Consiliul de administraţie al SNCF Mobilites a aprobat în şedinţa de astăzi o comandă fermă pentru 100 de trenuri de foarte mare viteză (TGV1) Avelia Horizon, de ultimă generaţie.
Această nouă generaţie de trenuri de foarte mare viteză răspunde obiectivelor ambiţioase în privinţa competitivităţii sectorului feroviar şi rentabilităţii SNCF, cu un cost total de achiziţie cu 20% mai mic decât cel al trenurilor din generaţia anterioară.
Echipele de experţi care lucrează de doi ani la acest proiect s-au ridicat la înălţimea provocării de a crea un tren nou, la un cost redus de 25 de milioane de euro per garnitură, cu un buget suplimentar de 190 de milioane de euro pentru opţiuni şi servicii, conform comunicatului remis Redacţiei.
Avelia Horizon va include două automotoare inovatoare, cu o lungime redusă, care îmbină înalta performanţă şi aspectul compact, alături de vagoanele de pasageri articulate, etajate. Design-ul acestora
Design-ul acestora permite o creştere cu 20% a spaţiului dedicat pasagerilor, trenul putând să transporte până la 740 de pasageri în configuraţia de cea mai mare capacitate aleasă de SNCF, se mai arată în comunicat.
Costurile de mentenanţă vor fi cu peste 30% mai scăzute decât cele înregistrate în prezent de SNCF. S-a ţinut cont de uşurinţa în întreţinere încă din faza de proiectare, trenul fiind prevăzut cu un sistem de diagnostic la distanţă pentru mentenanţa preventivă, ceea ce îi sporeşte fiabilitatea şi disponibilitatea. Multe dintre componente au un design optimizat, pentru a simplifica şi scurta intervenţiile de întreţinere şi a permite efectuarea acestora la intervale de timp mai mari.