Un sistem de preselectare a traficului de mărfuri a fost realizat pe o arteră specială în Punctul de Trecere a Frontierei Nădlac II, pe autostrada A1, unde au fost instalate echipamente cu ajutorul cărora sunt identificate TIR-urile care sunt înregistrate deja în baza de date şi nu mai trebuie să aştepte la cântar, rezultând fluidizarea circulaţiei camioanelor care ies din România şi timpi mai mici de aşteptare la frontieră, transmite Agerpres.
Reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara au declarat, astăzi, că sistemul de preselectare a traficului este în probe de funcţionare în următoarea perioadă.
Sistemul, care a costat aproximativ 100.000 de euro, cuprinde echipamente care permit mărirea capacităţii de control şi procesare a vehiculelor de transport marfă şi, implicit, diminuarea timpilor de aşteptare pe sensul de ieşire din ţară.
Banda suplimentară dedicată camioanelor cu capacitate de peste 7,5 tone are senzori de monitorizare a greutăţii vehiculelor, camere video de identificare pe baza numerelor de înmatriculare, echipamente IT de procesare a datelor obţinute de la senzori şi camere, semafoare şi panouri electronice cu mesaje variabile.
Sistemul poate să identifice TIR-urile care au deja introduse în sistemul de date informaţii precum greutatea transportului, astfel că aceste vehicule nu vor mai trebui să aştepte pentru acces pe pistele cu instalaţii de cântărire.
Reprezentaţii DRDP spun că noul sistem va permite şi evitarea accidentelor care pot fi provocate din cauză că TIR-urile ocupă în mod constant banda de urgenţă a autostrăzii pentru a aştepta controalele de la frontieră.
Conform sursei citate, în PTF Nădlac II este în derulare şi un proiect de extindere a zonelor cu copertine modulare.
Nădlac II este cel mai tranzitat punct de trecere a frontierei spre Spaţiul Schengen, iar aici camioanele aşteaptă în coloane aproape în fiecare zi pentru formalităţile de trecere, uneori timpii de aşteptare fiind şi de 10 - 12 ore.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 03.01.2023, 12:02)
MAI nu este capabil sa gestioneze traficul de marfuri sporit care vine din Est, ca urmare a globalizarii si a cresterii economice a Turciei (Ford Otosan, nu-i asa?).....
MAI nu este capabil sa gestioneze nici macar traficul sporit de turisti care merg in Bulgaria, Grecia, Turcia, Ungaria. Ca urmare a cresterii nivelului de trai din ultimii 5-7 ani, romanii isi permit inca o vacanta anual, prin urmare traficul prin vami s-a dublat, cel putin. Dar MAI nu face fata si nu vrea sa construiasca noi capabilitati de tranzit. Ei spera la intrarea in Schengen care sa le stearga incompetenta.