanţii guvernamentali au vorbit despre intenţia ca statul să preia pachetul majoritar al coreenilor, însă, oficial, către BVB, Şantierul Naval "2 Mai" a anunţat, pe 19 decembrie 2017, că Adunarea Generală a Acţionarilor a decis ca societatea să nu îşi exercite dreptul de preemţiune, în lipsa unei decizii de la Guvern.

Sindicaliştii mai solicită integrarea interesului salariaţilor în procesul de modificare a acţionariatului, cel puţin prin garantarea menţinerii tuturor locurilor de muncă existente în acest moment în cadrul companiei, dar şi avansarea unui plan managerial coerent, care să vizeze redresarea financiară a companiei, concomitent cu creşterea veniturilor salariaţilor companiei, aceştia având, în acest moment, cele mai mici salarii de la nivelul industriei navale româneşti.

Sindicaliştii arată: "Protestăm pentru că am fost minţiţi şi amăgiţi în ultimii doi ani de către toate Guvernele care s-au perindat sporadic pe la Palatul Victoria. Protestăm pentru că bâlbâiala lor ne ştirbeşte viitorul, pentru că lipsa competenţei, laşitatea şi micimea lor este suportată de noi, de copiii noştri şi de locuitorii oraşului Mangalia. Protestăm pentru că în ultimele 6 luni am tot avut răbdare, am sperat, am fost înţelegători şi am aşteptat ca Guvernul României să livreze o soluţie corectă şi sustenabilă la problemele cu care se confruntă compania Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI).

Am asistat plini de speranţă la vizitele diverşilor prim-miniştri şi preşedinţi de stat în cadrul şantierului nostru crezând că vor avea tăria să se preocupe, într-o manieră corectă, de situaţia şantierului naval din Mangalia. Din păcate, timpul a demonstrat că rolul acestora nu a fost decât cel de observator, aceştia fiind mai degrabă doar în vizită în cadrul şantierului, nefiind capabili sau poate doritori să genereze o soluţie la situaţia companiei DMHI din Mangalia".

Potrivit sindicatelor, reprezentanţii salariaţilor şi-au exprimat constant şi cu argumente îngrijorarea cu privire la situaţia financiară a companiei: "Datoriile de 1,2 miliarde de euro sau faptul că această companie a livrat un număr record de nave în 2016 în timp ce pierderile creşteau nu au constituit elemente de îngrijorare nici pentru mediul politic nici pentru instituţiile de forţă din această ţară. Nu am observat nicio preocupare pentru reducerea pierderilor înregistrate de statul român generate de transferul profiturilor în alte state, transfer realizat cu im­plicarea şi susţinerea reprezentanţilor sta­tului român în consiliul de administraţie.

Docurile goale, lipsa comenzilor şi a frontului de lucru pentru salariaţi,recurgerea la şomaj tehnic şi la concedii fără plată reprezintă elemente de profundă îngrijorare, atât pentru salariaţii companiei cât şi pentru locuitorii oraşului Mangalia, oraş care este afectat într-o manieră majoră de situaţia şantierului naval. Starea de incertitudine, de confuzie cu privire la viitorul companiei a generat un exod masiv al forţei de muncă superior calificată, fapt ce va determina, pentru orice nou investitor, dificultăţi majore în a îndeplini chiar şi un plan de afaceri mai puţin optimist.

Ceea ce se întâmplă cu şantierul naval din Mangalia nu este ceva nou pentru România. Capacităţi importante de producţie, unele cu caracter strategic, au fost abandonate şi lăsate de izbelişte sau sabotate în ultimii 27 de ani".

Fostul premier Mihai Tudose a declarat că Guvernul, prin Ministerul Economiei, vrea să răscumpere acţiuni de la Daewoo Mangalia pentru a des­chide un şantier naval al statului unde ar putea fi construite fregate pentru Armată.

Recent, Ministrul Economiei, Dănuţ Andruşcă, a subliniat, că partea română este în continuare în termenul de exercitare a dreptului de preempţiune, în vederea preluării pachetului majoritar de la Şantierul Daewoo Mangalia Heavy Industries (DMHI), şi a mai afirmat că s-au purtat şi se poartă în continuare negocieri cu investitorul strategic interesat, potrivit unui comunicat transmis de minister, în urma unei întâlniri cu sindicaliştii.

Dănuţ Andruşcă le-a spus reprezentanţilor Sindicatului Liber "Navalis­tul" că partea română doreşte să obţină condiţiile cele mai favorabile, într-un timp cât mai scurt.

Comanda carte
Conferinţa BURSA “CSR şi sustenabilitate”
veolia.ro
Apanova
rpia.ro
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

29 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9747
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6036
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3117
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9767
Gram de aur (XAU)Gram de aur407.0257

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
ccib.ro
cnipmmr.ro
thediplomat.ro
fleetconference.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb