Vânzările grupului american "Smithfield" în ţara noastră au scăzut cu 3%, în trimestrul mai-iulie, primul al anului fiscal 2010-2011, la 46,6 milioane de dolari, iar rezultatul operaţiunilor s-a constituit într-o pierdere de 200.000 de dolari, potrivit unui raport al companiei, preluat de Mediafax.
În aceeaşi perioadă a anului trecut, "Smithfield" a avut vânzări de 48,2 milioane de dolari, în România, şi un profit operaţional de 7,3 milioane de dolari. Compania notează că a înregis-trat o scădere de 7,8 milioane de dolari a sumelor acordate de Guvern, pentru creşterea porcilor din cauza expirării programului de subvenţii în a doua jumătate a anului fiscal 2009-2010.
"Smithfield" precizează că fermele din România au avut performanţe bune în anul fiscal 2009-2010 şi anticipează o contribuţie netă pozitivă a operaţiunilor româneşti, în perioada de raportare 2010-2011.
Volumul vânzărilor "Smithfield" în România a crescut cu 11%, în trimestrul mai-iulie faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, dar preţul mediu pe unitate vândută a scăzut cu 12%, se mai arată în raport. Grupul american "Smithfield Foods" a înregistrat un profit de 76,3 milioane de dolari, în primul trimestru al anului fiscal 2010-2011, comparativ cu o pierdere de 107,7 milioane de dolari în perioada similară a anului fiscal anterior. Vânzările au avansat în aceeaşi perioadă cu 7,4%, la 2,9 miliarde de dolari.
Grupul a intrat pe piaţa românească în 2004, când a achiziţionat firmele "Agrotorvis" şi "Comtim Grup". Compania a preluat, ulterior, 50% din capitalul firmei de distribuţie a produselor alimentare "Agroalim Distribution" Bucureşti, precum şi un pachet de 50% la depozitul Frigorifer din Tulcea.