• Instituţiile publice au nevoie de soluţii software pentru un management eficient al activităţilor
Administraţia publică românească se află, la acest moment, în primele etape al unui amplu proces de transformare. O importantă componentă a acestei transformări o reprezintă implementarea celor mai recente tehnologii IT&C.
Efectele informatizării constau, în esenţă, în fluidizarea şi simplificarea proceselor de lucru. În administraţie, un domeniu cu implicaţii majore în plan social, reconfigurarea infrastructurii informatice este responsabilă de o serie de schimbări benefice în derularea procesului administrativ.
"Prin natura activităţii lor, responsabilii din administraţie sunt angrenaţi într-o serie de activităţi repetitive, care favorizează blocajele şi întârzierile în soluţionarea dosarelor. Pentru a escalada aceste neajunsuri, SIVECO România propune instituţiilor din sectorul public o suită de aplicaţii informatice care minimizează timpul de răspuns al funcţionarilor la solicitările cetăţenilor. Ceea ce realizează practic aceste instrumente IT performante este unificarea şi gestionarea coerentă a informaţiilor şi datelor vehiculate în instituţiile administraţiei publice", este de părere Cristina Itcus, Cluster Manager eGovernment în cadrul SIVECO România.
Randamentul practicienilor din administraţie este în mod direct legat de utilizarea curentă a aplicaţiilor informatice de suport al activităţilor. Odată cu adoptarea mijloacelor IT moderne, instituţiile publice din România şi-au îmbunătaţit vizibil performaţtele, beneficiind,îin prezent, de o mai mare disponibilitate a resurselor şi a serviciilor adresate cetăţenilor.
"Instituţiile publice şi-au automatizat deja o parte din operaţiuni, propunându-şi să devină mai deschise şi mai transparente în relaţia cu publicul.
Informatizarea administraţiei publice este, însă, un proces complex şi de durată, care necesită o abordare etapizată. Guvernarea electronică la nivelul instituţiilor publice, prin intermediul aplicaţiilor informatice moderne, este dovada că administraţia românească a evoluat sub toate aspectele. Din punct de vedere informatic, putem spune că cele mai importante progrese au constat în investiţiile în infrastructură, extinderea conexiunii Internet şi implementarea de sisteme informatice integrate. Prin rularea aplicaţiilor IT oferite de SIVECO România, institţtiile publice au posibilitatea de a oferi contribuabililor servicii superioare calitativ. Prin functionalităţile SIVECO Applications, sistemul integrat reprezentativ din portofoliul propriu, SIVECO România contribuie la creşterea accesibilităţii serviciilor administrative, conectând funcţionarii la o bază de date unică, ce permite un flux simplificat, rapid şi eficient al proceselor administrative", a adăugat Cristina Itcus.
Prin utilizarea unui model informatic unitar, instituţiile administraţiei beneficiază de standardizarea regulilor şi procedurilor administrative uzuale. Obiectivul central al informatizării administraţiei continuă să fie accesul larg şi nediscriminatoriu al cetăţenilor la servicii publice de calitate. Ca efect vizibil imediat pentru contribuabili, informatizarea va conduce la reducerea tarifelor pentru serviciile prestate populaţiei, prin diminuarea costurilor de operare şi personal.
Înfiinţată la începutul anului 1992, SIVECO România SA este liderul caselor de software din România, asigurând o mare parte din volumul total al exporturilor de produse software din România în ţări din Europa, Orientul Mijlociu şi spaţiul CSI. Între acţionarii SIVECO România se numără Intel Capital, Polish Enterprise Fund V (fond de investţtii administrat de Enterprise Investors), SIVECO Netherlands B.V. Adresându-se cu precădere organizaţiilor mari şi mijlocii, compania oferă soluţii eficiente EAS, Document Management, Business Inteligence, eLearning, eHealth, eGovernment, eAgriculture, eCustoms şi eBusiness atât pentru piaţa locală cât şi pentru cea internaţională. De asemenea, compania s-a specializat în execuţia de proiecte informatice de mare complexitate şi amploare.
În prezent, soluţiile SIVECO sunt utilizate de către beneficiari internaţionali din 35 de ţări. 550 dintre aceşti beneficiari sunt localizaţi în România şi includ atât instituţii publice importante cât şi companii private de referinţă.
1. Opinie
(mesaj trimis de Marian Stancu-Curtea de Arges în data de 28.11.2008, 11:33)
O idee foarte buna.Informatizarea administratiei publice ar fi benefica pt cetatean iar pt bugetul de stat ar insemna o reducere a cheltuielilor cu personalul bugetar si a numarului de angajati din acest sector care s-a dublat,chiar triplat in ultimii ani.