Judecătorii Curţii de Apel Bucureşti au trimis cererile de faliment intentate de doi dintre creditorii Societăţii Naţionale de Îmbunătăţiri Funciare (SNIF) la Tribunalul Bucureşti pentru continuarea procedurilor de judecată. Potrivit unei înştiinţări a societăţii de recuperare a creanţelor "Urban şi Asociaţii", Secţia V Comercială a Curţii de Apel Bucureşti a admis recursul avocaţilor creditorilor "Paralux Prodcom" şi "Hidroconstruct" şi, la data de 18 ianuarie 2008, a dispus "admiterea recursului şi trimiterea cauzei şi a cererilor de faliment la Tribunalul Bucureşti pentru continuarea judecăţii".
Reprezentanţii "Urban şi Asociaţii" explică decizia Curţii de Apel: "Judecătorii de la Curtea de Apel Bucureşti au constatat că, pe lângă faptul că SNIF nu şi-a respectat angajamentele de plată asumate, nici nu a adoptat măsuri concrete în baza cărora putea să-şi valorifice o parte a activelor imobiliare, cu care să îşi plătească datoriile. După celebra hotărâre a Tribunalului de la Arad în domeniul taxei de primă înmatriculare, este al doilea caz în care avocaţii reuşesc, pe baza probelor administrate, să obţină în justiţie suspendarea aplicării unei ordonanţe de guvern, care, încă de la momentul la care a fost dată, a fost împotriva intereselor comerciale ale creditorilor şi a vizat doar protejarea ilegală a unui debitor, care provenea din zona instituţiilor de stat".
Ordonanţa de urgenţă la care face referire societatea "Urban şi Asociaţii" este cea a fostului ministru al Agriculturii, Decebal Traian Remeş de instituire a administrării speciale la fosta regie autonomă de îmbunătăţiri funciare, ordin emis de ministru doar cu o zi înaintea judecării cererii de faliment. Prin actul normativ, în intervalul septembrie 2007-septembrie 2008, împotriva SNIF erau suspendate toate acţiunile judiciare şi procesuale şi îngheţate orice acţiuni de executare silită sau declarare a falimentului societăţii.
Luigi Bergheş, fostul director general al SNIF, ne-a declarat: "Este de salutat faptul că Justiţia şi-a luat soarta în mâini şi demonstrează că este o putere reală în stat şi nu una controlată de vremelnici în funcţie. La momentul respectiv, s-a invocat o lege anterioară aderării ţării noastre la UE pentru a se institui administrarea specială, în condiţiile în care, astăzi, când suntem membri ai Uniunii, aplicarea acestei prevederi a legii nu se poate face fără avizul Consiliului Concurenţei, aviz ce nu a fost niciodată solicitat de Ministerul Agriculturii şi, pe cale de consecinţă, nu a fost dat de către Consiliul Concurenţei. Mai mult, acest consiliu a devenit doar un
Astfel, SNIF, victima colaterală a intereselor din interiorul şi din anturajul Ministerului Agriculturii, mai are două termene în instanţă şi va fi legal desfiinţată", ne-a mai spus Luigi Bergheş