SINDICATELE: "Tarom funcţionează în virtutea inerţiei"

EMILIA OLESCU
Ziarul BURSA #Companii #Aeronautică / 19 iulie 2013

"Tarom funcţionează în virtutea inerţiei"

"Tot timpul sunt certuri la vârful companiei"

Tarom funcţionează în virtutea inerţiei, pentru că tot timpul sunt certuri la vârful companiei, susţin sindicaliştii din cadrul societăţii.

Reprezentanţii sindicatelor reprezentative şi unite ale Tarom au spus, ieri, într-o conferinţă de presă, că s-au "săturat de ciondăneala de la vârful companiei", care are efecte negative asupra activităţii lor.

Sindicaliştii au precizat: "Consiliul de Administraţie (CA) îl bruiază pe Heinzmann (n.r. directorul general al Tarom) în toate deciziile pe care le ia. Nu se înţeleg. Heinzmann a fost ales de CA şi ar trebui să formeze o echipă. Să ne lase în pace, asta vrem, să nu ne mai jignească, pentru că ne-am săturat. Personalul tehnic este la o vârstă şi are o experienţă de zeci de ani. Vom ieşi la pensie şi nu va rămâne nimeni în urmă. Prin ceea ce fac (n.r. preşedintele CA Dan Pascariu şi Christian Heinzmann), cei doi fac un deserviciu companiei. Se pare că şi vânzările au scăzut de când au început aceste scandaluri".

Dan Pascariu a refuzat să comenteze afirmaţiile sindicaliştilor, precizând: "Nu vreau să mai pun gaz pe foc comentând ce spun sindicatele. Preocuparea lor cea mai mare este temerea legată de restructurări".

Pascariu ne-a mai spus că restructurarea companiei de zbor nu este o obsesie a sa, acest proces putând deveni o necesitate, în condiţiile în care rutele devin neprofitabile, soluţia fiind reducerea costurilor.

Referitor la restructurarea companiei, sindicaliştii susţin că ei nu au primit un plan în acest sens şi că, în aceste condiţii, nu pot participa la o întâlnire pe subiect cu Consiliul de Administraţie.

"Există o lipsă de comunicare a conducerii Tarom cu sindicatele. Suntem în iulie şi nu am fost până acum la nicio şedinţă a CA, deşi noi suntem primii care putem aduce semnale în companie. (...) Pascariu a declarat că el dă ordine, nu primeşte sfaturi", au precizat reprezentanţii sindicatelor.

Şeful CA infirmă, însă, aceste afirmaţii, susţinând că a avut loc o întâlnire, în martie, între membrii Consiliului şi sindicatele, cărora le-a fost prezentat planul de restructurare şi li s-a spus că acesta poate fi consultat în biroul directorului general.

Sindicaliştii: "Restructurările ar trebui să înceapă cu boardul director"

Restructurările la Tarom ar trebui să înceapă cu boardul director, sunt de părere sindicaliştii, care susţin că, în ultimele luni, au fost angajaţi noi directori, "pe grupuri de interese", cu salarii mult mai mari decât cele cu care ar fi fost remuneraţi oameni din companie care ar fi putut ocupa respectivele posturi.

Aceştia au precizat: "Au fost aduşi directori din afară cu bani mai mulţi şi s-au suprapus peste cei existenţi, care nu au fost daţi afară. Aducem purtător de cuvânt, şefă de personal, direcţia financiară o spargem în trei, pentru a aduce alţi angajaţi, cu salarii mai mari. S-a spus că sindicatele s-ar fi înţeles cu Heinzmann se ni se crească salariile, dar nu este adevărat. Salariile nu s-au mărit la Tarom din 2008".

Sindicaliştii au menţionat că nu vor face grevă şi nu vor opri lucrul, dar nu exclud posibilitatea de a se alătura salariaţilor de la CFR la manifestările pe care le fac în aceste zile.

Dan Pascariu spune că toate persoanele angajate în ultima vreme au fost intervievate de directorul executiv.

Domnia sa a spus, recent, că, la numirea în funcţia de director general a lui Christian Heinzmann, membrii CA au cerut îngheţarea angajărilor, raţionalizarea achiziţiilor, renegocierea contractelor în derulare şi pregătirea restructurării. Pascariu mai susţine: "Domnul Heinzmann a angajat aproximativ 40 de oameni. Deşi i s-a cerut să renegocieze contractele angajaţilor, el a reuşit să modifice un singur contract".

Cubana Aviacion nu mai vrea să închirieze aeronava A310 de la Tarom

Reprezentanţii sindicatelor au spus că societatea Cubana Aviacion nu mai doreşte să încheie contractul cu Tarom pentru închirierea unei aeronave A310. Ei sunt de părere că tot certurile de la nivelul conducerii au dus la această decizie şi au precizat: "Din momentul în care Tarom nu a mai operat aeronava Airbus 310 pentru preşedinţie, acest avion trebuia exploatat. Conducerea a tot încercat încheierea unor contracte de închiriere, în regim charter, cu diverse companii care să opereze aeronava pe rute lungi, pentru că nu este eficientă utilizarea ei pe rute de o oră - o oră şi jumătate. Cel mai aproape de concretizare a fost contractul cu societatea Cubana Aviacion, pentru ruta Madrid-Havana, însă acum au renunţat şi cei de la Cubana la acest contract. Credem că este tot vina CA, care nu i-a permis lui Heinzmann să acceseze banii pentru reparaţiile capitale periodice care trebuie efctuate la această aeronavă".

Pentru cele două avioane A310 au fost bugetate 7 milioane de dolari, în planul de investiţii, în vederea reparaţiilor periodice, care pot fi efectuate, însă, cu circa 3 milioane de dolari, potrivit sindicaliştilor.

Preşedintele CA Dan Pascariu ne-a spus, ieri, că nici nu are habar despre contractul cu societatea Cubana Aviacion şi că nu a fost solicitat niciun aviz pentru repararea acestei aeronave.

Domnia sa contrazice sindicatele şi cu privire la vânzările Tarom din ultimele luni, subliniind că acestea au crescut, fiind perioadă de vacanţă.

Sindicatele: "Tarom nu este pe pierdere, nu are datorii la stat, are un trend crescător"

Tarom nu este pe pierdere, nu are datorii la stat şi are un trend crescător, spun sindicatele, menţionând, însă: "Ei vor să distrugă totul, şi ce este bun în companie, să felieze, să externalizeze, pentru a fi mai uşor vandabili, pentru a crea afaceri proprii unor potenţiali oameni de afaceri care ar veni să ne cumpere".

Planul de Management al companiei Tarom, având o durată de patru ani, conţine 28 de puncte de acţiune din care şapte ar trebui să înceapă în 2014. Restul de 22 de puncte se află în diferite stadii de implementare, ceea ce înseamnă că societatea se află pe drumul cel bun în executarea planului, în pofida procedurilor administrative birocratice complicate", au menţionat, recent, reprezentanţii companiei, într-un comunicat.

Potrivit acestuia, Tarom a început implementarea unui program ce va permite reducerea costurilor cu combustibilul, fiind în curs de analiză un set de măsuri suplimentare în scopul reducerii costurilor şi creşterii veniturilor, altele decât cele incluse în planul de management.

Dan Pascariu este de părere că directorul general Christian Heinzmann nu a respectat liniile directoare stabilite de administratorii companiei.

"Domnul Heinzmann a îndeplinit, de la numirea sa în funcţie (n.r. în toamna anului trecut) şi până în prezent, doar 30% din măsurile prevăzute în planul de management al Tarom", a precizat Dan Pascariu.

Ministerul Transporturilor a trimis, recent, Corpul de Control la Tarom, pentru a clarifica cine are dreptate - Heinzmann, care spune că a îmbunătăţit rezultatele financiare, sau CA, care susţine că directorul general al Tarom nu-şi respectă mandatul.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
domeniileostrov.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

18 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9755
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7397
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3041
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0232
Gram de aur (XAU)Gram de aur403.6495

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb